Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Har fått første utbetaling av overgangsstønad, men bare halvparten av full stønad? Står i vedtaket at jeg skal ha uredusert overgangsstønad så skjønner ikke. Blir det utbetalt to ganger i mnd eller? Anonymkode: 9393a...cd4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har fått første utbetaling av overgangsstønad, men bare halvparten av full stønad? Står i vedtaket at jeg skal ha uredusert overgangsstønad så skjønner ikke. Blir det utbetalt to ganger i mnd eller? Anonymkode: 9393a...cd4 Om du skal ha redusert har de redusert den mot lønnen din også trukket fra skatt. Har du fått for lite mener du? Hvor mye har du i inntekt fra andre steder da? Anonymkode: 0e6cb...46e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Har du skattekort? Om du ikke har det trekker de 50% skatt... Evt har du andre trekk? Sjekk dine utbetalinger på NAV og se om/hvor mye de har trukket fra utbetalingen.. Anonymkode: 23308...ae7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Nei det har jeg ikke, visste ikke at jeg trengte det. Så det er derfor! Takk for svar Anonymkode: 9393a...cd4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har jeg ikke, visste ikke at jeg trengte det. Så det er derfor! Takk for svar Anonymkode: 9393a...cd4 Bare å ordne skattekort på skatteetaten så vil neste utbetaling komme med mindre skattetrekk 😊 Anonymkode: 23308...ae7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Blir ikke skattekortet automatisk hentet inn? Anonymkode: 3daff...a28
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Alle har vel skattekort? Hi sier jo hun skal ha gradert overgangsstønad, dvs at hun også har annen inntekt og derfor skattekort også. Man leverer ikke skattekort noe sted, det er arbeidsgiver/nav som logger inn på skatteetaten og henter ut skatteprosenten din hver eneste måned før utbetaling. Du får et betydelig fratrekk i overgangsstønaden om du også har annen inntekt, så det stemmer sikkert det du har fått. Anonymkode: 0e6cb...46e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 Hi skriver Uredusert, hun skal altså ha hele potten. Jeg ville tatt kontakt med nav og undersøkt nærmere jeg hi. Ang skattekort så går det automatisk i dag. Anonymkode: bac82...ddd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #9 Skrevet 16. mai 2017 Man må selv følge medbom man har fått skattetrekksmelding i slutten av desember. Slett ikke alle får den og man må selv søke om skattekort. Om NAV ikke har noe skattekort å trekke fra trekkes 50% skatt. Om man har skattekort vil imidlertid NAV innhente det automatisk hos skatteetaten.. Anonymkode: 23308...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå