Gå til innhold

Utviklingshemmede i Norge vil aldri integrert slik man ser for

Anbefalte innlegg

Skrevet

seg etter alle mulige lovnader, dette stemmer vel ikke helt med virkeligheten? De fleste som har en skavanke etter mitt syn blir jo uføretrygdet slik jeg ser det og fratatt alle lovnader om et inkluderende arbeidsliv. Skyt meg gjerne i leggen, men det høres jo bedre ut enn det er i praksis?

Dersom Norge hadde vært så opptatt av et inkluderende arbeidsliv så hadde også det vært flere utviklingshemmende i ordinært arbeidsliv ikke sant?

Anonymkode: d1e24...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva snakker du om egentlig? Uføretrygdede eller utviklingshemmede? Skyte deg i leggen greier du selv.

Anonymkode: e3d10...6cf

Skrevet

Aksjonærene i privat sektor krever lønnsomhet. Automatisering gjør at mange sies opp. Jeg synes det burde være plass til noen med større utfordringer både her og der, men når man får sparken i oljesektoren, tar de ikke inn noen med Downs f.eks. Skal utviklingshemmede i offentlig sektor blir det en slags verna bedrift. Tenker du at de får lønn uansett og at det er fint om de jobber i tillegg eller hva slags ordning kunne du sett for deg?

Anonymkode: af70a...ee7

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

seg etter alle mulige lovnader, dette stemmer vel ikke helt med virkeligheten? De fleste som har en skavanke etter mitt syn blir jo uføretrygdet slik jeg ser det og fratatt alle lovnader om et inkluderende arbeidsliv. Skyt meg gjerne i leggen, men det høres jo bedre ut enn det er i praksis?

Dersom Norge hadde vært så opptatt av et inkluderende arbeidsliv så hadde også det vært flere utviklingshemmende i ordinært arbeidsliv ikke sant?

Anonymkode: d1e24...21b

I Norge er utviklingshemmede mer integrert i samfunnet enn i noe annet land i verden...

Anonymkode: de471...aba

Skrevet

Hvorfor skal vi skyte deg i leggen? 

En utviklingshemmet kan både motta uføretrygd og være i jobb samtidig, vet du. De har jo ikke kapasitet til å jobbe mye, men veldig mange har en jobb tilpasset behovet sitt. 

Du snakker jo bare vas. 

Anonymkode: 6e702...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...