Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Hei Jeg har stor gjeld og to barn fra tidligere forhold, og nå har jeg fått meg samboer og ett barn, tenkte og søke gjeldsordning. Hvordan blir det ifht min samboer inntekt, hun har god inntekt og eget hus men ikke jeg, jeg må betale min del av utgifter og sørge for mine barn som kommer på samværet. Anonymkode: 37a2a...b51
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 det er fullt mulig for deg å få gjeldsordning. Selv ektepar har hver sin gjeldsordning, uavhengig av hverandre. Utgifter blir delt. En må vite at om det er noe som er som pant i huset, blir ikke denne gjelden slettet etterpå. det er det mange som tror, men sånt er det ikke... ser nå at du ikke har hus, men om du har pant i bli, så slettes ikke dette. Gjelden må være eldre enn 2 år, Anonymkode: a8ed0...343
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Man kan få gjeldsordning selv om man er samboer. Det er visse kriterier man må oppfylle etter loven, bla må man være varig ute av stand til å betjene gjelden, man må ikke ha gjeld fra firma og gjelden skal ikke være nystiftet. I tillegg må man ha forsøkt alt annet og gjeldsordning er siste utvei. Det vil si at dersom du klarer å betale ned nå som du deler utgifter med din samboer, så får du ikke gjeldsordning. Anonymkode: 2dbbb...273
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan få gjeldsordning selv om man er samboer. Det er visse kriterier man må oppfylle etter loven, bla må man være varig ute av stand til å betjene gjelden, man må ikke ha gjeld fra firma og gjelden skal ikke være nystiftet. I tillegg må man ha forsøkt alt annet og gjeldsordning er siste utvei. Det vil si at dersom du klarer å betale ned nå som du deler utgifter med din samboer, så får du ikke gjeldsordning. Anonymkode: 2dbbb...273 Jeg lurer på om du ikke misforstår her? Gjeldsordning betyr ikke at han ikke betaler ned på gjelden, men at han betaler mindre enn kreditorene ønsker. Han vil leve på et eksistensminimum i 5- 10 år hvor all inntekt over dette trekkes og fordeles på kreditorene. Alle kreditorene vil få noe, men ingen vil mest sannsynlig få alt (dersom du regner med påløpte renter og gebyrer), og HI vil være rettslig gjeldsfri etter 7 harde år. Anonymkode: 27cf7...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå