Gå til innhold

Jeg hater 17.mai!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rakk ikke å få sydd om bunaden min. Det hjelper ikke om kjolen er aldri så fin eller dyr. Den når uansett ikke opp til bunad. Har fått klump i halsen hver gang jeg har sett noen med "min" bunad i dag. Været var dårlig. På skolen at det femti meter lange køer til ALLE aktiviteter og til kiosken. Ingen steder å sitte, vått og fælt. Unger og folk overalt. Møkkadag! Godt at det er et helt år til neste gang.

Anonymkode: 5858e...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rakk ikke å få sydd om bunaden min. Det hjelper ikke om kjolen er aldri så fin eller dyr. Den når uansett ikke opp til bunad. Har fått klump i halsen hver gang jeg har sett noen med "min" bunad i dag. Været var dårlig. På skolen at det femti meter lange køer til ALLE aktiviteter og til kiosken. Ingen steder å sitte, vått og fælt. Unger og folk overalt. Møkkadag! Godt at det er et helt år til neste gang.

Buhu

Anonymkode: 043a7...e88

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke foreldrene dine lært deg: Har du ikke noe pent å si så trenger du ikke å si noe. 

Anonymkode: b9fd9...bd3

Skrevet

Er det ikke flott at du allerede nå kan gå igang med å få orden på bunaden eller kroppen? :)

Du er heldig - du har en bunad, det er kun deg selv du har å skylde på at du ikke kunne bruke din i år.

Anonymkode: 58485...5b9

Skrevet

Herregud, kjenner at jeg ble bare irritert av å lese sånn sutring. Hvis dette er det værste for deg, så er det på tide at du får nesa ut av navelen og ser at du tydeligvis har det ganske bra.

Anonymkode: 04b48...19a

Gjest Muji81
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, kjenner at jeg ble bare irritert av å lese sånn sutring. Hvis dette er det værste for deg, så er det på tide at du får nesa ut av navelen og ser at du tydeligvis har det ganske bra.

Anonymkode: 04b48...19a

Enig. Her feirer vi grunnloven i et fritt land. Og bu-fuckings-hu, du fikk ikke ta på deg de klærne du ville!

Skrevet

Næmmen, stakkars deg da!

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff... Stakkars deg som må feire at du bor i et fritt land...😳

Anonymkode: 79887...e9e

Skrevet

Hate er et sterkt ord, og jeg har problemer med å se bruken av det i denne sammenhengen. Av ulike årsaker er jeg ikke den flinkeste til å feire 17. mai, og jeg er heller ikke spesielt glad i akkurat denne dagen. Men-jeg sørger da for at ungene mine får en fin dag likevel, og evner å se at vi feirer dagen av grunner som er ganske fjernt fra hva vi har på oss. 

Anonymkode: 5fea9...4f7

Skrevet

17.mai er en stressende dag for mange, inkludert med selv :P Dette vet jeg erfaringsmessig...derfor legger jeg frem sko og klær og regntøy i gooood tid før selve dagen. Til og med pannenkakerøra lager jeg kvelden før + dekke på bordet. Ungene er nydusjet + meg selv og. Så da er det bare spise og hoppe i klærne, litt fletter og siste planlegging før vi koster av sted. 

Skrevet

Stakkars, er du sliten? Det er ikke så uvanlig med totalt irrasjonelle ytringer og også handlinger når man er sliten. Synes du bør ta med deg kosebamsen din og krype til køys. Ny dag i morgen, vet du, og sikkert skoledag for ungdommer som deg. Jeg har hørt lignende sutring fra slitne 15-16 åringer før. Lett gjenkjennelig. 

Anonymkode: 964ae...a08

Skrevet

Det er hva du gjør det til og du har bestemt deg fordi at du ikke får bruke bunaden så er ikke dagen bra nok....

Anonymkode: 36d95...f80

Skrevet

Jeg orket ikke å gå i toget i dag, fordi det stopper opp på kirkegården, rett ved siden av der mamma ble gravlagt for fem uker siden, etter å ha tapt kampen mot kreft.

Jeg gråt hjemme mens mann og barn gikk i toget, og så dro jeg til graven til mamma nå i kveld, når området ikke var fullt av glade barn og voksne. 

Likevel hater jeg ikke 17. mai. Jeg bare hater slik dagen var akkurat i dag. 

Anonymkode: db917...2d8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjipt at du hadde en dårlig dag, spesielt når man ser glede overalt. Det er lov å ha en utblåsning, og då før vi håpe at perspektivet kommer snikende til i morgen, og at du finne andre reaksjonsmønstre til senere... 

