Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Vi hadde ei dame som vi kalte «Fru Sur» fordi hun brukte å rope gjennom verandadøra når vi brukte hagen hennes som snarvei. Det ble såklart en masse fantasier og rykter oss ungene imellom om hva «Fru Sur» hadde sagt og gjort, og hvor faarlig og skummel hun var. Anonymkode: be660...767
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Det var en som var gatas skrekk, men jeg var aldri redd for han. Mamma sa han var en søring og såfremt jeg ikke gjorde noe mot han så var han grei. Det stemte også dt. Husker vi mistet en ball i hagen hans, ingen torde å hente den. Jeg ringte på og spurte om vi kunne hente ballen i hagen. Enden på visa var at vi fikk ballen og vi fikk plukke frukter og bør i hagen hans. Så han var super skummel. mamma var vist veldig skummel en stund. Vi hadde ett plommetre i hagen ungdommene oft gikk på slang i. Helt grit for hun at de tok, såfremt de ikke ødela hagen. Men hun syns det var fryktelig gøy å skremme de, så hun snek seg innpå de og sa som oppførste seg kom tilbake, de som ikke oppførte seg torde ikke sett sine bein i hagen vår lengre. Oft kunne vi hør i hage: hvor har hun gjemt seg idag? Så ikke vanskelig å høre vi hadde besøk. Hoho. Min søst ville helst synke ned i jorden, for hun var fjortis p denne tiden og alt var flaut. Og mamma var helt grusom, hun syns det var så gøy å få min søst flau (akkurat slik jeg er med min datter nå. Nå er det ikke unger i hagen, men snakk over digitale ting. Veldig gøy å komme inn i ett rom de hu prater og si hallo, hallo, hallo hvem der? ) Anonymkode: fe953...0de
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #3 Skrevet 21. mai 2017 Vi hadde en nabo med stor hage og mange frukttrær. Yndet sted for slang selvfølgelig, men han kom ut med geværet over skuldra og jagde oss. I følge ryktet var det et luftgevær fylt med pepperkorn og man fikk skikkelig blåmerke om man ble truffet... Jeg vet ikke om han faktisk avfyrte det noen gang. Hadde også en sær eldre dame som blottet. Guttene snek seg inn i hagen og da stilte hun seg naken i verandadøren. Det så jeg faktisk selv en gang. Anonymkode: f980f...1fc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #4 Skrevet 21. mai 2017 Nilsen var en surpomp. Men han ble nok også terget en del, spesielt av broren min og de andre litt eldre guttene i gata. Husker jeg var med dem en gang, tror vi kastet snøballer på vinduet til Nilsen, og han kom løpende rasende ut etter oss. Guttene syntes det var hysterisk morsomt, jeg ble livredd. Kan bare forestille meg hvordan jeg ble løpt fra i tillegg. Så var det ei gal dame (i mine barneøyne). Hun var ordentlig psykisk syk. Det jeg husker av henne er at hun ble kjempesur da vi lekte i en vanndam som var mellom selve veien og oppkjørselen til huset hennes. Og at hun tok livet sitt. Anonymkode: 9be32...dc1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #5 Skrevet 21. mai 2017 Vi hadde Blotter-Jonny, som dukket opp titt og ofte. Ingen og alle visste hvor denne blotter-Jonny bodde, dette huset varierte etter hvem en spurte. Inhen visste heller hvordan blotter-Jonny så ut, men alikevel hadde alle historier om at de hadde sett han der og der og at han viste tissen sin. Røde øyne og lange negler og tatoveringer hadde han visst og, og noen ganger hadde han tiss ned til bakken som han slengte rundt når folk gikk forbi. Anonymkode: f63df...659
Hengebukksvinet Skrevet 21. mai 2017 #6 Skrevet 21. mai 2017 Hadde ei nabodame som jeg var redd for ja.Hun var alltid sur,sint og høyrøstet.Jeg syklet forbi huset hennes ei gang og fikk benet i hjulet og gikk på trynet.Jeg slo meg skikkelig og klarte knapt å reise meg.Da jeg endelig kom meg opp så jeg at hun sto å så på meg og lo og pekte.Rett og slett litt ondskapsfull!
frk Nilsen Skrevet 21. mai 2017 #7 Skrevet 21. mai 2017 Hadde sur-kjærringa som huttet med neven til alle barna som lekte i gata. Ellers så var det noen som var ganske skumle, spes når vi gikk på slang. Tok de deg så ble du dratt i ørene hele veien hjem. Skjedde aldri meg, men huske nabogutten sitt røde øre.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #8 Skrevet 21. mai 2017 Ja, en gal bonde som skjøt saltkuler når noen gikk over marka hans 😂 Anonymkode: 65578...f44
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #9 Skrevet 21. mai 2017 Nei, men jeg var dattera til han sinte mannen alle elsket å terge. Var et sånt helvetet og veldig flaut. Skjønner han ble sint da det tidvis var plaging flere ganger hver kveld, men han var ikke bare skummel for de utenfor da, men oss inne også. Så mens andre etterpå lo av den teite skumle mannen var dette en av flere ting som var med på å ødelegge min barndom. Anonymkode: 8e154...944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå