Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Vi skal flytte fra en by til en annen. Har nå klart å kjøpe et hus, men kjenner jeg er usikker på om vi har havnet på rett sted da vi er ukjente. Hva hvis vi ikke trives og må bytte skole, igjen? Jeg gruer meg så enormt til å flytte barna fra der vi er nå, men vi er nødt pga. jobb. Noen som har erfaringer med det å flytte, og evt. flere ganger? Jeg har rett og slett litt panikk og vondt i kroppen om dagen, gruer meg sånn og er så redd det for at det blir feil. Helt grusomt dette... Anonymkode: 23a63...c2a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Flytting går som regel helt fint. Ta det med ro, forbered barna og forhold deg rolig! Jeg flyttet 2 ganger på barneskolen og det gikk helt fint Veslegutten her har også byttet barneskole og det var mye bedre på den nye skolen enn den gamle. Anonymkode: 916f9...c8a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Hva med å starte på det nye stedet med litt mer positiv innstilling? Du har jo nærmest bestemt deg for at ukjent = feil! Anonymkode: 6cc8d...9a8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Hei, HI her igjen. Ja jeg forstår jeg fremstår usikker og redd, og det er jeg akkurat nå...har hatt det veldig fint områdemessig her vi var, men det fungerte ikke på en del andre ting som jobb. Gjør meg godt nå å høre at andre har ok erfaringer, i tilfelle noe ikke skulle fungere. Føler liksom det gjelder resten av livet nå som vi flytter på barna. Anonymkode: 23a63...c2a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Nå mener jeg ikke å høres krass ut, og det er sikkert flere momenter som spiller inn på min opplevelse, men jeg har flyttet mye og gått på 3 barneskoler, pluss enda en ny ungdomsskole som ingen av de jeg gikk ut av barneskolen med skulle gå på. Det var dritkjipt! Og det var grunnen til at vi valgte å flytte et halvt år før eldste skulle begynne på skolen slik at hun rakk å bli kjent med noen i barnehagen. Vi kommer aldri til å flytte så lenge ungene går på skolen nettopp fordi jeg syns det er så skrekkelig kjipt å ha falt utenfor. Alle rundt meg har vennegjenger fra barneskolen, jeg har kun noen få fra videregående og de igjen har sine gjenger fra småbarnstiden. Jeg ønsker dette for mine barn og har derfor bestemt at sånn blir det. Men, nå er det enklere å holde kontakten med klassekamerater via sosiale medier og mobiler generellt. Barn er tilpasningsdyktige så for de vil det ikke være et problem nå, og som sagt, helt sikkert mye enklere for de å holde kontakten med vennene sine. Vi flyttet mye fordi mamma var et økonomisk rotehue og aldri klarte å holde på verken en leilighet eller kjæreste. Hun jobbet hele tiden på samme sted. Jeg forstår at man må flytte pga jobb og det kommer nok helt sikkert til å gå fint Anonymkode: 417a4...085
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå mener jeg ikke å høres krass ut, og det er sikkert flere momenter som spiller inn på min opplevelse, men jeg har flyttet mye og gått på 3 barneskoler, pluss enda en ny ungdomsskole som ingen av de jeg gikk ut av barneskolen med skulle gå på. Det var dritkjipt! Og det var grunnen til at vi valgte å flytte et halvt år før eldste skulle begynne på skolen slik at hun rakk å bli kjent med noen i barnehagen. Vi kommer aldri til å flytte så lenge ungene går på skolen nettopp fordi jeg syns det er så skrekkelig kjipt å ha falt utenfor. Alle rundt meg har vennegjenger fra barneskolen, jeg har kun noen få fra videregående og de igjen har sine gjenger fra småbarnstiden. Jeg ønsker dette for mine barn og har derfor bestemt at sånn blir det. Men, nå er det enklere å holde kontakten med klassekamerater via sosiale medier og mobiler generellt. Barn er tilpasningsdyktige så for de vil det ikke være et problem nå, og som sagt, helt sikkert mye enklere for de å holde kontakten med vennene sine. Vi flyttet mye fordi mamma var et økonomisk rotehue og aldri klarte å holde på verken en leilighet eller kjæreste. Hun jobbet hele tiden på samme sted. Jeg forstår at man må flytte pga jobb og det kommer nok helt sikkert til å gå fint Anonymkode: 417a4...085 Nja, jeg gikk på samme barne og ungdomsskole uten å flytte og har ikke kontakt med venner fra hverken barne eller ungdomsskolen. Det en hadde til felles da en var 9 år er ikke det samme som når en er 32 år... Anonymkode: 77acf...dfc
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nja, jeg gikk på samme barne og ungdomsskole uten å flytte og har ikke kontakt med venner fra hverken barne eller ungdomsskolen. Det en hadde til felles da en var 9 år er ikke det samme som når en er 32 år... Anonymkode: 77acf...dfc Jepp, sånn er det for oss også egentlig. Tror de som har flyttet tror at alle de som ikke har flyttet har så solide og faste vennegjenger fra barneskolen, men det er nok ikke alle som har det likevel. Var nettopp på en gjenforening av barneskolen, det var jo veldig koselig det, men det er ikke mange der som fortsatt henger sammen som venner i voksen alder. Mer på facebook det kan virke sånn. Anonymkode: 23a63...c2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå