Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 Dere som jobber i bhg- sier dere hei til ungene/foreldre om dere treffes i byen e.l? Anonymkode: 22ba0...d82
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Ja så klart. Hvordan tenker du at det har noe med taushetsplikten å gjøre? Anonymkode: 0fde8...a69
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja så klart. Hvordan tenker du at det har noe med taushetsplikten å gjøre? Anonymkode: 0fde8...a69 Det lurer jeg og på, det viser jo ikke noe annet enn at man kjenner til vedkommende. Jeg jobber ikke i barnehage, men alle som jobber i barnehagen til sønnen min hilser på oss når vi treffer dem ute. Han ville nok blitt veldig usikker på dem hvis de bare overså ham. Men jeg gikk til psykolog en periode, og da ble jeg forklart at han kun hadde lov til å si hei til meg ute blant folk hvis jeg sa hei først. Men det blir jo litt annerledes da. Det er vel som regel ikke en stor hemmelighet at man har ungen sin i barnehage. Anonymkode: 58211...32c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Tja... Jeg jobber i barneverntjenesten. Jeg hilser ikke på verken barn eller foreldre om ikke de hilser på meg først. Samme gjelder lege, revmatolog, psykolog osv. Men barnehagepersonale og lærere kan vel si hei uten at det gjør noe? Alle barn (nesten) går i barnehage eller på skole. Det er vel ikke hemmelig? Alle barn kjenner jo ikke en dame fra barneverntjenesten😉 Anonymkode: a9edb...c3e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 ..men dere forstår vel at det er STOR forskjell på psykologen/ansatt i bvt og ansatte i bhg? Anonymkode: 0fde8...a69
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: ..men dere forstår vel at det er STOR forskjell på psykologen/ansatt i bvt og ansatte i bhg? Anonymkode: 0fde8...a69 Ja, det var jo nettopp det vi sa? Anonymkode: 58211...32c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #7 Skrevet 14. mai 2017 Sønnen min hadde blitt veldig skuffet om en av de ansatte i bhg ikke sa hei om vi møtte på henne på gaten/senteret. Anonymkode: 54919...190
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #8 Skrevet 14. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg og på, det viser jo ikke noe annet enn at man kjenner til vedkommende. Jeg jobber ikke i barnehage, men alle som jobber i barnehagen til sønnen min hilser på oss når vi treffer dem ute. Han ville nok blitt veldig usikker på dem hvis de bare overså ham. Men jeg gikk til psykolog en periode, og da ble jeg forklart at han kun hadde lov til å si hei til meg ute blant folk hvis jeg sa hei først. Men det blir jo litt annerledes da. Det er vel som regel ikke en stor hemmelighet at man har ungen sin i barnehage. Anonymkode: 58211...32c Jeg jobber i barnehage og sier alltid hei, har aldri fått beskjed om at det ikke er greit. Men jeg er og utdannet innen helsevesenet og jobbert i flere år der. Og under utdannelsen ble det lagt veldig vekt på at vi ikke skulle hilse på pasienter først, pga taushetsplikt. Vi kunne hilse hvis de hilste på oss først. Anonymkode: e5e2c...709
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #9 Skrevet 14. mai 2017 Selvfølgelig hilser jeg på barna og foreldrene om jeg møter dem. Anonymkode: 52e54...135
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 At barnehagepersonalet hilser på synes jeg er normalt og det er ikke å bryte taushetsplikten. Ville blitt litt spesielt å bare gå rett forbi hverandre som fremmede når man møter de som har ansvaret for barnet sitt daglig eller? Her hilser vi i allefall. Til og med barnelegen til datteren vår hilser og gir klemmer og kyss og løfter ungen opp osv når vi treffes. Det er vel i såfall mer brudd på taushetsplikten fordi det indikerer jo at hun er mye hos barnelegen når de kjenner hverandre så godt? Det gjør ikke oss noe da, ikke noe hemmelig og vi liker damen som er barnelegen veldig godt og slår gjerne av en prat med henne. Anonymkode: 14476...b95
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 Psykologer og ansatte i bvtj. Har også venner, det er jo ikke unormalt å være på hils med dem. Man kan jo være alt fra tidligere nabo til mora til en i klassen til barnet dems osv. Er jo rimelig hysterisk å tenke at man ikke kan hilse på folk.. ingen bryr seg filla uansett. Anonymkode: df69e...744
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #12 Skrevet 15. mai 2017 Apropo taushetsplikt. Uten at jeg ba om det, eller i det hele tatt var inne på tema; så fortalte en bhgansatt meg at xx var hjemme pga xx sykdom! Det synes jeg var ille! Anonymkode: 749fd...54a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2017 #13 Skrevet 15. mai 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Apropo taushetsplikt. Uten at jeg ba om det, eller i det hele tatt var inne på tema; så fortalte en bhgansatt meg at xx var hjemme pga xx sykdom! Det synes jeg var ille! Anonymkode: 749fd...54a Det er ikke greit Anonymkode: e5e2c...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå