Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Jeg skal få mitt første barn, en jente, og vil at hun skal hete noe som er likt mitt navn : Kathrine Forslag? Anonymkode: 62a2e...93d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Kajsa Katinka Karen Karna Karla Katja Kaja Karine Karin Karoline Kari Trine Tine Ine - kanskje som del av dobbeltnavn? Hvis andrenavnet begynner på K, blir det jo mer fra Katrine. Ine Kornelia? Anonymkode: 6b2a2...054
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #8 Skrevet 21. mai 2017 Bare nysgjerri... Hvorfor kalle opp etter seg selv? Er det tradisjon? Her heter alle førstefødte guttebarn det samme, men det er tradisjon i 7. Ledd nå, og alle har et mellomnavn som også blir brukt: Anonymkode: 1c8a8...7cf
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #10 Skrevet 21. mai 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare nysgjerri... Hvorfor kalle opp etter seg selv? Er det tradisjon? Her heter alle førstefødte guttebarn det samme, men det er tradisjon i 7. Ledd nå, og alle har et mellomnavn som også blir brukt: Anonymkode: 1c8a8...7cf Kanskje hi vil starte en lignende tradisjon da? Hos dere må det jo også ha starta et sted. Anonymkode: a835d...889
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #11 Skrevet 21. mai 2017 Innmari sært å kalle opp barn etter seg selv. Har noen kompiser som har fått sønner som har gjort dette. Kjempesnålt! Må jeg gi et forslag blir det Kari. Anonymkode: 02f84...9ba
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #12 Skrevet 21. mai 2017 Synes også det høres veldig rart (og forvirrende) ut å kalle opp barnet etter seg selv. Hvorfor vil du det? Vi har kalt opp våre tre barn etter beste- og oldeforeldre. Da heter de det samme som den de er oppkalt etter (minus dobbeltnavn, det er vi ikke så glad i). Det er jo ikke oppkalling om bestefar heter Håkon og barnet Håvard, eller bestemor Kathrine og barnet Karen??? Anonymkode: ab0de...0b2
aanonym Skrevet 21. mai 2017 #13 Skrevet 21. mai 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes også det høres veldig rart (og forvirrende) ut å kalle opp barnet etter seg selv. Hvorfor vil du det? Vi har kalt opp våre tre barn etter beste- og oldeforeldre. Da heter de det samme som den de er oppkalt etter (minus dobbeltnavn, det er vi ikke så glad i). Det er jo ikke oppkalling om bestefar heter Håkon og barnet Håvard, eller bestemor Kathrine og barnet Karen??? Anonymkode: ab0de...0b2 Joda, der kan være oppkalling selv om navnet ikke er akkurat det samme:)
Lagertha Skrevet 21. mai 2017 #15 Skrevet 21. mai 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kine Anonymkode: 847c4...f2d Kine likte jeg veldig godt 😃
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Chatrine Anonymkode: 8b4b1...9c1 "Hei, jeg har kalt barnet samme navn som meg selv - men i hennes tilfelle har jeg valgt å stave det feil!" (Når du setter h på feil sted, blir uttalen "Sjattrine") Anonymkode: ec2ab...191
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #17 Skrevet 22. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: "Hei, jeg har kalt barnet samme navn som meg selv - men i hennes tilfelle har jeg valgt å stave det feil!" (Når du setter h på feil sted, blir uttalen "Sjattrine") Anonymkode: ec2ab...191 Jeg vet. Det var hele poenget. Anonymkode: 8b4b1...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå