Gå til innhold

Merkelig syklus etter ks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tre ks,  2 år siden siste så burde stabilisert seg? Mensen kommer med 28-29 dagers mellomrom som før. Men varer så lenge, 10-12 dager og kommer liksom litt blødning hele veien. Som regel ikke friskt blod, bare litt gammelt brunt. Men nå kom det litt friskt også 2-3 dager etter el tid. Hvorfor har det blitt slik? Er det normalt? 

Anonymkode: fa3c6...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har mellomblødning har ikke med keisersnittet å gjøre, det er nok hormonelt. Hva slags prevensjon bruker du, tar du hormoner? 

Mensen kan bli lenger etter snitt, det kan henge hinnerester igjen i arret inne i livmoren som bruker lenger tid på å slippe taket 

Anonymkode: 5eea6...8fc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du har mellomblødning har ikke med keisersnittet å gjøre, det er nok hormonelt. Hva slags prevensjon bruker du, tar du hormoner? 

Mensen kan bli lenger etter snitt, det kan henge hinnerester igjen i arret inne i livmoren som bruker lenger tid på å slippe taket 

Ikke noe hormonelt jeg tar. Er det rester som kommer ut i små etapper da? Det kommer jo noe gugg hele tida, veldig irtiterende! 

Skrevet

2 år siden siste ks?  Da skal alt være stabilt 

Ta en tur til legen, syns du bør sjekke opp i det

Anonymkode: 2a7b6...4a0

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 år siden siste ks?  Da skal alt være stabilt 

Ta en tur til legen, syns du bør sjekke opp i det

Det er minst 6 mnd ventetid på GU. Holder det eller burde jeg bestille privat?

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er minst 6 mnd ventetid på GU. Holder det eller burde jeg bestille privat?

Begynn med fastlegen, han kan ta noen blodprøver for å sjekke hormonnivåer. 

Men du bør sikkert ha en innvendig ultralyd hos gynekolog også 

Skrevet

Snakk med fastlegen i førsteomgang 

Lykke til 😊

Skrevet

To år siden siste ks her og. Jeg har hatt en vaginal fødsel og to ks. Hos meg er alt stabilt og i orden. Ca 30 dager mellom hver mens, og den varer i 4-5 dager. Friskt, rødt blod, og ingen mellomblødninger. Ring lenger din, du.

Anonymkode: dd263...18f

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke fått kommet meg til legen enda, men nå har mensen ikke kommet som vanlig, 3-4 dager over nå, og det pleier jeg ikke være. Helt sikkert ikke gravid. Hadde mensmurringer for 5-6 dager siden og tenkte at nå kommer den, men nei. 

Hva skjer? Har vært ekstremt stresset en periode nå, kan det virke inn?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke fått kommet meg til legen enda, men nå har mensen ikke kommet som vanlig, 3-4 dager over nå, og det pleier jeg ikke være. Helt sikkert ikke gravid. Hadde mensmurringer for 5-6 dager siden og tenkte at nå kommer den, men nei. 

Hva skjer? Har vært ekstremt stresset en periode nå, kan det virke inn?

Hvordan kan du være helt sikker på at du ikke er gravid? Tatt en test? Jeg ble gravid da babyen var 8 måneder. Et lite, enkelt samleie to dager før forventet mens. Det ble til en liten gutt, det...

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du være helt sikker på at du ikke er gravid? Tatt en test? Jeg ble gravid da babyen var 8 måneder. Et lite, enkelt samleie to dager før forventet mens. Det ble til en liten gutt, det...

Tja.. fordi jeg ikke har hatt sex på ganske lenge? Hadde vært fødeklar snart i tilfelle...;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...