Gå til innhold

Hvor lenge må man være i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedt i konfirmasjon til noen jeg ikke kjenner så godt. Søskenbarn av meg som konfirmeres (aldri prata sammen, er nesten 15 års aldersforskjell).

Jeg har sosial angst og alt sånt er et ork for meg. Jeg gruer meg dagevis i forveien, og sliter med å ikke få panikk. Store forsamlinger osv. I tillegg har jeg en alvorlig helseplage som garantert vil slå ut når jeg er der, håper bare ikke det blir så ille. Tar med medisiner. Men det gir meg angst av å tenke på det. 

Vel, vi drar, hele familien. Hvor lenge er det vanlig at en konf (kirke+selskap) varer? Hvis gudstjenesten f.eks er kl 11. Kan vi dra hjem 16?

Anonymkode: 54171...7db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis, men det er frekt å dra midt i maten. 

Anonymkode: 4886e...0e0

Skrevet

Er jo bare å takke nei og sende en gave. Hvis du allerede nå vet det blir en dårlig dag, er det bedre bli hjemme 

Anonymkode: f7877...1f4

Skrevet

I vår familie varer de aldri så lenge, men folk gjør det forskjellig. Noen har en lang seanse med fotografering mellom middag og kaker f.eks.

Anonymkode: aeb1a...f12

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligvis, men det er frekt å dra midt i maten. 

Anonymkode: 4886e...0e0

Takk for svar. Neida, drar ikke midt i maten da. Tenkte hvis det er ferdig

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er jo bare å takke nei og sende en gave. Hvis du allerede nå vet det blir en dårlig dag, er det bedre bli hjemme 

Anonymkode: f7877...1f4

Takk for svar. Har allerede meldt meg på. Vil stille opp, for syns skyld, tror jeg hadde fått mer angst av å være hjemme og være hun som aldri dukker opp

Føler jeg kjøper meg et frikort om jeg blir med nå

Skrevet

16 tror jeg blir tidlig. 

Sykdom er selvfølgelig godkjent grunn til å gå når som helst hvis du gir vertskapet beskjed om grunnen, men å gå så tidlig uten å fortelle hvorfor (gjerne på forhånd) er ganske frekt. Sansynlig vis sitter alle da ved bordet.

Anonymkode: 6864c...a37

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I vår familie varer de aldri så lenge, men folk gjør det forskjellig. Noen har en lang seanse med fotografering mellom middag og kaker f.eks.

ok. Disse er vel ganske normale, men hva er normalt? 

Skrevet

16 tror jeg blir tidlig. 

Sykdom er selvfølgelig godkjent grunn til å gå når som helst hvis du gir vertskapet beskjed om grunnen, men å gå så tidlig uten å fortelle hvorfor (gjerne på forhånd) er ganske frekt. Sansynlig vis sitter alle da ved bordet.

Ok. Ja, jeg vet jo ikke 100% sikker at jeg blir syk, men mest sannsynlig. Er egentlig ganske redd for det.

Skrevet

Ok. Ja, jeg vet jo ikke 100% sikker at jeg blir syk, men mest sannsynlig. Er egentlig ganske redd for det.

Fortell Hvordan du har det til vertskapet. Da kan de ordne det så du får sitte sammen med noen du kjenner godt og på en plass der du lett kan snike deg unna om du skulle trenge det for eksempel. Det er bare om du plutselig forsvinner uten at noen forstår hvorfor det blir noe problem.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortell Hvordan du har det til vertskapet. Da kan de ordne det så du får sitte sammen med noen du kjenner godt og på en plass der du lett kan snike deg unna om du skulle trenge det for eksempel. Det er bare om du plutselig forsvinner uten at noen forstår hvorfor det blir noe problem.

Neida, kommer til å si ifra da. Men de er ikke sånne som skjønner seg på sånt... vanskelig å forklare. Jeg har litt merkelig/uvanlig/uglesett sykdom skjønner du. (IKKE ME/Fibro)

Skrevet

Er det vanlig å sitte ved bordet fem timer etter start? Urk, kjenner at jeg også gruer meg til konfirmasjon snart. 

Anonymkode: 02382...80a

Skrevet

I våre konfirmasjoner, jeg har en drøss med familie, så er det sjeldent det har vart lenger enn til 18, som regel oppbrudd ved 17 tida. Og da har kanskje noen reist allerede, av ymse årsaker. Vi ugleser aldri noen som av forskjellige årsaker ikke blir til 'the bitter end'.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig å sitte ved bordet fem timer etter start? Urk, kjenner at jeg også gruer meg til konfirmasjon snart. 

Anonymkode: 02382...80a

Nei, man sitter jo ikke ved bordet hele tiden. Det starter jo i kirka 11, så skal man dra derfra til der man spiser middag, så tar det gjerne litt tid før middagen starter. Ofte reiser man seg fra bordet mellom middag og kaker, kanskje går ut og strekker litt på beina hvis det er fint vær. I alle fall i de selskapene jeg har vært i.

Skrevet

Var i konfirmasjon forrige helg 

Der startet gudstjenesten kl 13, ferdig drøye 14.

Så dro vi til lokalet, litt mingling, noe røyka osv 

Middag kl 15

Når alle hadde spist gikk vi ut mens bordene ble ryddet. Det var nydelig vær, bilder ble tatt ute i sola. Det var border og stoler ute på plenen 

Så var det kaker og kaffe. 

Vi dro kl 19, vi var ikke de første 

Anonymkode: cdb2d...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...