Attpåklatten4 Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 Noen som er over 25 år som har tatt lappen og kan fortelle meg hvordan de gikk frem? Teoriprøve, kan man lese hjemme og bare ta testen? Tok dere hele det trafikale grunnkurset, eller bare førstehjelp og mørkekjøring? Hvordan tok dere evt de to sistnevnte? Om noen har vært i den situasjonen, bare fyll ut!!! Tusen spørsmål
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #2 Skrevet 17. mai 2017 Er ikkje over 25, men å ta lappen i dag er vel det samme for en 25 åring som ein 18 åring. For å kunne øvelseskøyre MÅ du ha gjennomført trafikalt grunnkurs, mørkekøyring og førstehjelp. Dette tar du før du tek teoriprøva. Du må også ha hatt eit visst antal obligatoriske køyretimar hos køyrelærar før køyrelæraren melder deg opp til oppkøyring. Anonymkode: 1cce8...c10
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #3 Skrevet 17. mai 2017 De som er over 25 år trenger ikke å ta trafikkalt grunnkurs. Anonymkode: ad700...9d7
Mamma_til_2 Skrevet 17. mai 2017 #4 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Du trenger ikke hele kurset bare mørkekjøring og førstehjelp, teorien kan du lese hjemme og ta når det passer deg men før oppkjøring😉 For og gjøre dette så ring en kjøreskole og si du vill ta lappen så gpr du en time og da får du datoer for mørkekjøring og førstehjelp. Endret 17. mai 2017 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #5 Skrevet 17. mai 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikkje over 25, men å ta lappen i dag er vel det samme for en 25 åring som ein 18 åring. For å kunne øvelseskøyre MÅ du ha gjennomført trafikalt grunnkurs, mørkekøyring og førstehjelp. Dette tar du før du tek teoriprøva. Du må også ha hatt eit visst antal obligatoriske køyretimar hos køyrelærar før køyrelæraren melder deg opp til oppkøyring. Anonymkode: 1cce8...c10 Dette er jo helt feil! Trafikalt grunnkurs er ikke påbudt for de over 25. Obligatoriske kjøretimer må man heller ikke ha på ett visst antall. Jeg er over 30 og tok lappen ifjor. Det er mye mer teori nå enn tidligere, men det er faktisk ganske interessant 😊 Jeg tror det er mye mer spennede for oss som har litt livserfaring enn alle de på 16 som kanskje ikke skjønner alt det snakkes om. Teoriprøve er det bare å lese på. Les boka 1 gang og last ned en app man tar teoriprøven på for å øve. Koster noen kroner men veldig verdt det! Jeg tok kontakt med en trafikkskole og bestilte grunnpakke med det obligatoriske og der var det med 8 kjøretimer tror jeg. Du får hele tiden beskjed om hva du skal være med på av teori og kurs, så ikke stress med det. Lykke til 😊 Anonymkode: 0f3f5...25b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #6 Skrevet 17. mai 2017 Punkt én: øvelseskjøring, lese teori Punkt to: øvelseskjøring, lese teori Punkt tre: øvelseskjøring, lese teori Punkt fire: hvis du begynner å bli forholdsvis trygg og sikker og har teorien under kontroll gå til punkt fem, hvis ikke, øv mer Punkt fem: kjøp grunnpakke fra trafikkskole Punkt seks: når kjøreskolelæreren sier du er klar, meld deg opp til eksamen og førerprøve Altfor mange tar snarveier og dundrer ut i trafikken som hodeløse høns. Ikke kan de kjøre, ikke kan de skilting, ikke holder de farta, ikke kan de rygge eller parkere. Skaper farlige og irriterende situasjoner flere ganger om dagen. MEN: Du er (bør være ) voksen, så da skjønner du forhåpentligvis alt dette. Lykke til! 🚗 Anonymkode: cb348...475
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #7 Skrevet 17. mai 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Punkt én: øvelseskjøring, lese teori Punkt to: øvelseskjøring, lese teori Punkt tre: øvelseskjøring, lese teori Punkt fire: hvis du begynner å bli forholdsvis trygg og sikker og har teorien under kontroll gå til punkt fem, hvis ikke, øv mer Punkt fem: kjøp grunnpakke fra trafikkskole Punkt seks: når kjøreskolelæreren sier du er klar, meld deg opp til eksamen og førerprøve Altfor mange tar snarveier og dundrer ut i trafikken som hodeløse høns. Ikke kan de kjøre, ikke kan de skilting, ikke holder de farta, ikke kan de rygge eller parkere. Skaper farlige og irriterende situasjoner flere ganger om dagen. MEN: Du er (bør være ) voksen, så da skjønner du forhåpentligvis alt dette. Lykke til! 🚗 Anonymkode: cb348...475 Eleven vet selv best når den er klar til å ta teoriprøven, ikke kjørelærer. Men teorien må taes før man kan melde seg til oppkjøring. Anonymkode: 0f3f5...25b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2017 #9 Skrevet 18. mai 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo helt feil! Trafikalt grunnkurs er ikke påbudt for de over 25. Obligatoriske kjøretimer må man heller ikke ha på ett visst antall. Jeg er over 30 og tok lappen ifjor. Det er mye mer teori nå enn tidligere, men det er faktisk ganske interessant 😊 Jeg tror det er mye mer spennede for oss som har litt livserfaring enn alle de på 16 som kanskje ikke skjønner alt det snakkes om. Teoriprøve er det bare å lese på. Les boka 1 gang og last ned en app man tar teoriprøven på for å øve. Koster noen kroner men veldig verdt det! Jeg tok kontakt med en trafikkskole og bestilte grunnpakke med det obligatoriske og der var det med 8 kjøretimer tror jeg. Du får hele tiden beskjed om hva du skal være med på av teori og kurs, så ikke stress med det. Lykke til 😊 Anonymkode: 0f3f5...25b Ah, da så. Trodde alle måtte ha trafikalt grunnkurs, uansett alder. Om det ikke er slik, så burde det i hvert fall vært slik Anonymkode: 1cce8...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå