Gå til innhold

Pottetrening: hva gjorde dere med barn som hadde mange uhell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 3,5 år, og sliter enormt med bleieslutt. Glemmer at hun ikke har på seg bleie, og har mange uhell. Kan si nei til at hun må tisse, også tisser hun på seg to minutter etterpå. Og blir hysterisk. What to do?

Anonymkode: f7df0...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utsette bleieslutt til hun er klar. Sånn som det er nå føler hun null mestring og hvert uhell er et nederlag. 

Skrevet

Ta på bleien igjen og prøv igjen om ett par måneder 

Skrevet

Det gidder jeg rett og slett ikke, jeg har ventet med bleieslutt til ungene er klar og motiverte selv.

Har fire barn og det har vært ganske forskjellig når de var klare, den som sluttet tidligst var ikke 3 år en gang, mens den som hadde bleie lengst sluttet i påsken det året hun fylte 4 år i mai.

Har med fire barn knapt hatt uhell, ca 2-3 uhell pr unge tenker jeg.

Man kan sikkert kalle meg en lat mamma, men å gjete unger for å hele tiden mase om dobesøk og likevel ha uhell i hytt og pine er jeg rett og slett ikke laget for altså. Da skifter jeg heller bleier noen måneder lenger også får jeg være supermamma på andre områder ;)

Anonymkode: 0ed0a...252

Skrevet

Skal jeg da la helt være å ta henne på do i de månedene? Hun tisser ofte på do når jeg spør. Tør ikke å bæsje.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gidder jeg rett og slett ikke, jeg har ventet med bleieslutt til ungene er klar og motiverte selv.

Har fire barn og det har vært ganske forskjellig når de var klare, den som sluttet tidligst var ikke 3 år en gang, mens den som hadde bleie lengst sluttet i påsken det året hun fylte 4 år i mai.

Har med fire barn knapt hatt uhell, ca 2-3 uhell pr unge tenker jeg.

Man kan sikkert kalle meg en lat mamma, men å gjete unger for å hele tiden mase om dobesøk og likevel ha uhell i hytt og pine er jeg rett og slett ikke laget for altså. Da skifter jeg heller bleier noen måneder lenger også får jeg være supermamma på andre områder ;)

Anonymkode: 0ed0a...252

Det er absolutt ikke det å skifte bleie som er problemet altså. Men jeg synes det begynner å bli på tide for hennes del, hun er den eneste på avdelingen i barnehagen som fortsatt bruker bleier (er yngst da), og vil ikke hun skal synes det er flaut. Hun har veldig lyst til å bruke truser sånn som de andre barna.

Skrevet

Sett henne jevnlig på potte/do og behold bleia på en stund til. Ikke noe poeng i å ta av bleia før barnet er bortimot tørre. Gjør et nytt forsøk i sommer med mindre klær på. 

Anonymkode: 73a85...616

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal jeg da la helt være å ta henne på do i de månedene? Hun tisser ofte på do når jeg spør. Tør ikke å bæsje.

Nei. det vanlige er å drive pottetrening med bleie på og ta bort bleien når den er tørr over lengere tid. Kutter ut på dagtid først og så natta når bleien også er tørr gjennom natta.

Ikke bra verken for store eller små å slutte før de er klare.

Anonymkode: a8394...8c0

Skrevet

da er hun ikke klar.vent ikke noe pressing på henne

Anonymkode: 483e9...5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...