Gå til innhold

Ingen planer på 17.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett barn som går i bhg og en baby, så ingen obligatorisk oppmøte på skole. 

Ingen invitasjoner fra venner dette året heller. opplever at det er kun vi som tar kontakt for å "henge oss på noen andre" denne dagen. Synes det er litt sårt bare.... 

Må prøve å planlegge noe hyggelig for 5- åringens skyld.

Flere i samme situasjon? 

Anonymkode: 5f879...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med at dere inviterer??

Anonymkode: 84b25...0c9

Skrevet

Dere kan jo invitere? Her har vi invitert 2 familier fra klassen til eldste. 

Skrevet

Trenger jo Ikkje gjøre så mye sammen med andre.

Reis inn til sentrum og se på toget. Kjøp is.  Tivoli?

Evt. spør noen venner kor dei bruker å stå når dei ser på toget så kan dere stille dere opp sammen med dei.

Skrevet

Etter tog og hesteskokast og is og kos er det ikke ueffent å trekke seg tilbake bare familien. Fram med hvite duker og sølvbestikk og penservise selv om det evt er pølsefest, lag fest hjemme!

Skrevet
11 minutter siden, Kathrine. skrev:

Trenger jo Ikkje gjøre så mye sammen med andre.

Reis inn til sentrum og se på toget. Kjøp is.  Tivoli?

Evt. spør noen venner kor dei bruker å stå når dei ser på toget så kan dere stille dere opp sammen med dei.

6 minutter siden, sug lut skrev:

Etter tog og hesteskokast og is og kos er det ikke ueffent å trekke seg tilbake bare familien. Fram med hvite duker og sølvbestikk og penservise selv om det evt er pølsefest, lag fest hjemme!

Dette!

Det blir akkurat hva dere gjør det til. en på 5 har ikke så mange forventninger og referanser som skal leves opp til.

Men sjekk på forhånd hvor ting arrangeres, ikke ta det som sen selvfølge at skolen som er størst gjør det, slik jeg gjorde. Og kom med pyntet barn til en tom og stille skolegård. Ante da ikke hva jeg skulle gjøre og lekte på lekeplassen som en vanlig dag....men is ble det når vi kom hjem......og for å gjøre det hele enda bedre ble ungen alvorlig syk dager senere og klarte verken spise eller leke på ukesvis.

Så nå har jeg lært å gjøre det beste ut av 17.mai. La de spise kake, is og leke, for det er det de liker best da.

Anonymkode: ce716...2e5

Skrevet

Har aldri noen spesielle planer på 17.mai vi.

Skal selvfølgelig se på toget, så skal vi på skolen en tur og bruke noen penger på lodd, kake og is.

Etter det går vi hjem, tenner grillen og lager oss noe mat. Ofte bare oss i kjernefamilien, men i år kommer svigermor og svigerfar en tur.

Anonymkode: e2448...532

Skrevet

Sånn har vi der hvert år vi. Bor langt fra familien så det er bare oss fire på 17 mai. Nå er barna så store at de er med venner så jeg og samboer er stort sett alene vi to. 

Anonymkode: 92e84...327

Skrevet

Vi har alltid rolige 17.mai'er. Iblant med mine foreldre og evnt søsken, iblant bare oss i huset. Jeg har sjelden tenkt at det er stusselig. Vi er jo med på festlighetene likevel. Og det er i grunn deilig å lande hjemme etter alle aktiviteter. 

Anonymkode: b83be...78b

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri noen spesielle planer på 17.mai vi.

Skal selvfølgelig se på toget, så skal vi på skolen en tur og bruke noen penger på lodd, kake og is.

Etter det går vi hjem, tenner grillen og lager oss noe mat. Ofte bare oss i kjernefamilien, men i år kommer svigermor og svigerfar en tur.

Anonymkode: e2448...532

Det er jo en perfekt dag!

Anonymkode: 84b25...0c9

Skrevet

Vi skal gå/se på tog. Så leker på skolen med is og kaker....kl 16 tenner vi grillen og har invitert to andre barnefamilier på grillmat og dessert... gleder meg.

Skrevet

Vi har heller ingen planer i år, og det er deilig. 17.mai midt i uka innbyr ikke til det helt store kalaset for vår del i alle fall. Jeg skal gå i tog med klassen "min", mannen skal se på, jentene skal gå i tog med sine klasser og har nå blitt så store at de henger vel mest rundt på egenhånd etterpå. Etter toget og tale, rusler mannen og jeg hjem og tar resten av dagen med ro, spiser noe enkel, god mat, har mat og is klart når jentene, en eller begge, slenger innom for å fylle opp litt og ser hva som skjer. 

Skrevet

Akkurat på 17. Mai tenker jeg de fleste er med familie, med besteforeldre, søsken og søskenbarn. 

Særlig de som har barn i skolealder. Da blir det gjerne dugnad også. Fint å trekke seg tilbake hos svigers, der en kommer til duk og dekket bord, etter en lang dag på skoleplassen. 

Det er ikke dagen å kjenne på at en står utenfor sosialtsett i alle fall. 

Dere kan fint gå på skoleplassen med 5 åringen. Sikkert mange fra barnehagen der. Is leker, bli kjent med Folkvords nabolaget. 

Sikkert mange av foreldrene i barnehagen som har barn også på skolen. 

Vi dro til sentrum når barna var små. Det var fint. Da var det bare oss fire. 

Anonymkode: ff0e7...fb1

Skrevet

Dere kan jo dra på skolen som dere sokner til der er det nok masse som skjer.

Finn ut når og hvor toget går, dra og være med i toget eller still dere opp langs løypa og rop hurra😊

Ellers så elsker jeg og dra hjem etter tog is og leker for og slappe av med bare familien. 

Skrevet

Vi drar til byen med to barnehagebarn. Møter svigers der og spiser lunsj med de. Ser to tog før vi drar hjem og griller kun oss fire.  Er invitert til mine foreldre på middag, men velger å spise hjemme da vi hadde lyst på noe annet enn   hva de serverer.

Anonymkode: 77a36...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...