Gå til innhold

Tumor, EX-U

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

jeg har nettopp blitt operert på grunn av en Ex-u. Jeg ser i etterkant på beskrivelsen at det står; 

Uterus; Det buler ut en stor tumor fra uterinveggen. 

Det jeg lurer på; Tror dere de ville undersøkt eller sagt i fra om dette så farlig ut? Er det noe jeg bør ta videre for avklaring med min lege,tror dere? 

Er veldig bekymret.

Anonymkode: 1fe81...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe formening om dette? 

Skrevet

De har (nesten) garantert kontroll på det. Men om du er bekymret kan du få en legetime der legen din forklarer deg dette

Anonymkode: 4c482...b26

Skrevet

Men hvis du har fått tilgang til beskrivelsen har du vel tilgang til resten? En tumor betyr egentlig bare en kul/hevelse, uttrykket sier ingenting om bakenforliggende årsak eller alvorlighetsgrad. Uten kontekst er det umulig å si hva som menes. Det kan være at fastlegen har fått mer informasjon, men det kan også være at fastlegen har fått mer eller mindre. Hvis du vil vite mer må du nesten begynne hos fastlegen, eventuelt spørre ved neste kontroll på sykehuset, hvis du har det.

Hvis den var farlig/uavklart skal den følges opp av den som fant den, eventuelt legges en plan for videre avklaring. Ikke alltid slikt er så godt dokumentert. 

Anonymkode: d4b3d...ad6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du har fått tilgang til beskrivelsen har du vel tilgang til resten? En tumor betyr egentlig bare en kul/hevelse, uttrykket sier ingenting om bakenforliggende årsak eller alvorlighetsgrad. Uten kontekst er det umulig å si hva som menes. Det kan være at fastlegen har fått mer informasjon, men det kan også være at fastlegen har fått mer eller mindre. Hvis du vil vite mer må du nesten begynne hos fastlegen, eventuelt spørre ved neste kontroll på sykehuset, hvis du har det.

Hvis den var farlig/uavklart skal den følges opp av den som fant den, eventuelt legges en plan for videre avklaring. Ikke alltid slikt er så godt dokumentert. 

Det er kun det som står om denne tumoren. Resten er om den aktuelle EX-u operasjonen. Men er det sånn at de ikke har plikt til å undersøke andre ting hvis det ikke var hovedgrunnen til operasjonen? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun det som står om denne tumoren. Resten er om den aktuelle EX-u operasjonen. Men er det sånn at de ikke har plikt til å undersøke andre ting hvis det ikke var hovedgrunnen til operasjonen? 

Tilfeldige funn som kan ha betydning skal følges opp, om så bare en linje av typen "...fastlege bes følge opp..."

Skrevet

Da jeg ble operert for exu for tre uker siden hadde de sett etter at alt ellers så i orden ut. Jeg spurte gynekologen før inngrepet (en annen enn den som opererte) om de sjekket andre ting også, og da sa han at når de først var der inne, sjekket de alt, f.eks. blindtarmen. Jeg ville nok enten ringt til avdelingen som opererte deg og spurt om hva det betydde, for er du heldig, er det en gynekolog som ringer deg tilbake, eller spurt fastlegen.

Anonymkode: e44fd...ac2

Skrevet

Sikkert en muskelknute. Ellers ville de nok sagt noe

Anonymkode: 135ea...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...