Gå til innhold

Idiotisk vinner av norske talenter

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det står ikke et eneste vondt ord om Vilde i tråden. Jeg er trådstarter og jeg har tidligere forsvart Vilde i liknende tråd. Hun er en skjønn jente med utrolig god formidlingsevne. Men sammenliknet med Mathias og Gemini crew som sto igjen til sist så er det helt idiotisk at hun går hen og vinner hele greia. Det er helt innafor å mene det, uavhengig av alderen hennes. 

Anonymkode: fa447...4f7

Igjen - hva er det med konseptet avstemning du ikke skjønner? Det er den artisten som får flest stemmer som vinner. Det kan vel ikke bli mer demokratisk enn det? 

Anonymkode: e8f56...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At vinneren kåres ved hjelp av stemmegivning gjør det ikke ulovlig å diskutere resultatet. Jeg stemte, men kan ikke se hvilken betydning det har for diskusjonen. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

At vinneren kåres ved hjelp av stemmegivning gjør det ikke ulovlig å diskutere resultatet. Jeg stemte, men kan ikke se hvilken betydning det har for diskusjonen. 

Du mener sg det er idiotisk at ikke alle mener det samme som deg. Er det viktig å diskutere? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Igjen - hva er det med konseptet avstemning du ikke skjønner? Det er den artisten som får flest stemmer som vinner. Det kan vel ikke bli mer demokratisk enn det? 

Så fordi det er en avstemning skal man automatisk være strålende fornøyd med resultatet? Det er faktisk ikke slik det fungerer i et demokrati. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi det er en avstemning skal man automatisk være strålende fornøyd med resultatet? Det er faktisk ikke slik det fungerer i et demokrati. 

Neida, man kan selvsagt være rykende uenig. Men å starte en tråd om at en trettenåring er en idiotosk vinner er lavmål. 

Du sutrer over at resultatet av en konkurranse ikke ble som du ønsket og du trekker et barns innsats inn. Lavmål!

Skrevet

Hei,

Denne tråden bryter foreløpig ingen av forumets regler. Det er lov å diskutere deltakere og resultatet i en av landets største talentkonkurranser. Hadde tråden vært basert på vedkommende sitt utseende eller personlighet ville det vært en annen sak. Vi forstår at det er en tenåring involvert, men man må tåle litt debatt rundt hennes opptredener når man er deltaker i et slikt program på TV.

Vi følger selvsagt med på utviklingen i tråden.

Kira, moderator.

Skrevet
9 timer siden, Mamma til 2 søte skrev:

Det latterlige her er vel denne tråden og at den i det hele tatt får stå på ett slikt forum som dette...

Det aller latterligste synes jeg er at foreldre og arrangører tillater at barn deltar i  slike konkurranser?

Skrevet

Nå er det vel sånn at den type konkurranser sjelden eller jeg tror at vi nesten kan si ALDRI blir vunnet av den flinkeste, den mest talentfulle eller den som appellerer til det bredeste laget i befolkningen. Den vinnes at den som får mest stemmer, og så lenge alle kan stemme, og ikke bare kan de stemme, så kan de stemme så mye de vil, vil det bli sånn. Og med så mange deltagere i en finale, så er det klart at stemmene blir fordelt på så mange at det personlige og det som treffer flest av dem som stemmer, vil telle enda mer. Det er klart at Vilde har en stor skare fans som synes hun er er skjønn jente, og det er hun, og som synes at det er flott (og på tide) at tegnspråk blir løftet fram, så var det vel ingen tvil om at hun kom til å vinne.  

Den eneste jeg kan komme på som har vunnet fordi han var den beste, den mest talentfulle og den som kunne gjøre det best videre, var Kurt Nilsen. Hvorfor er det så mange vinnere og andre som kommer langt i slike konkurranser som samtidig står fram med en historier om mobbing, psykiske problemer, en vanskelig barndom eller lignende? Det gir ekstra stemmer fordi mange nok kjenner seg igjen. Og hvem vet, om Kurt hadde sett ut som Brad Pit eller vært en pappagutt fra beste vestkant, så er det neimen ikke sikkert han hadde vunnet han heller, uansett hvor bra han sang. 

Jeg synes at det er fint at Vilde har satt fokus på tegnspråk, og som tidligere sagt, aner jeg ikke hvem som egentlig var best og mest talentfull i denne konkurransen, jeg har bare sett de siste 20 minuttene samt fått med meg noe overskrifter og Facebook-delinger.. og sett henne tolke "Ja, vi elsker" på 17.mai. 

Men uansett, det er ikke Vilde det er noe galt med, men med konkurranse konseptet. Men hadde konkurransekonseptet vært bedre (i betydningen på jakt etter det virkelig største talentet), så hadde det ikke hatt så mange seere heller. Vær bare forsiktige med hva man sier / skriver om de som deltar, og bortsett fra overskrifta på denne tråden og behovet for å stadig (her og i andre tråder) påpeket "ei som bare mimer", så er jeg enig med moderator om at denne tråden er helt innafor.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neida, man kan selvsagt være rykende uenig. Men å starte en tråd om at en trettenåring er en idiotosk vinner er lavmål. 

Du sutrer over at resultatet av en konkurranse ikke ble som du ønsket og du trekker et barns innsats inn. Lavmål!

Hvis man deltar i en konkurranse som sendes på TV, må det være lov å diskutere resultatet!!! Hjelpe meg, snakk om å være brødhuer!!! Dette må enhver deltager tåle! 

Anonymkode: c77a7...985

Skrevet

Forstår ikke foreldre som lar barna være med på slike ting. Ja det er en søt forestilling men nei hun er jo ikke best av alle som var med ang skills og å kunne noe ekstra. Så enkelt er det.  Enig ang Kurt Nilsen, kommer også kun på han ang faktisk vinne fordi han var best. Han var best i World Idol også og ansiktet til Kelly Clarkson var priceless når han vant for hun mente tydeligvis han var for stygg for å vinne, hun satsa på trynetilegg pga looks men den beste stemmen vant heldigvis. 

Anonymkode: ceac2...e43

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i. Men nå tror jeg ikke det er noen som mener noe vondt om jenta. Hun var jo bare kjempesøt. Det er bare konseptet med å vinne ved å tolke/videreformidle en låt uten å fremføre den som er så merkelig... 

Anonymkode: 46750...369

Det mange ser ut til ikke å forstå er at hun faktisk fremfører lita, på samme måte som de som synger andres låter gjør, bare på et språk dere ikke kan og ikke er vant med å se. Hun "synger" på tegnspråk. Det er nytt og uvant, men ikke mindreverdig i forhold til om hun hadde sunget på norsk, russisk eller mandarin.

Anonymkode: dd1dc...23f

Skrevet

Ville fikk flest stemmer! Det er jo utrulig mange som synger bra, men den jenta er spesiell. Det er jo ellers en mengde kjedelige sangkonkurranser.

Anonymkode: 729b9...001

Skrevet

Idiotisk vinner? En jente på 13 år? 

Skrevet
29 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Idiotisk vinner? En jente på 13 år? 

Til og med du greier vel forstå dette om du legger godsiden til? Ikke noe galt med henne, men dette var jo en talentkonkurranse og da blir det for dumt at en som ikke viser noe talent vinner. Er det politikk og det å få løftet fram tegnspråk bruker de fullstendig feil arena! Tenk hvordan de med talent føler det da når vinneren blir en som ikke "gjør noe". 

Anonymkode: 696b1...0d6

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til og med du greier vel forstå dette om du legger godsiden til? Ikke noe galt med henne, men dette var jo en talentkonkurranse og da blir det for dumt at en som ikke viser noe talent vinner. Er det politikk og det å få løftet fram tegnspråk bruker de fullstendig feil arena! Tenk hvordan de med talent føler det da når vinneren blir en som ikke "gjør noe". 

Til og med jeg, altså? 

Nei, faktisk så skjønner jeg ikke hvordan en voksen dame kan poste et innlegg med denne overskriften! 

Vilde vant, dermed er det flere som er uenige med dere. Kanskje tilogmed du skjønner at det er en avstemmingskonkurranse og at man ikke bør kalle et barn for idiotisk vinner. Eller kanskje ikke...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det mange ser ut til ikke å forstå er at hun faktisk fremfører lita, på samme måte som de som synger andres låter gjør, bare på et språk dere ikke kan og ikke er vant med å se. Hun "synger" på tegnspråk. Det er nytt og uvant, men ikke mindreverdig i forhold til om hun hadde sunget på norsk, russisk eller mandarin.

Anonymkode: dd1dc...23f

Men er jo slettes ikke alle med vanlige sangstemmer som har talent heller?

Skrevet
2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Til og med jeg, altså? 

Nei, faktisk så skjønner jeg ikke hvordan en voksen dame kan poste et innlegg med denne overskriften! 

Vilde vant, dermed er det flere som er uenige med dere. Kanskje tilogmed du skjønner at det er en avstemmingskonkurranse og at man ikke bør kalle et barn for idiotisk vinner. Eller kanskje ikke...

Alle har vel lov å synes hva de vil om denne saken? At det er avstemming gjør ikke at det blir hverken riktig eller rettferdig, Tydelig at døve har lite å gjøre på en fredagskveld hvertfall og at de har mange ringeminutter til gode, eller hadde... 

Skrevet

Jeg kan tegnspråk, men sorry skjønte ikke en dritt hva Vilde sang på tegnspråk.. Hun er søt, skjønn og alt det der men synes det ble mer "tolking" enn å synge direkte.. 

Anonymkode: 947fc...509

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tydelig at døve har lite å gjøre på en fredagskveld hvertfall og at de har mange ringeminutter til gode, eller hadde... 

Liiitt under beltestedet. 

Anonymkode: 205ae...219

Skrevet

totalt uenig, hun er så flink + dette er veldig viktig for mange <3. heiet på henne og Christian

Skrevet
På Saturday, May 20, 2017 den 15.29, Anonym bruker skrev:

Alle har vel lov å synes hva de vil om denne saken? At det er avstemming gjør ikke at det blir hverken riktig eller rettferdig, Tydelig at døve har lite å gjøre på en fredagskveld hvertfall og at de har mange ringeminutter til gode, eller hadde... 

Så utrolig smakløst!

Skrevet
42 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Så utrolig smakløst!

Smakløst at vi ha våre meininger ????????

Anonymkode: 83104...20f

Skrevet
På 20.5.2017 den 15.29, Anonym bruker skrev:

Pga. slike som deg er det mange døve som kvier seg til å bruke håndtegn ute blant mange folk. Tenk litt på den du.

Anonymkode: 5f6f5...92e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pga. slike som deg er det mange døve som kvier seg til å bruke håndtegn ute blant mange folk. Tenk litt på den du.

Anonymkode: 5f6f5...92e

Jeg har da ikke noe mot tegnspråk eller døve?? Hvis de ikke tør bruke tegnspråk ute blandt folk er det deres problem altså. For meg spiller det ingen rolle hva slags språk andre snakker. Men å vinne en talentkonkurranse når alt du har gjort er å oversette en sang, da blir jeg litt sur altså. På vegne av alle de med store talenter og som har øvd i åresvis for å bli enda flinkere. 

For meg stiller det hun gjorde på lik linje som at en person oversetter en sang fra engelsk til norsk uten å synge sangen. Helt greit å gjøre det, men noe stort talent er det ikke. 

Skrevet

Enhver døvetolk kan gjøre det hun gjorde.... og det tolkes hele tiden på TV. Det kalles ikke talent. 

Anonymkode: 947fc...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...