Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #1 Skrevet 17. mai 2017 Om du hadde fått tilbud om en jobb med 80.000 mer i året og billigere bolig? De er 7 og 4 år gamle. Anonymkode: 3b5e1...2b3
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Ikke bare på det grunnlaget. Anonymkode: 5d4c3...bad
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 For meg er ikke penger alt, så jeg er mer opptatt av å ha en jobb jeg liker og nettverk. så for meg hadde det vært litt mer avhengig av andre ting også. Anonymkode: 8cb77...a12
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 80 er ikke så mye etter skatt. Jeg hadde ikke flyttet en skoleunge for et så lavt beløp. Så fremt barnet trives da. Anonymkode: c9659...f85
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 Ikke for 80 000 alene. Måtte sett det i en helhet. Anonymkode: 66073...e19
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 Kommer helt an på. Hvordan er den nye jobben, er det en jobb som du vil trives bedre i, få mer utfordrende oppgaver i? Hvor må dere da flytte til? Er det langt fra familie? Det er 4-5000 mer pr. måned utbetalt enn du har nå. Så har du det du sparer på billigere bolig. Da har du mulighet til å spare ganske mye hver måned om du ikke øker forbruket. Så spørs det om det kommer andre utgifter som du ikke har i dag - utgifter til transport til/fra jobb, mer utgifter for å besøke familie, mer utgifter til ungenes ev. samvær med far (eller mor)? Hvis du skal flytte så synes jeg du skal gjøre det nå, fremfor ev. om noen få år. Nå har eldste bare gått ett eller to år på skole, hun/han vil få mange år sammen med nye klassekompiser. Yngste vil få et år eller to sammen med nye venner i ny barnehage og er dermed ikke fremmed når denne begynner på skole. Bare du kan se på helheten i dette. Anonymkode: 8ebd3...8e2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #7 Skrevet 17. mai 2017 Om det er bare de tingene som jeg må tenke på så: ja. Men om det er andre faktorer som veier imot må det tenkes over... Anonymkode: b3f24...284
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #8 Skrevet 17. mai 2017 Ja, det er mange andre faktorer. Mange store plusspoeng for det nye stedet, blant annet: nærmere min familie, spennende jobb med mer ansvar og muligheter, mindre økonomiske bekymringer som jeg har endel av nå, økt trivsel og nærmere gode venner av meg. To minus er lengre reisevei til skole for barna, de må ta buss, og at vi går fra å eie til å leie hus. Bor i et hus mannen har arvet nå og har ikke råd til å kjøpe eget på det nye stedet enda. HI Anonymkode: 3b5e1...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå