Gå til innhold

Greit, ikke greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at du har overnattingsbesøk av ei venninne. Det er strålende sol ute, men veldig kaldt. Er det greit at venninnen din tar med seg dynen ut på verandaen, eller kan hun da heller bare være inne, synes du.. Det er ikke pledd å låne. 

Anonymkode: 83d48...896

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Selvfølgelig kan hun ta med dyna ut på verandaen. Blir den møkkete er det bare å vaske 🙂

Skrevet
1 minutt siden, Minnieropptatt skrev:

Selvfølgelig kan hun ta med dyna ut på verandaen. Blir den møkkete er det bare å vaske 🙂

Hva med hvis du selv ikke ville gjort det selv, fordi du ikke liker å ha dynene utenfor soverommet. Ikke i stua en gang. Hadde det fortsatt vært greit, tror du? Hvis du skjønner hva jeg mener...

Skrevet

Helt greit det. Men skjønner ikke hvorfor man ikke bare tar på seg jakka liksom. Mye enklere? 

Anonymkode: df78c...e38

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med hvis du selv ikke ville gjort det selv, fordi du ikke liker å ha dynene utenfor soverommet. Ikke i stua en gang. Hadde det fortsatt vært greit, tror du? Hvis du skjønner hva jeg mener...

Jeg tenker at dersom man reagerer på dette så har man altfor lite å bekymre seg for. Det er vel trekk på dyna? Er det du som er venninnen, HI, og har blitt utskjelt av dynens eier?

Anonymkode: fc8d2...e36

Skrevet

Med alle verdens forbehold og grunner så er det selvsagt helt greit. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dersom man reagerer på dette så har man altfor lite å bekymre seg for. Det er vel trekk på dyna? Er det du som er venninnen, HI, og har blitt utskjelt av dynens eier?

Nei, jeg er venninne av ei som ble skjelt ut av sin svigerinne 🙈

Skrevet

Ved nærmere ettertanke er det ikke ok om det tas med ut for å holde deg varm når du røyker. Eneste jeg ikke hadde likt. Røyklukt setter seg i alt og må vaskes. 

Anonymkode: df78c...e38

Skrevet

Hadde nok ikke tenkt det var en strålende idé å ta ut dyne ut. Ville hjulpet dama med å finne et bedre alternativ. Ville nok heller ikke selv kommet på ideen å ta ut en dyne slik heller... 

Anonymkode: 49025...3e0

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er venninne av ei som ble skjelt ut av sin svigerinne 🙈

Uansett hvem det er, så vil jeg si at vedkommende er forstyrret dersom hun faktisk skjelte ut noen for dette. Å si: "Du, jeg liker egentlig ikke at du tar med dyna ut" er nå så sin sak, men å skjelle ut? Da er man jo ikke riktig vel bevart. Normale mennesker skjeller faktisk ikke ut andre særlig mange ganger i løpet av livet.

Skrevet

Selvfølgelig er det greit. 

Og alle tar vel dyner ut av soverommet en gang i blant? De må jo luftes og ristes (uten sammenligning forøvrig). 

Anonymkode: 43410...ab1

Skrevet

Med forbehold om at det ikke røykes, null problem å ta med dyna ut. Jeg gjør det støtt selv. Spesielt nå som sykemeldt er det deilig å ha litt variasjon i soveplassen, og få litt frisk luft i samme slengen 😊

Skrevet

Hos oss tas ikke dynene ut av senga, så jeg ville nok ikke tenkt at det var helt greit. Ville dog ikke kjeftet på noen dersom de tok med seg dyna ut. Dessuten har vi heldigvis en masse pledd, så jeg hadde neppe kommet i situasjonen. 

Skrevet

Når jeg er på besøk så synes jeg det er greit å være høflig og tilpasse meg de jeg er hos. Jeg ville spurt om det var greit å ta med dyna ut.

Hvis din venninne tok dynen med seg ut for å røyke, da forstår jeg at svigerinnen kjeftet på henne. Hvis hun ikke røykte, da burde svigerinnen sagt fra normalt at de helst ser at dynene ikke tas med ut.

Røyker din venninne eller noen hun skulle sitte sammen med ute?

Anonymkode: 7ab47...ca8

Gjest Minnieropptatt
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å sette seg inn i situasjonen da jeg ikke er nazi på dynebruk. Men hvis jeg faktisk ikke hadde tepper eller andre ting gjesten kunne brukt, måtte jeg tatt det på min kappe og tenkt med meg selv at jeg måtte anskaffe meg tepper. 

Tåpelig ting å bli sint for uansett.

Skrevet

Å hjelpes. Det er jo ingenting å lage oppstyr av. Jeg selv hadde kanskje stussa  litt hvis søstra mi feks jadde tatt med dyna ut. Men jeg hadde ikke giddi og kommentert det.

Anonymkode: a456f...daf

Skrevet

Jeg hadde ikke likt om noen tok med dyna ut. Jeg synes dyner hører til i senga, eventuelt i sofaen hvis man er syk. Jeg hadde ikke skjelt ut noen, men foreslått at hun kunne ha tatt et pledd istedet. Det har jeg mange av. Hvis hun hadde protestert og sagt at hun heller ville ha dyna, ville jeg ikke ha sagt noe på det, med mindre hun skulle ut for å røyke, som andre sier. Til barna mine hadde jeg derimot sagt at det ikke er greit å ta med dyna ut hvis de hadde prøvd.

Anonymkode: 55b21...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...