Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Vi fikk - uten å ha ønsket oss det - et servise til 12 som kommer fra mannens familie. Vi har jo det vi trenger fra før, kan jeg legge det ut på Finn eller MÅ jeg bruke det når svigers er her? Det er helt umoderne, sikkert seksti år gammelt. Anonymkode: 930af...5e0
Solstråle92 Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Jeg har full forståelse for at du har lyst å selge det, men jeg tror jeg ville beholdt det...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Sitat Er det arvegods? Nei da selger dere det ikke. Da beholder dere det, eller sier som det er at dere har annet og spør om de vil ha det selv. Er det vanlig fra butikken gjør dere som dere vil, men personlig hadde jeg ikke solgt det da heller....iallfall ventet en stund. Anonymkode: 6a878...c5e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Det synes jeg dessverre ikke du kan legge ut på finn, nei. Det blir en haug sånne å svelge framover. Du trenger for så vidt ikke å bruke det noe særlig, bare "til best" en gang i blant. Anonymkode: ad5a9...5af
Kathrine. Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Gi det videre til egne barn om 20 år. Kanskje det er verdt noke da. 👍 Ville aldri solgt det, så sant eg ikkje var veldig fattig.
Blondzilla Skrevet 19. mai 2017 #6 Skrevet 19. mai 2017 I gammelt servise er det ofte bly, så mulig du uansett ikke bør bruke det.
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2017 #7 Skrevet 19. mai 2017 Nei, det kan du ikke bare selge sånn helt uten videre. Det er sikkert arvegods, og selv om det ikke har noen verdi for deg, så kan det ha en stor verdi for andre i familien. Hva mener mannen din? Det er jo fra hans familie. Jeg ville ihvertfall hørt med svigers hva som er historien bak serviset og om det er sånn at dere begge tenker at dette gidder vi virkelig ikke å ta vare på, så ville jeg spurt om de ville ha det tilbake igjen før jeg solgte det.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #8 Skrevet 19. mai 2017 Retro og gammelt er da veldig moderne, så å si det ikke er moderne kjøper jeg ikke. Det kan være stygt uansett, men ikke bare fordi det er seksti år gammelt. Ta vare på det. Kanskje forandrer du smak, eller personlighet til en litt mer takknemlig, litt mindre overfladisk person seinere i livet.Anonymkode: 45da8...59a
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. mai 2017 #9 Skrevet 19. mai 2017 (endret) Jeg ville sagt hipp hurra!! Men så elsker jeg retroserviser <3Jeg har ikke kjøpt nye tallerkener eller glass på 15 år tenker jeg. Jeg handler på loppemarked og gjenbruk. Men det er jo smak og behag :-) Uansett, ikke selg det. Jeg ville ha dekket med det når svigers kommer til middag. Endret 19. mai 2017 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #10 Skrevet 19. mai 2017 Sett det ihvertfall i en eske på loftet, kanskje en av ungene vil ha det når de flytter hjemmefra eller kanskje på hytta. Hadde aldri solgt det. Anonymkode: e9b95...d22
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #11 Skrevet 19. mai 2017 Hva slags servise er det, da? Om det er et verdifullt servise fra familien ville jeg spart det for fremtiden for evt barn, om det er et servise uten salgsverdi ville jeg spart det for affeksjonsverdien. Anonymkode: fda8c...dcc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #12 Skrevet 19. mai 2017 Ja, du kan selge det! Anonymkode: 69b34...c47
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #13 Skrevet 19. mai 2017 Kanskje noen andre i mannens familie vil ha det? Svoger, svigerinne, tanter eller søskenbarn? I såfall bør de få muligheten til ta det. Hvis ingen i familien er interressert i arvegodset, er det innafor å selge det. Anonymkode: 0ae33...7f3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #16 Skrevet 19. mai 2017 Nei. Absolutt ikke. Det er arvegods. Gjem det vekk, plutselig vil du ha det - evt barn vil ha det. Anonymkode: e6e94...8b9
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #17 Skrevet 19. mai 2017 Er litt paff av at så mange mener man må beholde det. Ikke alle har masse plass til å ha liggende ting de aldri bruker (og mange her gir råd om å kvitte seg med flest mulig ting som man ikke bruker for å få mer ryddig hus). Jeg hadde gitt det bort til noen som er interessert. Hadde ikke kjørt profitt på gave uansett hvem det kom fra. Anonymkode: 133e8...23c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #18 Skrevet 19. mai 2017 Hvor lenge er det siden bryllupet? Hvis det var i fjor, tenker jeg kanskje at det er litt tidlig.... Men jeg mener at man ikke trenger å ha noe i hus som ikke gir en glede! Anonymkode: d8ece...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå