Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Jeg har hatt hormonspiral i 5 år og 9 måneder nå, og for en uke siden begynte jeg med menssmerter og sultenkvalme...noen dager senere, kom trøttheten/slitenheten, og antydning til ømme brystvorter, i tillegg til oppblåst mage...alt dette har vedvart hele den siste uken, og brystene har blitt mer ømme...jeg har ikke hatt blødninger eller plager i løpet av den tiden jeg har hatt spiral; før nå...kan dette bety at spiralen har mistet effekt? Anonymkode: 873b6...3e2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Kanskje du er gravid. Du skulle byttet spiralen for 9 mnd siden. Anonymkode: 67064...6f7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Jeg fikk vite at spiralen ikke brått slutter å virke etter 5 år, men at effekten kan bli gradvis svekket etter den tid, og at det ikke var et problem å bruke den lenger enn 5 år, da spiralen i seg selv også virker som prevensjon, selv uten hormoner. Jeg har ikke hatt en eneste mensblødning hittil, så jeg vil tro at det skal godt gjøres å bli gravid uten el? Med mindre jeg da har vært maks "uheldig" og hatt sex (den eneste gangen jeg har hatt sex siste 7 mnd) på en dag der jeg har vært fruktbar, den første måneden jeg har hatt el, med en spiral som i utgangspunktet virker som prevensjon i seg selv...skal uansett bytte spiralen neste måned, når jeg endelig har råd til å kjøpe en ny en. Takk for svar ihvertfall ☺ da blir det testedag i morgen ☺ Anonymkode: 873b6...3e2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Jeg hadde min i nesten 6 år før jeg byttet fordi jeg ikke somlet meg til å bytte og fordi jeg trodde jeg ville merke at den sluttet gradvis å virke. Det fikk jeg beskjed av legen at var feil. Du trenger ikke å merke noe før du har el. Og da kan du bli gravid ved første mulighet. Jeg slapp heldigvis det, men kommer til å bytte den i tide neste gang☺ Anonymkode: 379de...90b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Den har hormoner som holder mer enn i 5 år. De har lagt inn god sikkerhet på det. Og uansett vil den fungere som en vanlig spiral. Anonymkode: 534cf...8f3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 Jeg hadde ihvertfall negativ test i dag, så da er det nok pms 😊 Anonymkode: 873b6...3e2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 Legen min sa at om jeg plutselig fikk småblødninger eller andre hormonelle plager kunne det tyde på at kroppens egne hormoner var i ferd med å "ta over" og få igang syklusen sin. Så det kan godt hende det ikke lenger er nok hormoner til å holde eggløsning unna, at kroppen din får igang syklusen sin igjen. Anonymkode: 49dd2...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå