Gå til innhold

Ferie/ Italia.. har noen et veldig godt tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen vært på et "wow" sted og vil anbefale? Gjerne hotell med basseng, i nærheten til strand og i en koselig by. Pris spiller liten rolle. Sicilia kanskje? Eller noe annet sted? Frankrike er også fint. 

Blir evig takknemmelig for tips :)

Anonymkode: 465cb...dab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Villa Vignamaggio i Toscana er virkelig WOW :)  Ikke i nærheten til strand, men der er basseng. Kort vei til f.eks Firenze og Pisa. Fantastisk nydelig plass der de lager både vin og olivenolje, og en hage som tar pusten fra en (vært spilt inn Shakespeare filmer der). Fantastisk mat!

Anonymkode: febde...1cc

Skrevet

Jeg liker best Toscana, særlig området rundt San Giminano og Volterra. Nydelig landskap, flotte byer, og masse god mat og vin. 

Skrevet

Eraclea Mare

Anonymkode: 79c6a...450

Skrevet

Italia og romania er ikke anbefalt å reise til i år. En del andre land, men disse var visst sterkt frarådet.

Anonymkode: 8d359...05a

Skrevet

Sicilia er fint, og det beste er at du da kan ta ferje over til Stromboli. Virkelig et av de mest fantastiske stedene jeg har vært! Stromboli er en permanent aktiv vulkan som har små utbrudd omtrent hvert 10. minutt (så vidt jeg husker). Den ligger som en svart kjegle i sjøen, med en krans av hvite kardemommebyhus nederst. Eksotisk med svarte sandstrender, og bilfritt bortsett fra noen golfbiler. Ingen gatelys, men på kvelden kan man følge en sti opp til et observatorium hvor man kan spise pizza og se på utbruddene. Det går også guidete turer nært krateret. Husk lommelykt hvis det ikke er månelys. D&G har feriehus på øya, og man kan nesten føle Ingrid Bergman gå omkring i gatene. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Italia og romania er ikke anbefalt å reise til i år. En del andre land, men disse var visst sterkt frarådet.

Hvorfor?

Anonymkode: f162f...1f0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Store utbrudd av medlinger og i akkurat disse landene var de færreste vaksinert. Man må vel opp i 95-98% med vaksinasjonene for å kunne holde sykdommer i sjakk.

Skrevet

Meslinger kan man vel vaksineres mot

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvor står dette

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Det er vel bare babyer/uvaksinerte barn som frarådes å dra dit? Slik jeg skjønte artikkelen. Pga meslingutbrudd.

Anonymkode: febde...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...