Gå til innhold

Er alle lærere sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn på skolen, og de har noen fantastiske lærere. De sier jeg bare kan ta kontakt når som helst om det er noe, de følger de opp individuelt, kan ringe meg på kveldstid for å spørre om alt er bra med de om det har hendt noe på skolen +++ De er fantastiske! 

Jeg synst lærere fortjener skryt, leser jo bare negativt om de :( Er selvfølgelig noen som kanskje ikke passer til jobben, men da er det ekstra viktig å skryte over de som er flinke :D 

Anonymkode: dd4b8...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et koselig innlegg! Mitt inntrykk er at de aller fleste lærere jobber veldig mye, og strekker seg langt for at elevene skal trives og lære. Samtidig har vi stadig flere elever og stadig flere pålagte oppgaver, og det er nok ikke alltid vi klarer å innfri alle forventninger fra foreldre og elever. 

Hilsen ungdomsskolelærer

Anonymkode: 7a40d...ade

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med lærerne til barna mine, gir de skryt og gaver 😊

Anonymkode: bd59d...eb7

Skrevet

Jeg har bare en i første klasse nå, men vårt møte med skolen har utelukkende vært positivt. Han har en fantastisk klasselærer som virkelig gjør sitt ytterste for alle barna og som barna liker veldig godt. Mitt barn er "urokråka" i klassen, men vi har en god dialog og hun vet at hun kan kontakte oss hva enn det skulle være. Hun gir gode beskjeder og legger opp til en skoledag hvor alle trives. Jeg vet med sikkerhet at mye av grunnen til at overgangen til skolen gikk så bra for mitt barn var pga læreren. 

Det er en yrkesgruppe som virkelig fortjener skryt! 

Anonymkode: 09145...0f2

Skrevet

Jeg har fire skolebarn og har møtt på flere forskjellige lærere. Alle utmerker seg ikke like mye, men alle jeg har vært borti har vært genuint opptatt av at barna skal ha det bra.

Det med telefoner på kvelden skjønner jeg godt at ikke alle lærere ønsker, de har et liv utenom jobb de også. Men her fungerer det veldig godt å sende en sms til lærer og fortelle at du ønsker kontakt også tar de kontakt når det passer dem, har aldri opplevd at det er vanskelig å få en lærer i tale.

Akkurat nå er vi superfornøyd med lærerne på alle fire klassetrinnene vi har barn i, men de går alle på samme skole og det virker som det er et veldig godt arbeidsmiljø på denne skolen og det gjør nok at lærerne har det godt på jobb og dermed gjør en god jobb.

Anonymkode: 760b3...8ff

Skrevet

Nå har vi bare barn i første trinn, men er 100% fornøyd med kontaktlæreren der. Syns vi er heldige som fikk akkurat henne. Hun bryr seg om at gutten vår skal lære og trives. Vi har hatt tett dialog både på mail og ekstra møter for å følge opp da gutten vår har språkvansker, og det rammer også det sosiale.

Anonymkode: 008df...291

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synst lærere fortjener skryt, leser jo bare negativt om de :(

Anonymkode: dd4b8...e57

Hallo du er i Norge, landet hvor folk elsker å være misfornøyde!

Lærere er dritt, sykepleiere er ræva, hjelpepleiere, sekretærer og yrkrsfagarbeidere er lavtstående vesenetr, advokater, kirurger og arkitekter er statusjagende, kyniske egoister og så videre.

Og klart - hvis du i løpet av en arbeidskarriere gjør en feil, f.eks misforstå en elevs behov, ikke gi gamle Gerda NØYAKTIG den pleien barnebarnet vil hun  skal ha eller svare en NAV-bruker en dag etter svarfristen, da er du uegnet og bør helst aldri få jobbe igjen.

Norge - landet hvor ingen kan vinne!!! 😊

Anonymkode: 4dde4...a55

Skrevet

Kontaktlæreren og klassens assistent samt en av de andre lærerne er helt fantastiske. De er som du beskriver, alltid så imøtekommende og hjelpsomme, tar alltid kontakt hvis det er noe og svarer alltid raskt og gjør sitt beste hvis det er problemer av noe slag. Føler at vi har veldig god kontakt og at vi samarbeider godt om å gjøre hverdagen best mulig for barnet (har et barn med ekstra utfordringer, så vi har en del kontakt med lærere). Synes de er fantastiske og de gjør en super jobb! De to siste lærerne har vi ikke den samme kontakten med, men de har heller ikke jobbet på trinnet så lenge og har ikke barnet så mange timer i uken.

Anonymkode: 163ce...ad6

Skrevet

Ikke alle, men min erfaring er at de aller fleste lærere er veldig flotte, dyktige, omsorgsfulle personer som virkelig bryr seg om de barna de jobber med. Som i alle yrker finnes det jo noen unntak, og det er dessverre ofte de som blir trukket fram og husket.

Anonymkode: fa6cc...171

Skrevet

De fleste av oss strekker oss langt, særlig er det bare gøy å strekke seg og hjelpe elever som selv ønsker å få hjelp. 

Anonymkode: e5e68...292

Skrevet

Jeg har en i første klasse, så har ikke lange erfaringen. Men vårt møte med skolen har vært utrolig bra. På vår skole er det i førsteklasse 2 klasser og de er nye sammen. Begge lærerne er utrolig flinke, hyggelige og fantastiske. Vet andre på skolen har samme erfaring med andre lærere også, så er veldig trygg på skolen her 😀

De jobber også veldig godt får å skape samhold og nulltoleranse for mobbing

Anonymkode: 288eb...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...