Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Min nabo gjør alt bare etter egen forgodtfinnelse, og har bygget huset sitt med rumenerne han plukket opp på gata. Han har bygd huset sitt for høyt og en ulovlig mur som har måtte skjære litt ned men likevel er den for høy. Nå bor han i huset sitt men jeg tror han bor ulovlig, for det ser ikke ferdigstilt ut. Hvordan kan jeg finne ut om det er ferdigstilt? Jeg har skikkelig lyst til å melde han til kommunen så han får noe saftige bøter, han er maks irriterende. Går med hund uten bånd så den løper ut og skremmer folk. Usj! noen som vet hvor man kan finne ut om hus er ferdigstilt? Anonymkode: a9b4a...407
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Sjekk med kommunen om han har søkt om endringene på huset, om det er tillatt å være for høyt, hva reglene er for for høy mur, og om han kan bo i det som det er. At han går med hunden løs kan du også melde fra til, enten til de som tar kontrollene i kommunen eller til politiet. Anonymkode: 82f14...6e8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sjekk med kommunen om han har søkt om endringene på huset, om det er tillatt å være for høyt, hva reglene er for for høy mur, og om han kan bo i det som det er. At han går med hunden løs kan du også melde fra til, enten til de som tar kontrollene i kommunen eller til politiet. Anonymkode: 82f14...6e8 Og du kan også tipse skattemyndighetene om ev. svart arbeid på huset... Anonymkode: 82f14...6e8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min nabo gjør alt bare etter egen forgodtfinnelse, og har bygget huset sitt med rumenerne han plukket opp på gata. Han har bygd huset sitt for høyt og en ulovlig mur som har måtte skjære litt ned men likevel er den for høy. Nå bor han i huset sitt men jeg tror han bor ulovlig, for det ser ikke ferdigstilt ut. Hvordan kan jeg finne ut om det er ferdigstilt? Jeg har skikkelig lyst til å melde han til kommunen så han får noe saftige bøter, han er maks irriterende. Går med hund uten bånd så den løper ut og skremmer folk. Usj! noen som vet hvor man kan finne ut om hus er ferdigstilt? Anonymkode: a9b4a...407 Vær forsiktig med å angi andre, så lenge det ikke går ut over deg selv og din familie... Har du alt på stell selv? Ingen svin på skogen? Anonymkode: bc050...ccb
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vær forsiktig med å angi andre, så lenge det ikke går ut over deg selv og din familie... Har du alt på stell selv? Ingen svin på skogen? Anonymkode: bc050...ccb Har noen svin på skogen så klart. Men jeg irriterer ikke naboene med dem, og ikke går jeg notorisk rundt og tror at regler ikke gjelder for meg, slik som naboen gjør. Anonymkode: a9b4a...407
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Det første som slår meg er at det er hyggelig av naboen din å bruke rumensk arbeidskraft. Hvertfall hvis de er roma/rom-folk. De ønsker ofte å arbeide, men formaliteter gjør at de ikke får det og de opplever regelrett rasisme. Så om naboen din ga dem jobb, så er jo det veldig hyggelig. Dumt om det er svart selvfølgelig, men svart arbeid er fremdeles et hakk over tigging. Anonymkode: cc78b...a90
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det første som slår meg er at det er hyggelig av naboen din å bruke rumensk arbeidskraft. Hvertfall hvis de er roma/rom-folk. De ønsker ofte å arbeide, men formaliteter gjør at de ikke får det og de opplever regelrett rasisme. Så om naboen din ga dem jobb, så er jo det veldig hyggelig. Dumt om det er svart selvfølgelig, men svart arbeid er fremdeles et hakk over tigging. Anonymkode: cc78b...a90 Ja, haha! Det var sikkert en bra deal for dem begge. Særlig fordi de ikke hadde peil på hva de gjorde, så de satte inn alle vinduene hans feil vei! 😂😂 Håper han brukte masse penger på å sette dem riktig. Anonymkode: a9b4a...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå