Gå til innhold

Legevakt eller lege i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på snart 10 år var på overnatting hos ei venninne i natt og skulle hjelpe til å spa opp en grønnsakshage i dag,det regnet så spaden var glatt og beinet sklei av spaden og hun traff bakken hardt med foten..Foten er hoven,Det ut som hun har en liten kul på vista,og hun vil ikke tråkke på det før det gjør vondt..Hun klarer å røre tærne men det gjør litt vondt..Mår beinet er i ro så gjør det ikke vondt..

Hadde dere hørt med legevakt idag eller venta til legekontoret åpner i morgen?

Anonymkode: 9053b...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen i morgen. 

Anonymkode: a9df0...294

Skrevet

Hadde gått på legevakt siden den er hoven. 

Anonymkode: 38b5a...bff

Skrevet

Det kommer helt an på legevakten der du bor. Her jeg bor er legevakten ganske ubrukelig. Først må du vente i timesvis mens de kaller inn noen til å ta røntgenbilde og så må du somregel vente noen dager før noen ser på bildene uansett. 

Skrevet

Vente til i morgen. Her jeg bor hadde vi blitt sendt hjem, om vi oppsøkte legevakten på en søndag med en forslått fot....

Anonymkode: 97fd3...18a

Skrevet

Hev benet, ha på is , ta Paracet og avlast. Lege i morgen :) Om det så skulle være et (lite) brudd så er det ikke farlig å vente. God bedring til henne. 

Anonymkode: 1a1b0...7ac

Skrevet

Jeg hadde ventet til i morgen. 

La henne sitte i sofaen med benet høyt, gi en paracet og se det an til i morgen. Men ikke gi ibux da, det skal man ikke ta om det skulle være et brudd inni der.

Anonymkode: 1d031...0e8

Skrevet

Jeg hadde ringt legevakta og spurt hva de tenkte om saken. 

Anonymkode: c07db...e51

Skrevet

Takk for svar alle 😊 Vi venter til i morgen tidlig og reiser til legekontoret når de åpner 😉 Det går bra så lenge hun sitter i ro! Det er så fælt vær her med regn og torden så frister ikke å gå ut hvis vi kan vente..

Hi

Skrevet

Kommer an på hvor dere bor og hvordan fastlegen er. Det tas ikke noe røntgen hos min fastlege. Da må man på legevakta. Og da er det jo like greit å dra rett dit først.

Anonymkode: 4ae01...51c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an på hvor dere bor og hvordan fastlegen er. Det tas ikke noe røntgen hos min fastlege. Da må man på legevakta. Og da er det jo like greit å dra rett dit først.

Anonymkode: 4ae01...51c

Får ikke tatt røntgen hos legevakta her selv om den er på sykehuset,da må vi til ett annet sykehus..

Hi

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får ikke tatt røntgen hos legevakta her selv om den er på sykehuset,da må vi til ett annet sykehus..

Hi

Sykehus uten rtg?

Anonymkode: 21890...f30

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykehus uten rtg?

Jepp, røntgen tas ikke på sykehuset der legevakta er 😛 Helt tullete! Må kjøre 1,5 mil til neste sykehus..

Hi

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykehus uten rtg?

Det er vel mest sannsynlig snakk om at ikke alle mindre sykehus har kvelds og nattevakt på røntgenavdelingen....

Anonymkode: 1d031...0e8

Skrevet

Hadde ringt legevakta og spurt. Hvis de ville at vi skulle komme så hadde vi dratt dit. Legevakta her ligger på sykehuset og det er bare en gang inntil røntgen avd som er døgnbemannet.

Anonymkode: 29b57...b79

Skrevet

Hadde også ringt legevakten å hørt hva de tenkte om saken! Da har du ihvertfall undersøkt. Ille hvis foten er brukket, også blir det ikke gjort noe før i morgen 🙄

Anonymkode: 4a3b9...2ee

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde også ringt legevakten å hørt hva de tenkte om saken! Da har du ihvertfall undersøkt. Ille hvis foten er brukket, også blir det ikke gjort noe før i morgen 🙄

Tro meg, hvis den er brukket er hun ikke smertefri selv om hun sitter i ro...

Anonymkode: 39bda...864

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som det ble kommentert over, så hadde det nok ikke gått helt fint (som Hi skriver) uten sm.stillende og i ro, hvis det var brudd. Pluss at om det er brudd, så er ikke det farlig om venter en natt. Så lenge det går bra i ro, og Evt med Paracet (da er det iallefall sannsynligvis ikke i feilstilling :) ), så hadde ikke noe mer blitt gjort (en Evt gips/skinne da for nettopp å, ja, holde det i ro). Skulle det være at det var så stygt brudd at det måtte opereres (det er ikke smertefritt) så måtte hun ha fastet allikevel, og da ligger man på sykehuset med sm stillende og igjen benet i ro over natten -bedre i sin egen seng da ;)  

Brudd er ikke krise, så lenge du får mat og vann så kan du overleve ukesvis med ubehandlet brudd ;) , så lenge ikke nerver er i klem eller blodsirkulasjon forhindret -Og DET kjenner du, hvis skjer.

Anonymkode: 1a1b0...7ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...