Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #1 Skrevet 19. mai 2017 Mannen min fylte halvrundt i januar. Fikk kun gave fra min side av familien og hos bestemoren sin. Vi hadde ikke selskap på dagen hans, men hadde kaffe og noe godt til de som var innom dagene etterpå. Nå har søsteren hans fylt halvrundt år og hun klager at hun kun har fått gave hos sine svigerforeldre til nå. Mannen min er lei, vi har gitt gave flere ganger uten at mannen min har fått igjen. Han fikk ikke ifjor heller, men vi gav til henne. Jeg fikk en lyng et halvt år etter bursdagen min ifjor. Jeg tenker at det er helt greit at vi ikke gir, er voksne, men da får det være likt. Så jeg tenker ikke å gi henne noe dette året. Heller ikke svigermor. Hun strikket flotte gaver til datteren ifjor og min mann ble bare spurt hva han ønsket seg, men dukket ikke opp noe gave. Sånn er det nesten hvert år. Jeg liker å gi gaver så synes det er litt trist at mannen ikke får noe hos familien sin, ikke et kort engang, men sånn er det. Da er det vel greit at vi også dropper gaven fra nå av? Anonymkode: f7a64...e94
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #2 Skrevet 19. mai 2017 Bare si det høyt så alle er klar over hvordan det er. Jeg og søsteren min gir gave til hverandre fordi vi synes det er koselig både å gi og å få, mens broren min ikke ønsker at vi skal gi gaver så da hverken gir eller får vi fra han. Så lenge man er enig er det jo greit. Når man føler man gir og gir og aldri får noe tilbake skjønner jeg det blir litt kjipt. Anonymkode: c8190...49d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2017 #3 Skrevet 19. mai 2017 Neste gang svigerinnen din klager over manglende gave så bør dere gi beskjed på en høflig måte om at man ikke kan forvente gave fra andre voksne hvis man ikke gir gaver til andre voksne. Hvis hun ikke gir gave til broren sin så kan hun ikke forvente å få gave fra ham. Det finnes jo "unntak fra regelen", man gir selvsagt til barn, man har med seg gave/blomst/vin hvis man er invitert på feiring osv. Anonymkode: c8916...53d
Luksusdyret Skrevet 19. mai 2017 #4 Skrevet 19. mai 2017 Selv om man ikke bør gi gave bare for å få gave tilbake, bør det være en viss lik fordeling. Enten gir man gaver til voksne folk eller så gir man ikke, men da må dette gjelde ALLE voksne folk i familien. Det blir teit å ikke gi til bare ett av de voksne barna, men gi til alle andre. Og bare det at hun syter over at hun ikke fikk gave, samtidig som hun i flere år lot være å gi gave til din mann, vitner om at hun egentlig er en bortskjemt liten unge i hodet. Selv om jeg mener at ideen om at voksne er for gamle til å ha gaver eller feire noe, og bare skal ha triste hverdager hele tiden, er idiotisk, bestemmer folk dette selv. Men da må det være likt for alle.
Kathrine. Skrevet 19. mai 2017 #5 Skrevet 19. mai 2017 Eg prøver å tilpasse meg hver enkelt person og gi noenlunde tilsvarende tilbake. Dei som bruker veldig mye på gaver, får dyre gaver tilbake. En familie har fast sats, da forholder eg meg til samme satsen. Eine bror min kjøper ikkje gaver, så da slipper eg sende gave dit. 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå