Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Vi har invitert 8 voksne og 2 barn hit til grilling på ettermiddag/kveld. Hvilken kake/kaker bør jeg ha til dessert? Anonymkode: a3508...ea4
skinnfilla Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Pavlova slår an hos store og små. Enkel å lage itillegg
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 Kan jeg bake den kvelden før? Anonymkode: a3508...ea4
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Lag en iskake! Det er godt og kan lages mange dager i forveien. Her liker barna at vi baker sjokoladekake som vi pakker rundt en liter is. Så legger vi marsipanlokk over og pynter. Enkelt men likevel festlig. Anonymkode: dcb15...581
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Bak en pavlova, og kjøp inn is i tillegg Pavlova er nydelig, og du kan bake bunnen flere dager i forveien. En pavlova på så mange, blir bare et lite stykke på hver. Eventuelt bak noen browniekookies eller brownies fra Toro og server til isen. Anonymkode: 95518...055
sug lut Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Safarikake! Superenkelt og supergodt og lett som bare det (her er det faktisk ene ungen som gjør det), og veldig nasjonadagspen med jordbær og blåbær på.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 Klassisk bløtkake med vaniljekrem og masse bær, kransekake (hjemmelaget, på skåldete mandler) og en sachertorte er fast inventar på 17. mai hos oss😃 Anonymkode: e1247...dcf
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 Jeg bakte denne i går, og den ble så fantastisk god. http://www.detsoteliv.no/oppskrift/verdens-beste-til-17-mai Alle har jo smakt verdens beste, men det ble noe helt annet når jeg stappet den full av bær. Kjempegod. Men den bør nok bakes samme dag for ikke å bli slapp så om du må bake dagen før ville jeg gått for pavlova. Da lager du bare bunnen dagen før og pakker den inn i et kjøkkenhåndkle (ikke plast) til selve dagen og har på krem og bær samme dag. Anonymkode: afb9e...9de
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Skrevet 15. mai 2017 Hi her. Vi blir nå 6 voksne og 6 barn. Grille pølser/hamburgere og annet først. Har bestemt meg for å bake en langpanne pavlova med masse bær på toppen. Vi kommer alle fra leker på skolen hvor jeg vet at det blir spist både is og kaker. Da kan kanskje pavlova være et snev av forfriskende? Anonymkode: a3508...ea4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #10 Skrevet 15. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Vi blir nå 6 voksne og 6 barn. Grille pølser/hamburgere og annet først. Har bestemt meg for å bake en langpanne pavlova med masse bær på toppen. Vi kommer alle fra leker på skolen hvor jeg vet at det blir spist både is og kaker. Da kan kanskje pavlova være et snev av forfriskende? Anonymkode: a3508...ea4 Helt enig, lag den med 50% krem og 50% vaniljekrem blandet sammen så blir den ekstra frisk og god. Jeg ville kjøpt f.eks en vannmelon og delt opp på et fat i tillegg. Det ser flott ut med f.eks vannmelon og druer på et fat og min erfaring er at alle forsyner seg litt av det. Anonymkode: afb9e...9de
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #11 Skrevet 15. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt enig, lag den med 50% krem og 50% vaniljekrem blandet sammen så blir den ekstra frisk og god. Jeg ville kjøpt f.eks en vannmelon og delt opp på et fat i tillegg. Det ser flott ut med f.eks vannmelon og druer på et fat og min erfaring er at alle forsyner seg litt av det. Anonymkode: afb9e...9de Ville du kjøpt is også? Jeg tenker at barna har spist nok is på dagtid så det kan være greit med noe annet til dessert etter middag... Anonymkode: a3508...ea4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #12 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ville du kjøpt is også? Jeg tenker at barna har spist nok is på dagtid så det kan være greit med noe annet til dessert etter middag... Anonymkode: a3508...ea4 Det er så billig med is nå, at jeg har handlet inn flere esker som ligger i fryseren (kroneis til 29 kr for 6 stk og saftis til 19 kr pakka på coop). Jeg tror ikke det blir nødvendig å servere is, men skulle noen få lyst på så har jeg i fryseren Ville kanskje hatt en bolle potetgull på bordet, kanskje noen har lyst på noe salt etter en søt dag. Anonymkode: afb9e...9de
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #13 Skrevet 15. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er så billig med is nå, at jeg har handlet inn flere esker som ligger i fryseren (kroneis til 29 kr for 6 stk og saftis til 19 kr pakka på coop). Jeg tror ikke det blir nødvendig å servere is, men skulle noen få lyst på så har jeg i fryseren Ville kanskje hatt en bolle potetgull på bordet, kanskje noen har lyst på noe salt etter en søt dag. Anonymkode: afb9e...9de Takk for tips. Jeg lager alltid alt for mye dessert og mat når vi skal ha gjester. Livredd for at det ikke skal være nok. Hadde 5 voksne gjester på grilling i går og hadde sikkert grillmat og laget potetsalat til 15...😂 Anonymkode: a3508...ea4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #14 Skrevet 15. mai 2017 Hvis du vil gjøre pavlovaen friskere, kan du bruke sitron- eller pasjonsfruktcurd i stedet for vaniljekrem. Blir utrolig mye bedre Halvt om halvt med curd og vispet kremfløte (ikke blend for godt, la den være marmorert). Anonymkode: e1247...dcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå