Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 God kveld! I går fikk vi et firma til å kjøre opp omlag 5m3 med matjord som jeg skal ha i hagen min. Jorden ble dumpet fra en lastebil på gårdstunet ved enden av rekkehusene (dette var alle naboene informert om). Jeg var ikke til stedet da det skjedde, men de som hjalp meg med å trille jord, fortalte at hydraulikkledningen på lastebilen røk, og det begynte å lekke ut væske. Sjåføren ble informert om dette, satt ledningen på plass og kjørte bare videre. Konsekvensen er at det ble et veldig stygt oljesøl på asfalten. Jorden ble dumpet på kommunens eiendom, men naboene i endeleiligheten i rekka har eiendom knappe 2 meter fra oljesølet. Til deres store fortvilelse holder de også på å selge boligen, og ønsker derfor at det skal være så strøkent som mulig, forståelig nok. Problemet er at både vi og naboene febrilsk har prøvd å vaske dette bort, med både det ene og det andre, men det går ikke bort. Det som også er kjipt er at nå er det litt bitter stemning mellom oss, ettersom de holder oss ansvarlige. Det er dessverre ikke så mye jeg som enkeltperson får gjort med dette, men jeg skal ringe dette firmaet som dumpet av jord hos oss på mandag å høre hva de kan gjøre. Hva kan jeg forvente og eventuelt kreve? Jeg mener jo at dersom deres firma har rotet det til, og i dette tilfellet sølt olje, så må de også kunne fjerne det (?) Eller er jeg urimelig? Anonymkode: 354b2...a35
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Helt rimelig at firmaet tar regningen for oppryddingen! Anonymkode: 47f54...dfa
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 I utgangspunktet ville jeg kontaktet firmaet som leverte jorden å bedt de rydde opp igjen, da det er sagt er det svært vanskelig å få bort alt av flekker etter olje. Jeg har en mann som driver bilverksted, om de søler olje på verkstedgulvet så har de på sagflis, lar dette ligge til neste dag og koster opp. Sagflisen trekker opp oljen. Det fjerner ikke alt av flekker, men får sugd opp mye. Dessverre eneste tipset jeg har pr nå. Men uansett hva naboen sier så er jo ikke dette din feil. Skjønner absolutt at dette er kjedelig for naboen, men det er jo ikke noe du kan noe for heller. Anonymkode: 28187...33c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Absolutt firmaet sitt ansvar. Dette skulle sjåføren ordnet opp i enten med engang eller kommet tilbake umiddelbart med det utstyret som trengs. Er påbudt med absorberende matrialer i alt utstyr som lastebiler, gravemaskiner, osv. Bare ring firmaet du! Det er forurensing. Dårlig holdning av sjåfør/firma. Hvor i landet var dette? Anonymkode: 8f03d...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå