Gå til innhold

Flere som har (nesten) ingen planer på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene og har ganske store barn - en 19-årint og én siste år på barneskole.

Det eneste vi har planlagt er en lunsj på kafé, som vi pleier å ha med noen venner av meg med barn. Ellers blir det ingen tog-gåing, intet tivoli, vi er ikke inviotert noe sted, har ikke invitert noen til oss, og det er usikkert om vi skal bort på 12-13-åringens skole-arrangement, for han lurer litt på om han er blitt for stor til det og heller vil gå i byen med venner.

Andre som nesten ikke har planer den store dagen? Hva gjør dere?

Anonymkode: ff60f...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, nå så jeg at noen andre faktisk har laget en nesten lik tråd. Da følger jeg den i stedet...ikke nødvendig å svare her altså.

hi

Anonymkode: ff60f...fe5

Skrevet

Hvorfor skal ikke 7.klassingen gå i tog da?

Jeg har også store barn, både 13 og 16 åringen skal gå i tog (her går skolene i tog ut ungdomsskolen). Etter det skal 16-åringen en runde i byen med venner før han skal til en klassekamerat med gjengen og grille pølser der. 13-åringen skal selvfølgelig på skolen, sammen med de andre guttene i klassen.

På skolen kan vi foreldre mingle og snakke med andre foreldre, være litt sosiale ;)

Etter det er ferdig på skolen skal vi hjem, også kommer svigermor og svigerfar for å grille. Både 8 og 13 åringen blir da med hjem, 16-åringen tilbringer ettermiddagen med venner (han har eksamen 16.mai så de skal nok feire og kose seg)

Anonymkode: c9ddc...c46

Skrevet

Høres ut som en stusselig 17. Mai. Hvorfor har ikke dere invitert noen? Hvorfor skal ikke 7 klassingen gå i tog? Du legger jo opp til dette selv..

Anonymkode: 03c45...507

Skrevet

Vi starter dagen hjemme med en god 17 mai frokost på festpyntet bord. 

Så kler vi på oss finstasen og går den halve timen det tar inn til byen. Der går ungene i barnetog mens vi ser på.

Så går vi tilbake til skolen der vi spiser kake, brus, is og sukkerspinn. Om ungene vil være med blir de med, en gang har de ikke blitt med (Men de syntes ikke det var særlig gøy og har vært med siden). 

Når vi har vært der og spist og lekt litt sprinter vi til byen igjen (jada i finstasen enda 😁). Der ser vi på borgertoget. 

Så går vi hjem til oss og lager et stort koldtbord og spiser flaggkake og koser oss. (Dere skjønner kanskje hvorfor vi går så mye..... 😂). De fleste gangene med gjester, men i år uten.

Og alle mener at sånn gjorde vi det i fjor og sånn må vi selvfølgelig gjøre det i år også.

Skrevet

Ikke mye planer her heller i år, det blir å gå i toget med barna. Hvis været er sånn passe så blir vi på skolen og er med på litt leker og konkurranser en stund og ellers blir det en rolig ettermiddag med litt enkel grillmat og forhåpentligvis bra nok vær til at vi sitter ute litt.

Anonymkode: 6115f...f4c

Skrevet

Vi skal i 17. mai-frokost og antakeligvis en tur bortom og se på barnetoget. Kanskje drar vi til skolen, hvis det er ok vær og vi har lyst. Ellers har vi ingen planer, og det er herlig. Har ikke kjøpt inn noe spesielt til middag engang. Men vi har heldigvis litt sjokolade i hus og jeg har faktisk 17. mai-lys- og servietter fra tidligere år, så jeg får vel pynte litt. Vi valgte å ikke feire noe på kvelden i år, orker ikke styre med å vaske på forhånd og rydde etter gjestene. I år skal vi bare slappe av og kose oss, oss i kjernefamilien.

Anonymkode: 41e32...a69

Skrevet

Vi skal ikke mye: Skolen til 10ende klassingen skal ikke gå i tog i år. Og ikke ha noe arrangement. Vi spiser lett frokost, og drar til sentrum (Oslo) i 10-tiden. 5 åringen er strålende fornøyd mef at hun får masse russekort. Vi ser på toget. Så går vi litt rundt, og tar bilder ved Spikersuppa. Så spiser vi middag på Egon, regner jeg med. Så drar vi hjem og spiser dessert og kaker. Går ut på lekeplassen og leker og skravler.

Anonymkode: 66ecd...692

Skrevet

Njæ litt planer har vi, men skal bare være oss i familien som vanlig. Har ingen annen familie eller slekt rundt. 

Blir stor og god frokost. Så gå litt i tog 10.30. Hjem igjen for å grille/spise is. Så innom en skole for litt leker kl 16-18. 

Har to barn på 3 og 5 år. Blir bare en koselig og avslappende dag :)

Anonymkode: 77688...7c4

Skrevet

Ingen store planer her heller. Det blir en tur bort på skolen for å gå i toget med barna og være med på litt moro der etterpå. Reste av dagen blir vi hjemme med grillmat, is, besøk av besteforeldre og tante/onkel til barna. Bare kose oss, enten i hagen eller inne.

Skrevet

Vi skal på skolen til eldstemann. Det starter kl 9 der, så det blir ikke noen fin frokost. Etter det skal jeg og mannen style kåken for visning mens barna er hos svigermor. Det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...