Gå til innhold

Jeg er i hvert fall ikke sjokkert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er ikke overraskende og veldig trist. Utrolig synd at folk har så lite kunnskap at de ikke skjønner hva en slik serie kan gjøre. Må være historiens verste serie! 

Anonymkode: 17e53...385

Skrevet

For meg er det mer utrolig at foreldre ikke forstår at de må se sånne serier sammen med barna. Da kan den være en kjempe ressusj for gode samtaler om deres følelser. Det har flere i min krets gjort.

men Neida, det er seriens skyld...ikke late foreldre som ikke tar seg tid til å prate med ungdommen. *himlermedøynene 

Anonymkode: 63c83...2ad

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For meg er det mer utrolig at foreldre ikke forstår at de må se sånne serier sammen med barna. Da kan den være en kjempe ressusj for gode samtaler om deres følelser. Det har flere i min krets gjort.

men Neida, det er seriens skyld...ikke late foreldre som ikke tar seg tid til å prate med ungdommen. *himlermedøynene 

Du er utrolig naiv og litt lite kunnskapsrik hvis du mener det du skriver. Hadde det vært så enkelt... da hadde jo bare de med "dårlige" foreldre tatt selvmord da...?

Skrevet

Man kan syns serien er forferdelig, men den gjør jo det som var hensikten: folk snakker om selvmord som aldri før. Hadde vi bare sluttet å krangle om serien og begynt med bedre forebyggende tiltak for barn og ungdoms psykiske helse hadde vi kommet langt.

Anonymkode: a57ea...11b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er utrolig naiv og litt lite kunnskapsrik hvis du mener det du skriver. Hadde det vært så enkelt... da hadde jo bare de med "dårlige" foreldre tatt selvmord da...?

Nei. Men nå snakker de om akkurat den serien. Og den serien som trigger og smitteeffekt. Ikke ALL suicidal ungdom.

Jeg jobber med psykisk helse, så jeg vet en del av viktigheten av kommunikasjon og eksponering. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man kan syns serien er forferdelig, men den gjør jo det som var hensikten: folk snakker om selvmord som aldri før. Hadde vi bare sluttet å krangle om serien og begynt med bedre forebyggende tiltak for barn og ungdoms psykiske helse hadde vi kommet langt.

Så hensikten var å hjelpe folk å ta steget? Nice... serien er helt feil vinklet til å hjelpe, den er mest skadelig! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men nå snakker de om akkurat den serien. Og den serien som trigger og smitteeffekt. Ikke ALL suicidal ungdom.

Jeg jobber med psykisk helse, så jeg vet en del av viktigheten av kommunikasjon og eksponering. 

Hvis du med dine holdninger er en typisk psykisk helse person, så forklarer jo det en hel del om hvorfor psykisk helse er så dårlig stilt i dette landet. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hensikten var å hjelpe folk å ta steget? Nice... serien er helt feil vinklet til å hjelpe, den er mest skadelig! 

Hvor i alle dager fikk du det fra?

Nei, det er ikke hensikten! Jeg syns de viser dette med hvordan informasjon om hjelp mangler i skoler og andre steder fint i serien. Det må ett eller flere dødsfall til før det skjer noe, og da blir det hengt opp overalt. 

Vi må være tidligere ute med å snakke om temaet! Ikke vente til skaden allerede er skjedd. 

Skrevet

Hvis du med dine holdninger er en typisk psykisk helse person, så forklarer jo det en hel del om hvorfor psykisk helse er så dårlig stilt i dette landet. 

Hvilken dårlige holdninger? Fordi jeg mener at foreldrene som lar ungdommen se den TV serien alene heller burde se den sammen med de, og bruke den som inngangsport til en god samtale om følelser og selvmord -Istedenfor at de brenner inne med det selv/alene? 

Fordi jeg mener at foreldre må tørre å ta de vanskelige samtalene?! 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, alle foreldre set seg vel ikkje inn i handlinga til alle nye seriar som kjem på nettflix?  Ein er ikkje ein dårleg forelder sjølv om ein ikkje vanlegvis set seg ned og ser på seriar saman med ungdomen sin.  Ryktet om gode seriar spreier seg i ungdomsmiljøet lenge før foreldra har forstått kva dette går i. 

Skrevet

Smitteeffekt i forhold til selvmord er ingen hemmelighet! 

Skrevet

Hvor i alle dager fikk du det fra?

Nei, det er ikke hensikten! Jeg syns de viser dette med hvordan informasjon om hjelp mangler i skoler og andre steder fint i serien. Det må ett eller flere dødsfall til før det skjer noe, og da blir det hengt opp overalt. 

Vi må være tidligere ute med å snakke om temaet! Ikke vente til skaden allerede er skjedd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...