Gå til innhold

Gravid på 17.mai - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år og 5 uker på vei med mitt første barn, og vil selvsagt holde dette hemmelig helt til det er helt sikkert at alt vil gå bra. Jeg og samboeren min bor i Oslo og har mange venner som skal feire nasjonaldagen vår på vanlig vis- nemlig champagnefrokost etterfulgt av å dra ut for å fortsette drikkingen der... Vi har et opplegg vi har takket ja til for mange måneder tilbake, der vi skal på frokost og etterpå er det reservert bord på en uteplass. Jeg er supernervøs, rett og slett- for jeg vet folk vil skjønne at jeg er gravid når jeg er den eneste som ikke drikker alkohol. Og det gjør jo jeg vanligvis.. 

Har dere tips til hvordan jeg kan unngå å bli avslørt? Eventuelt tips til hva jeg og samboeren min kan gjøre etter frokosten, som ikke innebærer å dra på en uteplass? 

Setter pris på aaalle tips og svar. 

Anonymkode: 31bc3...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer for drikke for to, bytt drinker hele tiden, og bestill eplemost i baren når "ingen" ser, også har du det glasset foran deg lenge. 

Eventuelt vær hjemme på dagen. Si du har vondt i magen, se toget på TV og kos deg med aleinetid. 

Så synes jeg det er trist at den eneste grunnen for å ikke drikke alkohol er å være gravid. Sånn, i et samfunnsmessig større perspektiv.

Anonymkode: 1cdad...3ef

Skrevet

1. Si det som det er.

2. Bløffe, ta med egen alkoholfri champis og drikke alkoholfritt ute og blånekte om dere bestiller samtidig med andre.

3. Ikke stille på noe sosialt dersom det er viktigere at folk ikke skal vite det.

Vi hadde innflytningsfest og "avslørte" en gravid jente. Det er vanskelig å lure folk. 

Anonymkode: b74c3...0e4

Skrevet

Du kan si dere prøver å bli gravide og at du ikke ønsker å drikke å prøveperioden

Du kan late som du drikker (nippe til glasset uten å ta noe i munnen) og bytte glass med mannen eller helle ut ved passende anledninger.

Du kan gå til baren og bestille drikke, få alkohol fri vin eller øl i glass.

Du kan si du er syk og har fått en type antibiotika som ikke kan tas sammen med alkohol (det finnes vel noen typer antibiotika som har antabus-effekt)

Du kan avlyse hele greia og heller finne på noe bare du og mannen

Anonymkode: cbe79...578

Skrevet

Første gang var jeg 5 uker på vei rett i julebord/nyttårsesongen og jeg la masse planer for å kunne holde det skjult. Til slutt så tenkte jeg f**k it, jeg gidder ikke stresset og sa det som det var. Og om det skulle gå galt var det bedre at vennene mine visste det og kunne støttet meg.

Anonymkode: c827d...29c

Skrevet

- Ei kollega er høygravid og mannen hennes er bortreist så du lovet å kjøre henne til føden hvis noe skulle starte. Du kan derfor ikke drikke alkohol.

- Du har fryktelig vondt i hodet og alkohol gjør det bare verre, du ser det derfor an litt utover dagen...

- Du tapte et veddemål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...