Gå til innhold

Ville dere dratt på legevakten med dette? Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått endel stikk. Tror det er katten som har dratt med seg lopper inn. Noen av stikkene har hovnet veldig opp og nå, to dager etter jeg ble stukket ser det sånn ut.. 

IMG_1180.thumb.JPG.6d3c2d34f6e8856db37fc94f7ecd93d0.JPG

Anonymkode: 2579d...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt anpå hvilke andre symptomer du har, men jeg hadde nok ventet til i morgen. Med mindre du har en mer alvorlig allergisk reaksjon som tung pust eller brystsmerter.

Skrevet

Sånn ser jeg ut når jeg får myggstikk :) er omtrent ikke mygg her vi bor men er vi på ferie og blir stukket mye, må jeg tilslutt til legen. Har fått kortisontabletter noen ganger (legen vil egentlig gi allergitabletter, selvom det ikke er en "allergi" egentlig. Men selv om de hjelper på reaksjon av stikk, blir jeg så trøtt og får kraftig hodepine av allergitabletter at jeg blir liggende rett ut i senga...). Helt greit å vente til i morgen om du ikke føler deg dårlig ellers :)

Anonymkode: 108fe...63e

Skrevet

Så lenge du ikke føler deg akutt syk, feber, pusteproblemer , sterke og økende smerte osv så er jo ikke dette noe for legevakt. Det er sånt man har fastlege til... 

Hvis du ikke har en alvorlig allergisk reaksjon, men kun noen bitt som har hovnet litt opp (ref bildet) vil du bli rådet til å ta en zyrtec, Evt lindrende salve og så ringe fastlege. 

Anonymkode: b173a...d0f

Skrevet

Takk for svar. Så dere mener det ikke er noe å bekymre seg for?

hi

Anonymkode: 2579d...8dd

Skrevet

Så lenge du føler deg i fin form ellers- så nei. Men det fine med legevakta er jo at de kan gi råd over tlf. Så om du er bekymret- ring 😊

Anonymkode: 3dd3f...7e4

Skrevet

Om du ikke har pustevansker e.l. ville jeg bare tatt en allergitablett og ventet til i morgen.

Anonymkode: 90a77...5a9

Skrevet

Ser ikke ut som noe akutt, men ville absolutt gått til fastlegen i morgen. 

Anonymkode: 2e6b7...f5f

Skrevet

Mine myggstikk i utlandet ser slik ut (ikke av norske mygg, av en eller annen grunn). Ser helt grusomt ut og klør veldig! Jeg fikk anbefalt å smøre på hydrokortisonsalve.

Anonymkode: 4a0b9...ecc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...