Gå til innhold

Barn av alkoholikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et voksent "barn" av alkoholikere.  
Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg etter over 20 år fortsatt håper på en forandring. 

At jeg fortsatt blir trist og skuffet. At jeg fortsatt gidder bry meg. Bruke energi på å irritere meg........ Drømme om foreldre som er "friske"... 
Er så bitter.... og sorgen er så stor.....

Anonymkode: 178de...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen... Min far er alkoholiker og min mor dekker over. Hadde ingen normal oppvekst. Turte aldri ha med noen hjem i helgene. 

Anonymkode: d7bd5...624

Skrevet

Føler meg deg <3 

Hi

Skrevet

Jeg er også barn av alkoholiker. Far drakk tett og mor drakk også litt. Min far var også psykopat. Min far var en sjarmør, men også skummel. 

Han døde når jeg var i slutten av barneskolen og jeg savner han. Jeg savner det å ha en pappa, selv om han drakk og selv om han var farlig. Jeg opplevde han aldri som farlig, det er noe jeg har blitt fortalt i voksen alder. 

Jeg har tenkt mye på det. Hvordan hadde jeg følt det hvis han hadde vært her i dag, som alkoholisert psykopat? Hadde jeg vært glad i han? Hadde jeg snakket med han? Hadde han fått komme i bryllupet mitt? 
Jeg  vet ikke, men jeg har veldig lyst til å treffe han, snakke med han, spørre hvordan det går. 

Så til deg hi. Jeg forstår godt at du er sint og frustrert, men du har i det minste muligheten til å møte dine foreldre.

Anonymkode: 9b862...774

Skrevet

Forstår hva du mener. 
Her er begge foreldrene mine alkoholikere, samt at far var voldelig mot mor. Drev med både psykisk og fysisk mishandel. 
Han er, som din, psykopat. 

Jeg treffer min mor, men min far har jeg ikke pratet med på 2 år. Og kommer nok til å fortsette med null kontakt. Så nei, jeg treffer han ikke... Og for min del, stygt og si, men han kunne forsvinne for min del....... 

hi

Skrevet

Er i samme båt. For meg er ikke savnet etter min far der, men en far. En som kunne ha vært bestefar, en som hadde syntes det var stas å gjøre ting med meg og barnebarnet. Savner også min mor som døde så altfor tidlig. 

Jeg har forøvrig funnet "nye" besteforeldre til min sønn og DET har hjulpet veldig mye.  

Og vi er sterke som lever et bra liv trass alt vi har opplevd. 

Anonymkode: f6ce1...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...