Gå til innhold

Bake til skolen, 17.mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger strekk ut med sykdom. Kan jeg kjøpe en marengsbunn, piske krem og hive på bær? Eller er det helt fy fy? Står det skal være kremkake.

Anonymkode: 38955...706

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller enda enklere, kjøpt sukkerbrød med syltetøy, krem og bær. I motsetning til pavlova er det helt greit om den blir litt soggy.

Anonymkode: bf6da...de4

Skrevet

Noe som er enda enklere? Har cøliaki her så helst noe uten hvetemel 🙈

Skrevet

Klart du kan.

Skrevet

Prøvd denne?

Jeg laget den med ferdig sukkerbunn fra butikken en gang (bare pass på å kjøpe samme størrelse sukkerbrød som du har på springformen hjemme så du kan lage kaken i formen). Jeg fikk masse skryt, det blir godt skjønner du, men cøliakivennlig er det ikke da...

Jordbærkake på 10 minutter:

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/jordbaerkake-pa-10-minutter

Anonymkode: 0c33e...d54

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe som er enda enklere? Har cøliaki her så helst noe uten hvetemel 🙈

Har skolen skrevet at dere skal ha glutenfri kake med eller er dette noe du selv har funnet på siden ett av barna dine ikke tåler gluten?

Om det er det siste hadde jeg like vel bare laget den kaken som er enklest, men også tåler å stå uten å bli seig og så får heller ungen spise noe annet ( s)

Anonymkode: 1f320...23b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har skolen skrevet at dere skal ha glutenfri kake med eller er dette noe du selv har funnet på siden ett av barna dine ikke tåler gluten?

Om det er det siste hadde jeg like vel bare laget den kaken som er enklest, men også tåler å stå uten å bli seig og så får heller ungen spise noe annet ( s)

Har selv en med cøliaki og kan fortelle at det er ikke mye annet en ned cøliaki kan spise på et slikt arrangement. De to siste årene har det hos oss  (en av Norges største skoler) kun vært en kake hvert år. That it!

Så HI, samme hva jeg blir bedt om p bake lager jeg dobbel dose Toro langpannesjokoladekake. Alle liker sjokoladekake. I år lager jeg i tillegg en dose glutenfrie hamburgerbrød. Kremkake hadde jeg droppet. Ble et år satt opp på boller. Sa pent ifra at vanlige boller lages ikke på min maskin, og glutenfrie boller holder seg dårlig. Så herifra ble det sjokoladekake.

Skrevet

Nei jeg lager ikke med hvetemel på vårt kjøkken da vi er flere i familien med cøliaki. Pleier å lage oboy kaken fra freia når jeg skal gjøre noe raskt. Den holder seg saftig i dagevis og er den beste når en skal velge pose synes barn og voksne her. 

Jeg baker til alle arrangement på skolen pga cøliakien, slik at det alltid er noe til de som har cøliaki. Da må det bli lettvint og rimelig innimellom. Kanskje jeg bare skal ta den, selv om de helst ikke vil ha langpanne. Kan lage den i rund form, men mer arbeid da 🙈

Skrevet
23 minutter siden, +++ skrev:

Har selv en med cøliaki og kan fortelle at det er ikke mye annet en ned cøliaki kan spise på et slikt arrangement. De to siste årene har det hos oss  (en av Norges største skoler) kun vært en kake hvert år. That it!

Så HI, samme hva jeg blir bedt om p bake lager jeg dobbel dose Toro langpannesjokoladekake. Alle liker sjokoladekake. I år lager jeg i tillegg en dose glutenfrie hamburgerbrød. Kremkake hadde jeg droppet. Ble et år satt opp på boller. Sa pent ifra at vanlige boller lages ikke på min maskin, og glutenfrie boller holder seg dårlig. Så herifra ble det sjokoladekake.

Skulle stå is i paranteset.

Hi kan jo si fra at hun er syk. Bør uansett ikke lage mat til andre da. 

Ellers går det an å steke toro lys muffinmix i kakeform og pynte den som en bløtkake siden hun spessielt er blit bed om å ta med kremkake og ikke sjokoladekake ( sikkert andre som har blit bed om å ta med det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...