Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Og det er eiere som dette som er mitt største problem. Har en stor sterk hund løs (under båndtvang) og hunden er så langt unna at de ikke "ser hva som skjer" Å knivstikke en løs hund til døde er en overreaksjon altså, jeg støtter ikke handlingen. Men hva faen er galt med folk som ikke følger loven og som lar en så stor hund være utenfor rekkevidde? Uansvarlig og dumt. Et hjertesukk fra lovlydig hundeeier http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/drepte-hund-med-kniv-det-var-med-livet-som-innsats/a/23999375/ Anonymkode: 9345d...9a4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det er eiere som dette som er mitt største problem. Har en stor sterk hund løs (under båndtvang) og hunden er så langt unna at de ikke "ser hva som skjer" Å knivstikke en løs hund til døde er en overreaksjon altså, jeg støtter ikke handlingen. Men hva faen er galt med folk som ikke følger loven og som lar en så stor hund være utenfor rekkevidde? Uansvarlig og dumt. Et hjertesukk fra lovlydig hundeeier http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/drepte-hund-med-kniv-det-var-med-livet-som-innsats/a/23999375/ Anonymkode: 9345d...9a4 Jeg har hatt hund i hele mitt liv, og å overholde båndtvang og ha full kontroll på hunden min er et ufravikelig krav jeg har til meg selv. Eieren til hunden som døde burde gå i seg selv, og innse at all feil ligger hos henne. At hun tørr å ta dette til media er en gåte, det er hun som har tabbe seg loddrett ut ved å ikke ha kontroll på hunden sin. Anonymkode: b9397...f2c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 i tillegg til at det er båndtvang, er det ikke lov å gå rundt med kniv på seg i dette landet. unntak er bunadskniv når man er iført bunad. han som knivstakk hunden må være alvorlig syk i hodet sitt om han tror selvtekt er veien å gå når man er uenig i noe. står intet om at knivduden har en skramme. lett å tenke seg hvordan han hadde sett ut dersom rotwaileren (helt lovlig hunderase å ha) hadde vært aggressiv. så jeg vet hvem jeg selv hadde vært reddest for å treffe på løs ute i naturen eller noe annet stred. Anonymkode: ec3e7...816
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: i tillegg til at det er båndtvang, er det ikke lov å gå rundt med kniv på seg i dette landet. unntak er bunadskniv når man er iført bunad. han som knivstakk hunden må være alvorlig syk i hodet sitt om han tror selvtekt er veien å gå når man er uenig i noe. står intet om at knivduden har en skramme. lett å tenke seg hvordan han hadde sett ut dersom rotwaileren (helt lovlig hunderase å ha) hadde vært aggressiv. så jeg vet hvem jeg selv hadde vært reddest for å treffe på løs ute i naturen eller noe annet stred. Anonymkode: ec3e7...816 Selvsagt er du skrudd i hodet om du knivstikker en hund. Jeg har selv opplevd at min hund har blitt angrepet. Kunne ikke falt meg inn å skade hunden, å slå eieren rett ned har jeg hatt lyst til dog. Jeg blir så forbanna på uansvarlige hundeeiere som ødelegger opplevelser i marka, som gjør meg utrygg (kommer den hunden til å angripe min eller ikke?) og som setter oss andre hundeeiere som tar hensyn, overholder båndtvang og som plukker opp etter hunden vår, i dårlig lys. Hadde hun hatt hunden i bånd tror jeg uansett ikke at hunden hadde blitt drept. HI Anonymkode: 9345d...9a4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er du skrudd i hodet om du knivstikker en hund. Jeg har selv opplevd at min hund har blitt angrepet. Kunne ikke falt meg inn å skade hunden, å slå eieren rett ned har jeg hatt lyst til dog. Jeg blir så forbanna på uansvarlige hundeeiere som ødelegger opplevelser i marka, som gjør meg utrygg (kommer den hunden til å angripe min eller ikke?) og som setter oss andre hundeeiere som tar hensyn, overholder båndtvang og som plukker opp etter hunden vår, i dårlig lys. Hadde hun hatt hunden i bånd tror jeg uansett ikke at hunden hadde blitt drept. HI Anonymkode: 9345d...9a4 han hadde en verdifull elghund.... så bånd eller ikke, dette hadde nok gått på akkurat samme måten tenke jeg. selvklart slipper man ikke hunden sin, stor, kraftig, liten, eller hva den er, løs for å trave i forveien. mest av hensyn til hunden, som neppe vil treffe begeistrede mennesker på sin ferd. før lærte barn å omgåes hund, nå lærer folk å være hysterisk bare de ser en hund. værste hundeierene, synes jeg, er de med små hunder. de er jo så små og søte og må gjerne få gneldre opp alle mens de fillerister folk sine buksebein. (ikke alle, men mange!) neste på min liste er de med slepeline. de har jo hunden i bånd, sånn 50 meter forran seg. (alle) jeg har ofte hunden min løs, men jeg har blikket på den til enhver tid og kommer den ikke på innkalling (som er at jeg setter meg i huk - det skal den få med seg, så mye kontakt må vi ha) får den ikke gå løs. dog holder jeg meg langt oppi fjellheimen når hunden skal få løpe litt rundt meg. aldri løs der hvor jeg forventer det kan dukke opp et menneske. Anonymkode: ec3e7...816
sug lut Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 Ja, dette er eiere som burde forbys å ha hund. "Jeg så ikke hva som skjedde" er nettopp problemet, de har ingen kontroll men hunden "må jo få være hund og løpe fritt". Synd det ikke var eier som ble stukket i hjel, hunden er ikke problemet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå