Gå til innhold

Kan dette være fugleloppe bitt? *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått seks på ryggen og ett på magen. Ser litt ut som myggstikk. 

IMG_5402.JPG

Anonymkode: 73587...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si siden du har klødd på dem.

Men fuglelopper et små røde nupper, ikke så veldig ulikt kviser før de blir modne.

Anonymkode: 7c386...013

Skrevet

Jeg får jevnlig fugleloppebitt pga katta og de ligner veldig på myggstikk hos meg.

Og på samme måte som myggen biter meg og ikke mannen min, så biter fugleloppene bare meg.

Skrevet

Nei. Fugleloppe-bitt er større og runde/røde hevelser, som kviser. Det der er små røde nupper. 

Anonymkode: 5db37...bec

Skrevet

Det kan godt være loppebitt, ja, det er typisk at stikkene sitter i små grupper.

Anonymkode: 20710...662

Skrevet

Jeg får sånne fra tid til annen jeg og. Antar at det er loppebitt, men skjønner ikke helt hvordan det er mulig at jeg får dem. De kommer nesten alltid i løpet av natta, og som oftest på beina eller føttene. Klør noe helt infernalsk, før de plutselig slutter. Så klør de helt jævlig igjen, før det plutselig stopper. Jeg har hatt tre bitt etter hverandre nå i en ukes tid, og plutselig klør de like ille. Kjennes nesten som myggstikk, bare mye mer kløende når de først starter. Katta er aldri i senga, så litt rart at det er der jeg blir bitt.

Anonymkode: d54b1...a3b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får sånne fra tid til annen jeg og. Antar at det er loppebitt, men skjønner ikke helt hvordan det er mulig at jeg får dem. De kommer nesten alltid i løpet av natta, og som oftest på beina eller føttene. Klør noe helt infernalsk, før de plutselig slutter. Så klør de helt jævlig igjen, før det plutselig stopper. Jeg har hatt tre bitt etter hverandre nå i en ukes tid, og plutselig klør de like ille. Kjennes nesten som myggstikk, bare mye mer kløende når de først starter. Katta er aldri i senga, så litt rart at det er der jeg blir bitt.

Sikker på at katta ikke har vært i senga? Det er de eneste gangene jeg får bitt er når vår katt har sneket seg inn på soverommet. Jeg blir aldri bitt når jeg sitter i sofaen, til tross for at katta har fritt leide der

Skrevet

De er ganske store og runde. De jeg har på ryggen sitter i klynger,  de er også litt harde i hevelsen. 

I tillegg er det vondt å ha på bukse som strammer over bittet. 

Nytt bilde uten at jeg har klødd.

Vi har ikke katt, men har svale rede i taket, vi har soveromsvinduet litt på gløtt om dagen. Leste at lopper kunne komme inn via vinduet.

HI

IMG_5415.JPG

Skrevet
1 time siden, n74 skrev:

Sikker på at katta ikke har vært i senga? Det er de eneste gangene jeg får bitt er når vår katt har sneket seg inn på soverommet. Jeg blir aldri bitt når jeg sitter i sofaen, til tross for at katta har fritt leide der

Ja, det er jeg sikker på, for katta får ikke lov (og har ikke mulighet) til å komme inn på soverommet. Men han er jo andre steder i huset, så bittene kan jo forsåvidt komme der. Uten at jeg forsøker å kuppe tråden, hi, men legger ved et bilde av mine bitt. Disse er mer enn en uke gamle, og definitivt klødd på. 😅

IMG_7605.JPG

Skrevet

Det varierer hvordan loppebitt ser ut. Men fuglerede= lopper. De elsker seg i senga 

Anonymkode: 3686b...465

Skrevet

LOPPEBITT ja!!!

Anonymkode: ea6ba...af5

Skrevet

Typisk på denne årstiden, kommer f.eks. fra gamle fuglereder...

Anonymkode: ea6ba...af5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er ganske store og runde. De jeg har på ryggen sitter i klynger,  de er også litt harde i hevelsen. 

I tillegg er det vondt å ha på bukse som strammer over bittet. 

Nytt bilde uten at jeg har klødd.

Vi har ikke katt, men har svale rede i taket, vi har soveromsvinduet litt på gløtt om dagen. Leste at lopper kunne komme inn via vinduet.

HI

IMG_5415.JPG

Jeg synes dette ser ut som et klassisk fugleloppebitt. I alle fall slik våre ser ut 😜 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg sikker på, for katta får ikke lov (og har ikke mulighet) til å komme inn på soverommet. Men han er jo andre steder i huset, så bittene kan jo forsåvidt komme der. Uten at jeg forsøker å kuppe tråden, hi, men legger ved et bilde av mine bitt. Disse er mer enn en uke gamle, og definitivt klødd på. 😅

IMG_7605.JPG

Veldig lik bittene på ryggen min. De er veldig røde. 

Jeg begynner å klø bare jeg tenker på å legge meg. Har ristet alt av sengetøy, støvsugd senga og tatt på rent sengetøy. Håper det hjelper. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig lik bittene på ryggen min. De er veldig røde. 

Jeg begynner å klø bare jeg tenker på å legge meg. Har ristet alt av sengetøy, støvsugd senga og tatt på rent sengetøy. Håper det hjelper. 

Ja, det får vi håpe hjelper. Jeg byttet også på senga etter at jeg ble bitt forrige uke, og har ikke blitt bitt siden. Lykke til!

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det høres virkelig ut som dere har veggedyr. Huff. Det der hadde jeg fått sjekket ut. 

Anonymkode: 1f7a4...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...