Gå til innhold

Noen som har vg+ og har lest om French?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor var han i fosterfamilie? Virker jo å ha en usedvanlig oppegående mor!

Anonymkode: 6df2f...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det samme tenker jeg. 

Jeg har lest tidligere at han aldri var en A4 gutt. Jeg ser for meg en gutt med mye vansker og at moren trengte hjelp eller ble tvunget hjelp. Jeg tror og denne familien var en del av morens nettverk 

Anonymkode: e0863...8ec

Skrevet

Min mamma var såkalt "fostermor" for en slektnings barn. Annenhver helg og noen ukedager. Begge barna hadde alvorlig astma. Moren var alene, barnefaren tiltalt for vold og null samvær. Hun trengte avlastning. Hun var utslitt fysisk og psykisk, og mamma som er barnepleier og kjente barna stilte opp. 

Ingen uskikket mor her altså, men en mor som fikk hjelp av det offentlige. Vi fikk status fosterhjem. 

Anonymkode: 50a16...87e

Skrevet

Vet ikke, men jeg er fordomsfull nok til å tenke at misjonærmoren fant det viktigere å spre kristendommen enn å skape en stabil tilværelse for barna, og at han kanskje ikke klarte et omflakkende liv.

Anonymkode: 2a96e...df1

Skrevet

Denne saken ligger åpent, tror jeg? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/joshua-french/frenchs-fosterfamilie-mistet-aldri-haapet/a/24000466/.

Der står det at French hadde en fosterfamilie i Arendal og at han bodde der av og på fra han var 9 år og så fra ungdomsskolen og ut videregående. Det virker jo som faren til French ikke er inne i bildet, og moren er misjonær, så kanskje hun var ute og reiste og han måtte bo i fosterfamilie?

Anonymkode: d1186...3b2

Skrevet

Står ingenting i saken om hvorfor han har bodd i fosterfamilie. Men jeg har ikke inntrykk av at det var pga store problematiske grunner med moren. 

Anonymkode: 36a58...bd8

Skrevet

Hun sa noe om i dokumentaren på tv2, Mamma French, at hun hadde ME og diverse, og at hun hadde ligget i flere år omtrent. Så det kan kanskje være årsaken til at han i perioder var i fosterhjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...