Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Jeg drev med jojo hele tiden. Elsket den 😊 I tillegg var jeg utrolig opptatt av å samle på viskelær (hvorfor finnes det ingen med lukt lenger?), glansbilder og brevpapir. Anonymkode: 7c795...782
Serepta Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 SadSam klistremerker, fulgte med den rosa tyggisen, De var nummererte og det var viktig å ha alle. 20 kr i SadSam tyggis :-) Ble ganske lam i kjeven etterhvert...
sug lut Skrevet 21. mai 2017 #3 Skrevet 21. mai 2017 Tjorven, og Daisy, og to kuler på snor som var festet med en ring på fingeren og så skulle man få dem til å slå mot hverandre. Den fikk jeg ha i nøyaktig 24 timer før et annet barn ødela synet sitt på samme type leke, og min ble inndratt - hvilket kjentes blodig urettferdig.
Serepta Skrevet 21. mai 2017 #4 Skrevet 21. mai 2017 Og blåsesrør! De beste var i plast, den hengedelen på noen kleshengere. Denne var hul og perfekt til formålet. Grønne erter passet akkurat inni, og vi la oss i skjul for å vente på at fergen skulle komme (bodde på landet ja) og så blåste vi grønne erter i låret på de som gikk forbi.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #5 Skrevet 21. mai 2017 Koppestell i porselen 💐Til å servere te til dukkene 😀 Samlet på mye: -viskelær m lukt -servietter -glansbilder -klinkekuler -pene ark (noen med lukt) -såpefigurer -klistremerker (Sad Sam, Baywatch ++) Anonymkode: b0505...02e
frk Nilsen Skrevet 21. mai 2017 #7 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, Serepta skrev: Og blåsesrør! De beste var i plast, den hengedelen på noen kleshengere. Denne var hul og perfekt til formålet. Grønne erter passet akkurat inni, og vi la oss i skjul for å vente på at fergen skulle komme (bodde på landet ja) og så blåste vi grønne erter i låret på de som gikk forbi. Det hadde jeg helt glemt! Det gjorde vi og, lå bak buskene og blåste på de som gikk forbi, satan så vondt det var hvis du ble truffet. Det er mye fra min barndom som ikke skal nevnes til mine barn...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #8 Skrevet 21. mai 2017 Barbiehuset til søskenbarnet mitt. Det var i flere etasjer med heis. Min eldre kusine var veldig redd for det og jeg fikk nesten ikke røre huset når jeg var på besøk. Jeg var et meget forsiktig og samvittihetsfullt barn og gjorde som hun sa. En dag var vi der da mitt søskenbarn ikke var hjemme, og jeg fikk gå inn på hennes rom og leke selv. Da knakk den der syltynne tråden som heisen var festet i.. Jeg ble livredd, skamfull og angrende. I 3 dager var jeg helt ute av meg, sur og tverr, til mamma endelig fikk ut av meg hva som var galt og vi fikk prata med tanten min som bare lo og sa at den tråden hadde vært ødelagt før. Moralen: ikke bare avfei vanskelige unger som vanskelige, det kan ligge mer bak. Anonymkode: b0173...57e
Superdolly Skrevet 21. mai 2017 #9 Skrevet 21. mai 2017 Klikklakker, sånne kuler som sug lut beskriver. Og Donkey Kong. Og Rubiks kube. Og miniski.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #10 Skrevet 21. mai 2017 Sånn sprettert som ser ut som en liten skål, en trykket den ned i bakken og etter noen sekunder sprettet den opp igjen. Vi hadde 5 poeng om vi lot den sprette fra håndflaten og 10 poeng fra hodet, DET gjorde vondt,det! Anonymkode: 891de...948
Lagertha Skrevet 21. mai 2017 #11 Skrevet 21. mai 2017 2 timer siden, Serepta skrev: Og blåsesrør! De beste var i plast, den hengedelen på noen kleshengere. Denne var hul og perfekt til formålet. Grønne erter passet akkurat inni, og vi la oss i skjul for å vente på at fergen skulle komme (bodde på landet ja) og så blåste vi grønne erter i låret på de som gikk forbi. Åh dette hadde jeg glemt!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #12 Skrevet 21. mai 2017 Husker vi lekte med klinkekuler og duringer på barneskolen Anonymkode: 3e06c...58f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #13 Skrevet 21. mai 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barbiehuset til søskenbarnet mitt. Det var i flere etasjer med heis. Min eldre kusine var veldig redd for det og jeg fikk nesten ikke røre huset når jeg var på besøk. Jeg var et meget forsiktig og samvittihetsfullt barn og gjorde som hun sa. En dag var vi der da mitt søskenbarn ikke var hjemme, og jeg fikk gå inn på hennes rom og leke selv. Da knakk den der syltynne tråden som heisen var festet i.. Jeg ble livredd, skamfull og angrende. I 3 dager var jeg helt ute av meg, sur og tverr, til mamma endelig fikk ut av meg hva som var galt og vi fikk prata med tanten min som bare lo og sa at den tråden hadde vært ødelagt før. Moralen: ikke bare avfei vanskelige unger som vanskelige, det kan ligge mer bak. Anonymkode: b0173...57e Takk for at du delte ! ❤ Åh, jeg får helt vondt av deg. ❤ Viktig tema! Jenta mi på 4 år trodde hun hadde ødelagt paraplyen til tanta mi på hytta. Hun var livredd for å få kjeft av tante. Tante og onkel var på fjelltur og kom ikke hjem før dagen etter. Det var en lang natt! Hun var så kvalm og uggen at hun nesten spøy.Sov ingenting den natten. Samme hvor mye vi sa at det var greit, at det var et uhell, hjalp ikke. Da tante kom og jeg fortalte om paraplyen, bare lo hun og sa at den var ødelagt fra før av . Men det tok en uke før hun ble som vanlig igjen. Anonymkode: 94951...1cf
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #15 Skrevet 21. mai 2017 Det jeg husker best var at vi "kappa land" De som ikke vet hva det er. Tegn opp en firkant på hardpakket jord/leire bakke. Del den i to. Så står man og kaster en kniv i bakken i motstanders firkant, der kniven lander skjærer du en strek ned mot din egen firkant og ytterkanten. Da er denne delen en del av ditt land. Den som først ikke klarer å stå på to bein i sitt land har tapt. Vi brukte spisse kjøkkenkniver. Livsfarlige greier men merkelig nok kappa vi aldri bein. 😊 Anonymkode: 2a319...60f
Superdolly Skrevet 21. mai 2017 #16 Skrevet 21. mai 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg husker best var at vi "kappa land" De som ikke vet hva det er. Tegn opp en firkant på hardpakket jord/leire bakke. Del den i to. Så står man og kaster en kniv i bakken i motstanders firkant, der kniven lander skjærer du en strek ned mot din egen firkant og ytterkanten. Da er denne delen en del av ditt land. Den som først ikke klarer å stå på to bein i sitt land har tapt. Vi brukte spisse kjøkkenkniver. Livsfarlige greier men merkelig nok kappa vi aldri bein. 😊 Anonymkode: 2a319...60f Å, det gjorde vi også! Vi tegna opp en sirkel da, og alle andre gikk ut av sirkelen når en kasta kniven. Sikkert lurt .
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #18 Skrevet 21. mai 2017 37 minutter siden, Superdolly skrev: Å, det gjorde vi også! Vi tegna opp en sirkel da, og alle andre gikk ut av sirkelen når en kasta kniven. Sikkert lurt . Vi fikk beskjed av de voksne å gå ut men var de ikke der så slurva vi ofte med det. 😂 Anonymkode: 2a319...60f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #19 Skrevet 21. mai 2017 Polly pocket, de små fra 90-tallet altså. Barbie Lego Pog Anonymkode: f637f...b29
Mandala Skrevet 21. mai 2017 #20 Skrevet 21. mai 2017 Sylvanien families, noen små plasthunder og lykketroll husker jeg nok best. Og at jeg lekte med fargeblyanter. Til og med de kunne bli familier med voksne og barn, med en hel historie rundt. Dessverre forsvant den fantasien og kreativiteten et sted på veien.
Giss Skrevet 21. mai 2017 #21 Skrevet 21. mai 2017 Strikkhopping og papirdukker. Vi lagde kilovis med klær til papirdukkene. Elsket når min storesøster tegnet papirdukkeklær til meg for de ble så fine.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #22 Skrevet 21. mai 2017 Små metall-skihoppere! Eller, kroppen var av plast, tror jeg, mens selve hoppskiene var tungt metall. Man kunne vippe mennene ut av skiene og bytte mellom "hoppstil" og hockey. Anonymkode: 0fe20...ad4
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #23 Skrevet 21. mai 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Små metall-skihoppere! Eller, kroppen var av plast, tror jeg, mens selve hoppskiene var tungt metall. Man kunne vippe mennene ut av skiene og bytte mellom "hoppstil" og hockey. Anonymkode: 0fe20...ad4 Disse har g-sport tatt inn igjen. Kjøpte til sønnen i vinter. Anonymkode: 2a319...60f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #24 Skrevet 21. mai 2017 Det jeg lekte mest med selv var faktisk kinderegg-figurer. Hadde en stor pose, kjøpte hver lørdag. Lekte krig med dem. Anonymkode: b0173...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå