Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #1 Skrevet 18. mai 2017 Jeg har nå en stund hatt en liten mørk prikk i neglen. Dumme meg goggler og ser at dette kan være alvorlig. Kan ikke huske eksakt å ha slått meg, men hatt en stund så er ho mulig uten at jeg husker det. Bør jeg få sjekket det med en gang. Redd nå. Anonymkode: 3f6e8...d59
Syngensang Skrevet 18. mai 2017 #2 Skrevet 18. mai 2017 Eg har ikkje googla, men eg hadde gått utifrå at eg hadde slått meg og ikkje tenkt meir på det... Så eg hadde ikkje gått til lege for ein prikk på neglen.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #3 Skrevet 18. mai 2017 Ring og spør helsesekretærene, de kan nok gi deg en anbefaling på hva som du bør gjøre Anonymkode: 9b7bf...af8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #4 Skrevet 18. mai 2017 Hvis du har klemt fingeren en gang eller slått deg, vil den prikken være der helt til neglen har vokst ut med prikken. Slikt går ikke bort før det, og det tar lang tid. Datteren min som spiller fotball gikk med blå negler på tærne fra fotballsesongen i fjor til langt ut på vinteren. Dette hadde jeg tatt helt med ro. Anonymkode: c47ac...c42
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #5 Skrevet 18. mai 2017 Jeg regner med at det er ondartet føflekkreft du er redd for? Dersom du har masse føflekker, lys hud som blir lett brent osv.. Så ville jeg tatt en tur til lege. Dette tenker du tydeligvis så mye på, at det må være bedre å sjekke det ordentlig ut- og dermed få det ut av verden 😊 Anonymkode: 8b0ad...61c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #6 Skrevet 18. mai 2017 Som andre sier, om det er et blåmerke du har fått så vil det ta lang tid før det forsvinner, og trolig ikke før neglen er utvokst. Men om det ser ut som en føflekk, da bør du få det sjekket. Så ring lege og få en time der. Mest trolig er det alt annet enn en føflekk, men siden føflekker under negler kan være skumle så sjekker du for sikkerhets skyld. Anonymkode: b5475...641
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #7 Skrevet 18. mai 2017 Takk for svar😉. Det jeg ser nå er at det er flere små prikker ved siden av den litt større prikken, samt at neglen er litt gullig på siden. Forsterker det tanken på at jeg mest sannsynlig har slått meg? Anonymkode: 3f6e8...d59
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #8 Skrevet 18. mai 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar😉. Det jeg ser nå er at det er flere små prikker ved siden av den litt større prikken, samt at neglen er litt gullig på siden. Forsterker det tanken på at jeg mest sannsynlig har slått meg? Anonymkode: 3f6e8...d59 Jeg svarte deg over også. Det som er gult ved siden av på neglen, er det litt neglesopp? Jeg har stadig litt neglesopp på ene stortåenneglen. Der får jeg av og til små blåmerker rett innenfor der soppen slutter hvis jeg jogger. Joggeskoene mine er gode og når det skjer har jeg ikke støtt borti noe, tror likevel det skjer når jeg jogger fordi belastningen blir litt anderledes rett innenfor der soppen slutter fordi neglen ikke sitter fast i huden under der det er sopp og belastningen da blir større rett innenfor hvor den sitter fast. Litt kronglete forklart, men... Når det bare er småprikker så gulner disse som regel bare når kroppen greier å løse opp blodet. Er det litt "større" så forsvinner de som regel ikke før neglen er utvokst. Følg med, og ikke vent for lenge med å oppsøke lege hvis det ikke endrer seg! Bedre med en sjekk for mye enn en for lite når det er akkurat dette. Anonymkode: b5475...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå