Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Hei! Jeg har en jente på 6 år, og de siste mnd har hun hatt skumle tanker hver gang hun skal legge seg. Vi pleier å snakke om tankene hver gang hun forteller om dem, og det er stort sett den samme skumle tanken som går igjen. Likevel blir hun redd hver eneste kveld når vi går ut av rommet, og vi går i skytteltrafikk frem og tilbake til henne. Dette gjør at legging tar opptil 2-3 timer hver kveld 😩😩 nå er vi så utrolig slitne og leie.. er det noen som har noen gode råd? Anonymkode: ef492...d29
Gjest Antarctica Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Slutt med skytteltrafikken og legg av pratinga og psykoanalysen. Sett inn en bekvem stol, og en nattlampe, og sitt i rommet til hun enten sovner eller aksepterer at du går.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #3 Skrevet 21. mai 2017 Takk for svar. Jeg er bare litt redd for at det kommer til å resultere i at hun forventer at vi sitter der inne, og at det blir lengre og lengre for hver kveld. Hun har en tendens til å venne seg til slike ting veldig fort 😲 Anonymkode: ef492...d29
Gjest Antarctica Skrevet 21. mai 2017 #4 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg er bare litt redd for at det kommer til å resultere i at hun forventer at vi sitter der inne, og at det blir lengre og lengre for hver kveld. Hun har en tendens til å venne seg til slike ting veldig fort 😲 Anonymkode: ef492...d29 Det blir nok heller kortere og kortere, hvis dere tar det på alvor et par dager på rad. Ha med deg en god bok og ikke gjør det til en pratestund. Og flytt stolen nærmere døra etter hvert - til slutt står den utenfor døra. Uansett tror jeg vel ikke hun klarer å holde seg våken i 3 timer i senga mens du sitter i rommet?
Pengetreet Skrevet 21. mai 2017 #5 Skrevet 21. mai 2017 (endret) Enig med Pashla her. Ikke gi det skumle mer oppmerksomhet, men sitt heller inne hos henne til hun sovner. Da føler hun seg trygg og sovner fortere. I den alderen så begynner de å forstå at verden ikke bare er rosenrød og det kan skape en del bekymring og skumle fantasier. Anerkjenn følelsene hennes, men ikke gi fryktene hennes så mye oppmerksomhet. Endret 21. mai 2017 av Pengetreet
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #6 Skrevet 21. mai 2017 Det er vanlig at seksåringer har en periode hvor de er redde for ting og har skumle tanker. Jeg har flere barn og de begynner å bli store. Den eldste var mest redd av seg, det varte lenge. Men, det som var mest nyttig var å ikke snakke om tankene som var skumle. Bare si at "av og til tenker vi litt skumle tanker, det trenger du ikke, her er alt trygt, mamma og pappa passer på deg". Deretter avledet vi med noe hyggelig prat, slik at tankene kom på et annet spor. En hyggelig historie eller et minne, en vits, et blad, eller noe lignende. Den yngste fikk disse tankene mest dersom hun ble overtrøtt, så med henne hjalp det mer å legge henne før hun ble for trøtt. Du kan jo prøve om det hjelper ditt barn. Anonymkode: 7e039...083
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #7 Skrevet 21. mai 2017 Sånn er 5 åringen her også. Vi leser bok og sitter på sengekanten til hun sovner, det tar som regel ikke mer enn 5 min.hehe. Da sover hun noen timer, så våkner hun livredd. Før kom hun inn i senga vår, men nå følger vi henne tilbake. Jeg tror du er lurt å sette seg ned på kanten til hun sovner ❤ Anonymkode: 85dce...094
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 hvorfor få barn hvis du synes det er plagsomt ? barn har slike perioder Anonymkode: 9d9f6...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå