Gå til innhold

Hjelp! Ang. Biting..

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har problemet vært så stort?

Anonymkode: 26856...f92

Hun har bitt i perioder det siste halvåret. Men i starten var det ikke på langt nær så hyppig og kraftig som nå. Da var det i situasjoner der hun var i konflikt med andre barn. Nå er det oftere og visstnok også uprovosert til tider.

Anonymkode: a7173...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er vel ikke vant til å måtte dele oppmerksomhet kan det virke som. Dere har kanskje ikke latt henne få tid til å greie finne på noe selv? Ser for meg dere kommer til å merke det stort hjemme når babyen kommer og hun ikke lenger får all oppmerksomhet der heller lenger. 

Anonymkode: aaf42...3a1

Ta sorgene litt på forskudd her? Mange barn som er vandt til all oppmerksomhet hjemme klarer helt fint å få søsken. For meg høres dette ut som en tynn begrunnelse for biting. Mange barn går gjennom denne fasen og det betyr ikke at de får for mye oppmerksomhet. Kan et barn på 1,5 i det hele tatt få for mye oppmerksomhet? 

Anonymkode: d6548...ad6

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er vel ikke vant til å måtte dele oppmerksomhet kan det virke som. Dere har kanskje ikke latt henne få tid til å greie finne på noe selv? Ser for meg dere kommer til å merke det stort hjemme når babyen kommer og hun ikke lenger får all oppmerksomhet der heller lenger. 

Anonymkode: aaf42...3a1

Det stemmer at hun ikke er vant til å dele oppmerksomheten. Vi har jobbet en del med at hun skal leke alene og, men ofte blir hun da veldig sutrete og henger etter foten min. Hun har veldig behov for nærhet og vil helst sitte på fanget mitt store deler av tiden. Hun vil nok bli sjalu når babyen kommer, men jeg som kjenner henne slik hun er her hjemme er ikke veldig bekymret likevel. Hun viser stor omsorg for andre så jeg tror det vil gå bra. Innen fødsel er hun blitt 2 år og, håper jo alderen vil bidra til at dette går bedre også.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mindre barna selv forteller hvem som biter, så regner jeg med de andre foreldrene ikke vet hvem det er. For barnehagen skal ikke fortelle hvem det er

Flere foreldre vet det allerede..Jeg har fått høre det for å si det slik. Gruer meg til å møte andre foreldre rett og slett. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere foreldre vet det allerede..Jeg har fått høre det for å si det slik. Gruer meg til å møte andre foreldre rett og slett. 

Det er jo ikke noe greit. Er det de ansatte som har sagt det?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke noe greit. Er det de ansatte som har sagt det?

Jeg vet ikke, den ene moren i bhg er god venn med meg så hun vet om det siden ungene våre omgås mye. Datteren min biter sjeldent når vi er sammen, men det har skjedd. I bhg idag fikk jeg navn på de hun hadde bitt idag, så de skjuler det ikke iallefall. Jeg vet nesten ikke hva som er lurest..har nesten lyst til å be om unnskyldning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...