Anonymkode: 4eee5...403

Skrevet

Akkurat nå føler jeg også at det var en drittdag. Det var hyggelig mens det pågikk, men alt for slitsomt. Neste år blir det annerledes planlegging. 

Anonymkode: 31952...795

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars, er du sliten? Det er ikke så uvanlig med totalt irrasjonelle ytringer og også handlinger når man er sliten. Synes du bør ta med deg kosebamsen din og krype til køys. Ny dag i morgen, vet du, og sikkert skoledag for ungdommer som deg. Jeg har hørt lignende sutring fra slitne 15-16 åringer før. Lett gjenkjennelig. 

Du er rimelig god på totalt irrasjonelle ytringer du også, kjære skoleungdom. 

Skrevet

For en fantastisk dag vi har hatt!! Egentlig var det meldt regn, men jaggu ble det opphold+ til og med litt sol i dag. Fantastisk! 3- åringen koste seg masse med både tog og leker etterpå. Og storfamilien grillet her hos oss i ettermiddag. Vi var fine i tøyet alle fire, og nøt dagen fra morgen til kveld. Nå har 2 stk barn sovnet, far tar seg en dusj, mens mor nyter et glas cava. Elsker familien og livet mitt. 

Skrevet

Enig! Jeg hater 17. mai! Synes det er et jævlig styr hvert eneste år! Neste år reiser vi på hytta! 

Anonymkode: eb2f3...d95

Skrevet

Jøss. Hvis dette er nok til å vippe deg av pinnen, er du nok veldig langt nede fra før...

Anonymkode: a242f...109

Skrevet

Ordne bunaden din i god tid. Gå i toget og dra hjem etterpå. Da kan dere spise i fred og ha noen hyggelige aktiviteter sammen i stedet for å delta i kaoset på skolen. 17. mai blir det du gjør det til selv. 

Anonymkode: 3ccc8...641

Skrevet

Jeg hater ikke selve 17. mai, selvfølgelig. Men jeg misliker kjøpepress og styr som mange blir presset til denne dagen. Her er det press om at vi må stille med kake, hjemmelagde rundstykker med dyrt pålegg og en gevinst til rundt 100 kroner, det er loddsalg uten begrensninger (vanligvis kun 2-3 bord som vinner noe, der de som sitter rundt bordet har brukt rundt 1000 kroner på lodd og kjøpt mesteparten). Vi som kjøper "normale" mengder lodd ender med skuffede barn som aldri vinner noe, men må se på at (helst eldre folk) sitter og drar gevinst etter gevinst. I tillegg koster inngangen 100 kroner per pers, men det inkluderer kun rundstykke og kakestykke, brus og is kommer i tillegg til bensinstasjonpriser. Det skal kjøpes 17. mai-sløyfer og fløyter og det som verre er. Så ja, 17. mai er en stor dag som bør feires ordentlig. Men pengepresset burde man klare seg uten. 17. mai dreier seg ikke om penger.

Anonymkode: 6da41...318

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ordne bunaden din i god tid. Gå i toget og dra hjem etterpå. Da kan dere spise i fred og ha noen hyggelige aktiviteter sammen i stedet for å delta i kaoset på skolen. 17. mai blir det du gjør det til selv. 

Anonymkode: 3ccc8...641

Ikke nødvendigvis. For mange foreldre blir 17. mai til det man blir tvunget til å gjøre det til. Merkelig på en dag når man feirer FRIHET.

Anonymkode: 6da41...318

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er rimelig god på totalt irrasjonelle ytringer du også, kjære skoleungdom. 

Usj da, tråkket jeg på tærne dine? Kom, så skal jeg blåse på! 

Skrevet

Seriøst? Trist å lese...

Anonymkode: c34ab...910

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usj da, tråkket jeg på tærne dine? Kom, så skal jeg blåse på! 

Tærne? Neida, de har det fint. Men ved hjelp av de fire timene med psykologi i uka, og med tolkning av tekst i norsk, så var det ikke vanskelig å se at du befinner deg i samme kategori selv. Altså den med de irrasjonelle ytringene. Jeg synes også å gjenkjenne en nedlatende tone og noe som kalles hersketeknikk, men her må jeg rådføre meg med læreren. Jeg kan nemlig ikke se noen grunn til slik oppførsel her og tenker at jeg må ha mistolket det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...