Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Mannen jeg dater har 2 barn 50% (jeg har et barn 100% alene). Vi drømmer om å flytte sammen og kanskje få et felles barn etterhvert, men jeg blir så usikker pga ordningene de har. De har 50/50 deling og hun krever penger fra han stadig vekk for hver minste ting (!!) hun kjøper til barna. Det har hent at han har fått sms om at han må betale 13 000 kr på en gang (samlet opp regninger til bl.a fritidsaktiviteter), og flere ganger i mnd er det "små" beløp på 100 kr og oppover. Vi ser aldri noe til det hun kjøper heller, for hun sender ikke med klær osv hun kjøper hjem til far. De blir overlevert med for små skittne klær hver gang. Han kjøper det de trenger når de er hos han, tar de til frisør osv uten å kreve noe for det. Jeg lurer på om dette er normalt? Ser for meg en veldig usikker økonomi for oss om vi flytter sammen og skal ha felles økonomi f.eks. Hun tjener forresten veldig godt og betaler derfor barnebidrag til han. Anonymkode: abf69...4ed
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Betaler han bidrag ifht sin lønn skal det vel dekke "alt". Hun nan ikke kreve ekstra for ditt og datt! Anonymkode: e0d71...90a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Tror det beste i slike tilfeller er å ha separat økonomi, så slipper dere konflikter rundt dette. Anonymkode: e1a47...cc5
3 i april Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Da bør far sette ned foten. Så lenge de har 50/50 så skal de begge sørge for at barna har det de skal når de har barna på samvær. Dvs at mor ikke kan kreve far for penger helt uten videre. Men om far tjener mer enn mor kan hun nok kreve han for bidrag. Er mannen smart tar han dette gjennom nav. Altså nav fastsetter den summen mor skal ha av far og da kan hun ikke kreve mer uteområder at far dekker bidraget og at far dekker klær ol som barna trenger når de er hos ham. Det at hun kommer og krever 13 000 kr for barnas fritidsaktiviteter høres jo helt håreisende ut. Dette må far få en ordning på.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 1 minutt siden, 3 i april skrev: Da bør far sette ned foten. Så lenge de har 50/50 så skal de begge sørge for at barna har det de skal når de har barna på samvær. Dvs at mor ikke kan kreve far for penger helt uten videre. Men om far tjener mer enn mor kan hun nok kreve han for bidrag. Er mannen smart tar han dette gjennom nav. Altså nav fastsetter den summen mor skal ha av far og da kan hun ikke kreve mer uteområder at far dekker bidraget og at far dekker klær ol som barna trenger når de er hos ham. Det at hun kommer og krever 13 000 kr for barnas fritidsaktiviteter høres jo helt håreisende ut. Dette må far få en ordning på. Det står jo at mor betaler han barnebidrag fordi hun tjener godt Anonymkode: 3d6bb...ad3
3 i april Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det står jo at mor betaler han barnebidrag fordi hun tjener godt Anonymkode: 3d6bb...ad3 Ja jeg så det etter at jeg leste innlegget en gang til 😊
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Den som tjener vesentlig mer enn den andre, betaler bidrag til den som tjener minst ved 50-50 bosted. Fritidsaktiviteter, yttertøy, sko og andre ting som barna bruker i begge hjem skal de dele på utgiftene for. Hvis mor kjøper akt slikt + betaler regningene for fritidsaktivitetene, er det helt riktig at hun skal få tilbakebetalt fra far halvparten, hun har jo bare lagt ut for han. Har fått vite dette fra Nav. Anonymkode: b27d5...57f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå