Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #1 Skrevet 16. mai 2017 https://www.nrk.no/17mai/17.-mai-sendingens-nye-ansikt-1.13519274 Hvorfor er jeg ikke overasket? Igjen, så skal vel etniske nordmenn settes i baksetet på 17 mai, og alle nye landsmenn få hedersplass. Jeg forstår virkelig ikke dette? Det er norges nasjonaldag, da er det vårt flagg osv som gjelder. Og det er vel nordmenn som har størst interesse av denne dagen? Anonymkode: 0aea3...102
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #2 Skrevet 16. mai 2017 Kjære vene....hva gjør det? Det gjør da ikke noe at en svenske leder denne sendingen? Du får la være å se på/høre på da hvis det er så ille for deg i din 1950-boble der du bor eller befinner deg. Du høres ut som en gammel gubbe på 70 som er personlig berørt av dette Anonymkode: 0dda8...de5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #3 Skrevet 16. mai 2017 Så flott! Da kan jo nordmennene være ute sammen med barna sine og kose seg! 😄 Anonymkode: 75214...10e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #4 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kjære vene....hva gjør det? Det gjør da ikke noe at en svenske leder denne sendingen? Du får la være å se på/høre på da hvis det er så ille for deg i din 1950-boble der du bor eller befinner deg. Du høres ut som en gammel gubbe på 70 som er personlig berørt av dette Anonymkode: 0dda8...de5 Hvert år er det fokus på utlendinger, de som intervjues er ikke norske. Og nå skal altså en utlending styre hele greia også. Er jo nesten så en tror de ikke vet HVORFOR vi feirer denne dagen? Anonymkode: 0aea3...102
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 Æh denne mannen flyttet til Norge i 1998, han er programleder og han skal nå lede en sending, han kommer til å gjøre en utmerket jobb. At han er opprinnelig svensk gjør ikke at han ikke kan hedre Norge. Anonymkode: 6d950...255
tante grusom master of law Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Haha! Jeg er svensk, bodd her siden 1997 og føler meg mer norsk enn svensk. Vurderer å få meg bunad til og med. Tenk det!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Sytten mai sending? Hva er problemet ditt, tro? Kan ikke se at en svenske med svært lang fartstid i Norge er det største. Anonymkode: 476e8...834
TinaK 1990 Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvert år er det fokus på utlendinger, de som intervjues er ikke norske. Og nå skal altså en utlending styre hele greia også. Er jo nesten så en tror de ikke vet HVORFOR vi feirer denne dagen? Anonymkode: 0aea3...102 Enig en annen her...er du 80 år? Vil dette virkelig ha noen betydning for feiring av 17 mai at en svenske leder sendingen? Snakk om å ha fritidsproblemer (du!!)
soleia Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Heilt greit for meg Likar å tenkje på oss som eit opne og inkluderande land, og ynskjer og at dette skal skal vise på nasjonaldagen. Difor har eg heller ikkje problem med om internasjonale skular ynskjer å stille med handteikna flagg frå heimlanda, men den diskusjonen vil eg ikkje ta, for då vert eg berre deprimert.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #10 Skrevet 16. mai 2017 Hva så? Her var det en tysk ansatt som heiste flagget på jobb 8.mai. Ingen som sa noe på det, han selv lo og sa det tanken slo han at det var litt artig at som tysk heiste det norske flagget på frigjøringsdagen. Anonymkode: 57a91...fbc
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #11 Skrevet 16. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva så? Her var det en tysk ansatt som heiste flagget på jobb 8.mai. Ingen som sa noe på det, han selv lo og sa det tanken slo han at det var litt artig at som tysk heiste det norske flagget på frigjøringsdagen. Anonymkode: 57a91...fbc Jeg synes jo egentlig det er en fin symbolikk jeg.. Anonymkode: ac4fa...e6d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #12 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes jo egentlig det er en fin symbolikk jeg.. Anonymkode: ac4fa...e6d Det var det jeg også sa :-) Han skal jo ikke lastes for den krigen. Anonymkode: 57a91...fbc
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #13 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var det jeg også sa :-) Han skal jo ikke lastes for den krigen. Anonymkode: 57a91...fbc Nettopp! Det er jo fint at senere generasjoner kan minnes en sånn periode og være enige om 'aldri igjen'! Anonymkode: ac4fa...e6d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #14 Skrevet 16. mai 2017 Jeg synes svensk programleder er like greit, fint og koselig som alle verdens flagg, folkedrakter og bunadshijab!!! Anonymkode: ac4fa...e6d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #15 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp! Det er jo fint at senere generasjoner kan minnes en sånn periode og være enige om 'aldri igjen'! Anonymkode: ac4fa...e6d Nettopp :-) Anonymkode: 57a91...fbc
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2017 #16 Skrevet 16. mai 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvert år er det fokus på utlendinger, de som intervjues er ikke norske. Og nå skal altså en utlending styre hele greia også. Er jo nesten så en tror de ikke vet HVORFOR vi feirer denne dagen? Anonymkode: 0aea3...102 Vil du utdype litt hvorfor, du da? Vet du det selv...?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #17 Skrevet 16. mai 2017 25 minutter siden, Pashla skrev: Vil du utdype litt hvorfor, du da? Vet du det selv...? Klarer du noensinne holde deg til saken? Anonymkode: 0aea3...102
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2017 #18 Skrevet 16. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer du noensinne holde deg til saken? Anonymkode: 0aea3...102 Ja, saken er 17.mai, har jeg skjønt? Jeg vil gjerne høre hva vi feirer den dagen for. Sånn rent historisk kjenner jeg til det som ble undervist på min skole, men jeg er mysgjerrig på hva som er HIs versjon av dette? (Altså, siden hun ser ut til å mene at en svensker i media ikke er forenlig med å feire Grunnloven.)
sug lut Skrevet 16. mai 2017 #19 Skrevet 16. mai 2017 HI, har du begynt å drikke allerede? Det blir ikke pent innen morgendagen, vet du, da har du sagt, skrevet og gjort dumme ting igjen, glemt medisinene dine og generelt vært ufyselig, og så kommer fylleangsten. Husker du ikke at du lovet deg selv å ikke blande alkohol, piller og internett igjen?
Gjest Darwinia:-) Skrevet 16. mai 2017 #20 Skrevet 16. mai 2017 5 timer siden, tante grusom master of law skrev: Haha! Jeg er svensk, bodd her siden 1997 og føler meg mer norsk enn svensk. Vurderer å få meg bunad til og med. Tenk det! Nei, vær så snill! Ikke besudle en vakker bunad med de ekle utlendingbasiluskene dine😞 (ironi)
tante grusom master of law Skrevet 16. mai 2017 #21 Skrevet 16. mai 2017 22 minutter siden, Darwinia:-) skrev: Nei, vær så snill! Ikke besudle en vakker bunad med de ekle utlendingbasiluskene dine😞 (ironi) Haha! Jo jeg skal besudle bunaden på det verste! Til og med ha den på i Sverige! Og jeg er halvt russisk i tillegg! Det du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå