Gå til innhold

3 åring ofte lei seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen min har begynt med noe som bekymrer meg. Det startet med at hun fant en babyleke ( som vi hadde ryddet vekk ) og satte seg stille og holdt den mens tårene trillet. 

Hun kan gråte innimellom når hun ikke får viljen sin, eller hun slår seg. Men dette var annerledes. Det er ingen hulking eller lyd, bare tårene som triller....

Nå har hun begynt slik når det kommer til ulike nattasanger ( ofte sanger vi ikke har sunget på en stund ) Da kan hun bare kikke opp på meg mens tårene triller og leppa bevrer. Når jeg spør hva det er så sier hun at hun er lei seg, men hun greier ikke å sette ord på noe annet liksom.

Hun var en kolikkunge og skrek masse - og alle disse sangene + lekene er noe vi brukte for å prøve å stoppe gråten. Vi er dritstressa for at hun har noe traumer fra den tiden. Mulig vi overtenker og overstresser dette altså, men er så pussig at hun har starta med dette nå.

Anonymkode: a2c25...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun blir rørt! Det er nok en følelse hun ikke kan forklare, hun blir bare 'lei seg'. Det går nok over!

Anonymkode: cf7e5...c3a

Skrevet

Når jeg leser det du skriver så er jeg nesten overbevist om at det skjer noe nevropsykologisk og kognitivt i den alderen når det kommer til å kjenne på ulike sorgfølelser. Jeg ble veldig overrasket da den lille gutten min på tre lå og gråt stille på sofaen mens han så på barnetv. Jeg spurte han hva det var og han sa han savna pappa. Det rare er at gutten aldri har hatt noen far. 

En annen gang sang jeg my heart will go on for han, noe jeg sang mye når han var baby pga et show jeg var med i og på samme måte begynte han med den stille gråten og som din så sa han at han bare var lei seg. 

Veldig vondt å være vitne til, når man i utgangspunktet er vant til at de kun gråter når de slår seg eller noe er dumt eller urettferdig. Den stille gråten gjør så innmari vondt!

Anonymkode: 3017d...1a3

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Hun blir rørt! Det er nok en følelse hun ikke kan forklare, hun blir bare 'lei seg'. Det går nok over!

Altså, jeg mener ikke at det går over, egentlig, men at det stabiliserer seg og dukker opp i 'passende' situasjoner. Eller ikke.. Jeg griner hver gang av Blåmann Blåmann..

Skrevet

Haha! I kveld gråt hun av Blåmann blåmann! 

HI

Skrevet
47 minutes ago, Anonym bruker said:

Haha! I kveld gråt hun av Blåmann blåmann! 

HI

Haha, der ser du!

Men Blåmann ER jo kjempetrist, kanskje du må synge noe lystigere en periode :)

Skrevet

Jeg tror hun blir rørt jeg 😊 Nå begynner verden og åpne seg.Hun begynner å bli stor 😊 Hvordan er hun når hun blir glad da ? Jenta vår er veldig høysensitiv. Hun gråter veldig lett, men samtidig hopper og spretter i sofaen som en gal av lykkelige slutter i Disneyfilmer . Høysensitive opplever følelser 5 ganger så voldsomt enn "vanlige " folk. Kom på nå at hun ville ikke blir stor, hun ville gå tilbake å være baby igjen i 3 års alderen. Endel pga mere oppmerksomhet, da fikk man mere hjelp og da slapp hun å ta stilling til ting. Så hun merket godt forandringen selv også tror jeg. ❤

Anonymkode: 133fb...0b5

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, der ser du!

Men Blåmann ER jo kjempetrist, kanskje du må synge noe lystigere en periode :)

Det er noe med den melodien! 

Jeg sang den for min eldste datter, dikta tekst , hun stakk ut en skjelvende leppe og tårene rant stille. 

Da var hun ikke mer enn 2 ,kanskje? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...