Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet inn i "nytt" hus ifjor sommer. I blomsterbedet var det da noen 30-40 cm høye lilla blomster i "tuer". De var alltid fulle av bier. Hva kan det være for noe? Minner kanskje litt om lavendel, men tror ikke det er det. Var mye blomster på dem. Var ute nå for å klippe bort de brune stilkene som står igjen fra ifjor, men ser at det oppover det jeg oppfattet som visne brune stilker, har begynt å komme grønne blader. Skal jeg ikke klippe bort noe likevel, eller bør jeg klippe bort alt slik at det forhåpentligvis spirer fra bakken eller skal jeg klippe bort endene, altså lengre ut enn der det har begynt å komme grønne blader? 

Anonymkode: 937d4...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker kattemynte eller noe i den duren. Klipp bort det som er brunt. 

Anonymkode: 93d20...f40

Skrevet

Steppesalvie? Jeg pleier å klippe vekk det som er brunt, men har aldri lagt merke til nye skudd andre steder enn fra bakken heller...

Anonymkode: cc0ff...50f

Skrevet

Har tittet på både kattemynte og steppesalvie, og tror den likner mest på steppesalvie, uten at jeg kan si det sikkert siden jeg ikke helt husker hvordan den så ut når den blomstret. Du med steppesalvien klipper de brune stilkene helt nede ved bakken? Ble overrasket over at det var begynt å komme noe grønt på de tørre stilkene, men da overser jeg kanskje bare det og klipper dem helt ned? (Blir jo uansett ikke noe pent om de brune blomsterrestene fra ifjor står igjen...)

Anonymkode: 937d4...b15

Skrevet

Ville ikke klippet noe som spirer, kan godt hende de har en toårig syklus og ikke vil spire nedenfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...