Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Da gikk det veien som det måtte gå. Etter 3 års ekteskap har vi bestemt det er best vi går hver vår vei. Vi har heldigvis ingen barn sammen, var vel kanskje best når det gikl som det gikk. Huff, ikke greit dette. Men vi har ei leilighet i borettslag som står i mitt navn. Den kjøpte jeg 2 år før jeg møtte ham, å den står da fortsatt i mitt navn. Det er betalt litt ned på lånet, men bare de 2 siste årene siden jeg bare betalte rentene første 5 årene. Da må vel ikke jeg dele leiligheten med han? Men regner med at noe skal han ha av det? Hvordan fordeles dette da? Anonymkode: 73d6b...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Nei leiligheten er jo din. Veldig dumt om han har betalt ned på ditt lån for egentlig får han jo ikke noe ut av det. Men , det heter seg at det han har lagt inn i det økonomisk , har han krav på. Som om dere er venner og kan rydde opp på egenhånd ville jeg gått for å lage et regnskap på hva han har bidratt med ( evn penger til oppussing osv som har bidratt til å øke verdien på din leilighet etc) også får dere bli enige om en sum som du overfører til han. Resten av felles eiendeler som er kjøpt sammen kan dere dele likt og alt annet han hadde med seg inn i forholdet tar han med seg. Om dere ikke klarer å bli enige så får dere gå til en advokat. Husk da å ta med all dokumentasjon på det økonomiske Anonymkode: 88d76...954
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 Ikke glem å ta med i regnestykket at han har bodd der disse årene, da. Han skal jo ikke bo gratis. Anonymkode: 7d1c5...867
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 Leiligheten er din, den. Hvis dere har tinglyst at han kjøper seg inn i den, blir det selvsagt noe annet. Anonymkode: bc5c0...c12
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Nei ikke noe tinglysning eller noe. Den står helt og holdent i mitt navn, og har gjort det siden før vi ble kjent. Jeg tenker som så at det han har vært med å betale ned på leiligheten skal han få tilbake, det er vel bare rett og rimelig? HI Anonymkode: 73d6b...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Hovedregelen er at det man tar med seg inn i ekteskapet tar man også med seg ut igjen, så leiligheten er din. Siden han har vært med å betale på gjeld og fellesutgifter er jeg enig i at han bør få med seg en sum penger ut av ekteskapet, men ikke så mye at han har bodd gratis i 3 år for det er heller ikke riktig. Anonymkode: 55858...e4e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 Hadde han vært den hjemmeværende pappaen med barna og hun jobbet, hadde alle her skreket om at han skulle hatt halvparten. Just mentioning. Anonymkode: 5fa1f...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå