Gå til innhold

Mannen mistet nettopp jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann blei ansatt sommeren 2016. Pga av dårlige tall og flere permitteringer fant styret ut at det var bedre å sparke en mann. 

Vi venter våres første barn l august og akkurat nå ser fremtiden mørk ut. Håper bare han får seg ny jobb snart. Jeg jobber i et vikariat som går ut i juni, håper jeg får jobb igjen etter endt fødselspermisjon.  

Anonymkode: 60749...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok fint, han får jo dagpenger og må bare søke, søke, søke.

Mannen min mistet jobben da gikk gravid med vårt yngste barn også, bedriften han jobbet i flagget ut en del av produksjonen og la ned her i Norge. Han meldte seg arbeidsledig og tilgjengelig i alle bemannings- og vikarbyråene.

Han hadde et par-tre måneder totalt uten jobb, men da tok han småjobber for venner, naboer og familie. Du kan tjene opptil 6.000 kroner skattefritt fra hver arbeidsgiver som gir slike småjobber. Sjekke finn.no også, ligger masse småjobber der. Alt fra å male garasjen til å kjøre lass med søppel til søppeldynga. Folk betaler for å slippe vindusvask, gressklipping, lufting med hunden og allverdens annet. 

Mannen min fikk flere små engasjementer gjennom bemanningsbyrå, og det siste stedet han var ble han tilbudt fast stilling.

Anonymkode: cd4a6...59f

Skrevet

Han mistet vel ikke jobben på dagen antar jeg. Det er bare å sette igang søkeprosessen samt være åpen i omgangskretsen om hva som foregår. Og for all del ikke vær kresen, ta den jobben en får og bare fortsette å ha øynene åpne for om det skulle dukke opp andre muligheter etterhvert. Lykke til, til dere. Det ordner seg :)

Skrevet

Det samme skjedd oss for to år siden. Her flagget også bedriften ut og han ble arbeidsledig når jeg var 4 mnd på vei. Det var kaotisk og han strevde lenge med å få jobb, ble tilslutt en liten ekstrajobb som klarte å bidra nok til at vi klarte oss (jeg har ok inntekt så det gikk akkurat). Nå har det løsnet heldigvis :) Søk på alt, nytter ikke å være kresen. Det er faktisk gode penger i jobber man kanskje ikke tenker over så peis på med søknader. Det ordner seg nok selv om det kan ta litt tid. Om det gjør det så tenk iallefall positivt og nyt at dere kan ha den første tiden med baby sammen :) Det var livreddende for oss de første månedene så sånn sett var det hell i uhell.

Skrevet

Det samme har skjedd hos oss, men der mistet vi begge jobben som følge av oljekrisen. 

Det kan kjennes både tungt og mørkt, men det løser seg. Selv om det kjennes vanskelig, så prøv å være tålmodige. 

Han må bare begynne å søke med en gang. 

Ønsker dere alt godt :hjerte:

Anonymkode: 87bff...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...