Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Er det vanlig at barn med Asperger bekymrer seg mer enn andre barn? Sønnen min på 5 år bekymrer seg for at barnehagen skal brenne ned å at alle ikke kommer seg ut.Dette har han snakket mye om. Han er også veldig bekymret for at jeg skal dø,å sier ofte at han vil ikke at jeg skal dø. Barnehagen sier også at han har så mye bekymringer som barn ikke skal trenge å ha. Anonymkode: dec47...356
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Slike bekymringer kan også bety at han har gode evner. Eller angst. Men, ja. Det er ikke uvanlig at personer med Asperger utviklet angst og depresjon. Anonymkode: 33fe0...f21
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Min bekymrer seg ekstremt. Så mye at han har nok angst som tilleggsdiagnose. Anonymkode: dec01...2d0
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Men jeg trodde at 5 var en helt normal alder å være bekymret for sånne ting? Alle mine har vært ekstra bekymret i den alderen, og fikk alltid støttende svar når jeg nevnte det for noen, sæ fenomenet virket velkjent for meg.. Fikk til svar at det var i den alderen de begynte å forstå dette med døden, og at det derfor var helt naturlig. Det roet seg etter en tid og har gått over; de har akseptert det i den grad de kan. Det fikk jeg også høre var etter boka.. Anonymkode: 080a1...d3a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg trodde at 5 var en helt normal alder å være bekymret for sånne ting? Alle mine har vært ekstra bekymret i den alderen, og fikk alltid støttende svar når jeg nevnte det for noen, sæ fenomenet virket velkjent for meg.. Fikk til svar at det var i den alderen de begynte å forstå dette med døden, og at det derfor var helt naturlig. Det roet seg etter en tid og har gått over; de har akseptert det i den grad de kan. Det fikk jeg også høre var etter boka.. Anonymkode: 080a1...d3a Det kan godt være at det er vanlig at barn er mer bekymret i denne alderen;men sønnen min har egentlig alltid vært sånn. Han har alltid bekymret seg for ting barn ikke skulle trenge å være bekymret for. Sønnen min har utredes for Asperger i neste måned så prøver bare å finne ut hva som kan være greit å nevne for hun som skal utrede han. Da kommet jeg til å nevne for henne hvor mye han bekymrer seg for ting. Anonymkode: dec47...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå