Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Kommenter gjerne alle. Kjenner du noen som heter? Vi ønske å finne noe ikke alle heter Tora, Iben, Ane, Runa Sigve, Teis, Aslak, Balder Anonymkode: 383e5...ab5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Ane - fordi det er stødig, klassisk og feminint. De andre er for maskuline synes jeg . Sigve : Det er nydelig Anonymkode: 40b63...07c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Tora eller Ane. Stødige, skikkelige navn. Aslak, av samme grunn. Sigve liker jeg ikke, da er Sivert, Syver og Sverre mye bedre. Iben blir «dansk» for meg, Runa synes jeg er hardt. Teis er nederlandsk og Balder er en hest ... Anonymkode: 5f720...495
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Tora : nydelig Iben : høres ut som en plante/busk Ane : dårlige asosiasjoner, og klarer ikke helt å like klangen Runa : for norrønt Sigve : liker ikke Teis : minner meg om eks-kjæresten til Anna Rasmussen, som alltid ble kalt Teis Aslak : greit, om du er fra nord Balder : Hadde en hund som het det, når jeg var liten, så nei... Synes du skal gå for Tora :-) På SSB står det at navnet er brukt, på 1784 jenter, og det synes jeg ikke er så ille Ikke for vanlig, ikke for uvanlig til at folk stopper opp, og spør HÆ hva het du, sa du? Lykketil med navnevalg Anonymkode: 18d63...2b2
februarprins2013 Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommenter gjerne alle. Kjenner du noen som heter? Vi ønske å finne noe ikke alle heter Tora, Iben, Ane, Runa Sigve, Teis, Aslak, Balder Anonymkode: 383e5...ab5 Liker ingen av navnene dessverre,men måtte jeg velge hadde det blitt Runa og Aslak, de er ganske fine,men langt unna min smak. Iben og Tora liker jeg i alle fall ikke, og Ane liker jeg ikke, fordi jeg heter det selv,men kjenner ingen med noen av disse navnene..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Tora - det het min mormor. Liker det kjempegodt. Har kun truffet en annen jente som het det. Iben - et litt upraktisk navn om ikke det er et annet fornavn siden det er unisex. Har møtt flere barn med det navnet de siste årene. Ane - Ikke en favoritt hos meg. Litt tungt selvom det er kort. Kjenner 3 barn som heter det. Runa - Liker jeg ikke. Det het en lærer jeg ikke kunne fordra på barneskolen. Men det er jo ikke noe objektivt galt med navnet. Sigve - kjenner en gutt med det navnet. Helt greit men litt anonymt i klangen. Teis - kjenner ingen som heter det. Igjen et litt tungt navn selvom det er kort. Aslak - litt kult. Vet bare om en som heter det. God flyt i navnet. Balder - for meg funker det navnet ikke helt. Litt omstendelig å uttale. Kjenner ingen som heter det. Anonymkode: 2d663...330
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Min datter heter Tora og det er selvfølgelig verdens fineste jentenavn😍 Vi lurte på om vi skulle kalle sønnen vår Teis, men valgte Vegard i stedet. Så vi har vel ganske lik smak i navn:) Anonymkode: 0d822...512
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommenter gjerne alle. Kjenner du noen som heter? Vi ønske å finne noe ikke alle heter Tora, Iben, Ane, Runa Sigve, Teis, Aslak, Balder Anonymkode: 383e5...ab5 Iben eller Ane, fordi så godt som alle jentene i barnehagen/i klassen hennes kommer til å ha likelydendes navn som henne hvis du kaller henne Tora eller Runa ("2-3 bokstaver +a"). Ane er forresten nydelig. Likte alle guttenavnene egentlig...Sigve og Aslak likte jeg best. Anonymkode: 53019...adf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 Jenta mi heter Iben og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med navnet. Var mange som syntes det var litt spesielt til å begynne med, men sånn er det med mange navn. Har hatt et spørsmål på mange år om det var gutt eller jente, men for å si det sånn så har ei i omgangskretsen min ei jente som heter Ida og selv hun har blitt spurt hvilket kjønn det er Tora har vi ei som heter i familien. Jeg syntes det var litt for maskulint i begynnelsen, men etter å ha blitt vant med det liker jeg det kjempe godt. Ane er helt ok, ganske fint, men forbinder ikke noe spess med det. Runa syntes jeg er litt hardt, men også fint. Av guttenavnene syntes jeg Aslak er fint. Sigve vil for meg alltid være Sigve og haifinn på barnetv og han pøbelgutten på barneskolen. Syntes Sivert er kjempefint. Teis kunne nok vokst på meg, men Balder klarer jeg bare å forbinde med en hest Anonymkode: 23ffb...e07
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #10 Skrevet 18. mai 2017 Ane er veldig fint Anonymkode: e5bbb...038
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #11 Skrevet 18. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommenter gjerne alle. Kjenner du noen som heter? Vi ønske å finne noe ikke alle heter Tora, Iben, Ane, Runa Sigve, Teis, Aslak, Balder Anonymkode: 383e5...ab5 Kjenner barn som heter både Tora, Iben og Ane. Kjenner voksne som heter Ane og Runa. Av jentenavnene synes jeg Tora er litt tungt og strengt, Iben er ikke helt min greie uten at jeg helt kan si hvorfor. Liker godt Runa og Ane. Kjenner ingen som heter noen av guttenavnene. Ville valgt Sigve hvis jeg skulle velge mellom disse fire. Anonymkode: 704f6...ceb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #12 Skrevet 18. mai 2017 Liker best Tora og Aslak ☺ Anonymkode: bdcf0...a8a
sug lut Skrevet 18. mai 2017 #13 Skrevet 18. mai 2017 Tora og Aslak. Kjenner ingen barn som heter noen av delene, men kjente en sterk, flott dame som het Tora, og kjenner et par skikkelig bra Aslak.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #14 Skrevet 18. mai 2017 Av jentenavnene liker jeg Tora best. Har vurdert det selv til mine barn, flott, stødig og "norskt" navn. Guttenavnene var ikke helt min smak, hva med Vegard? Eller Amund, Erlend? Anonymkode: 10a12...c38
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #15 Skrevet 18. mai 2017 Vet om flere små barn som heter Iben og Ane. De andre er for meg «sjeldne». Liker Tora godt. Stødig og fint navn. Anonymkode: 87ca6...0d5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #16 Skrevet 18. mai 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommenter gjerne alle. Kjenner du noen som heter? Vi ønske å finne noe ikke alle heter Tora, Iben, Ane, Runa Sigve, Teis, Aslak, Balder Anonymkode: 383e5...ab5 Tora liker jeg best. Kjenner en nydelig dame som heter det. Tøft men feminint. Liker Iben, kjenner ingen. digger Teis, men hunden til venninnen min heter det. Aslak er utrolig flott, kjenner kun en voksen mann. De andre liker jeg ikke pga dårlig assosiasjoner. Anonymkode: c2d85...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå