Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Junior elsker fortsatt Lego, og han har MYE! Store mengder og han vil ha mer og mer...Han har selv solgt noen andre leker og tjent ca 1000,- på det. Nå vil han kjøpe enda en stor pakke med Lego. Det er jo hans penger, men hadde dere satt ned foten? Eller bare latt han kjøpe? Anonymkode: 365a5...64d
Superdolly Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Jeg hadde latt ham gjøre det. Som du selv sier, det er hans penger og det er dette han ønsker seg.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Du kan begynne å snakke om sparing med han, altså langsiktig sparing og ikke bare sparing til unødvendig forbruk. Husker jeg likte å spare når jeg var på den alderen, sparte bursdagspenger og likte å telle alle lappene, følte meg VELDIG rik/flink når jeg hadde klart å samle opp 2-3 tusen 😂 Da jeg ble 13 satt jeg inn alle kontantene på min egen konto, det var også stas. Men ikke "sett ned foten". Han må få bestemme selv hva han vil bruke pengene sine på. Du kan veilede, men ikke bestemme. Anonymkode: ce775...7e5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Junior elsker fortsatt Lego, og han har MYE! Store mengder og han vil ha mer og mer...Han har selv solgt noen andre leker og tjent ca 1000,- på det. Nå vil han kjøpe enda en stor pakke med Lego. Det er jo hans penger, men hadde dere satt ned foten? Eller bare latt han kjøpe? Anonymkode: 365a5...64d Lego er en av lekene jeg mener ikke blir for mye av. Ungene mine har store mengder med lego, men når alle tre, til og med eldste på 13, kan sitte og bygge i timevis ser jeg bare positivt med det. Dessuten, lego er gull å ha i hus når evt barnebarn kommer på besøk Hadde virkelig latt ham få den legoen. Slike store pakker er det sjelden mine barn får, det er kun til jul/bursdag eller om de har spart selv. Anonymkode: 6ccfe...63f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Lego er innafor. Vi har Lego for rundt (estimert) 60-70 000 kroner. Når man ser på det sånn er det jo galskap, men det varer og varer! Endel av det vi har er fra mannen var liten. Det har søsknene hans lekt med og nå er det lekt med av eldste her, og snart yngste. Det holder og holder! Hadde vært mer skeptisk til ting som går i stykker og ikke har samme holdbarhet som lego! Anonymkode: d0151...1dd
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 Lego hadde jeg latt han kjøpe for egne penger, det er virkelig en av de aktivitetene det er greit å bruke tid på som barn. Hadde han villet bruke alle pengene på itunes-gavekort for å kjøpe spill på ipad'en hadde jeg satt ned foten.... Anonymkode: a5243...26a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Hvis han har solgt leker for og få råd til Lego. Ville jeg latt han kjøpe Lego.Han har da gjort en jobb for og få noe han ønsker seg og valgt bort rot. Anonymkode: cf0f9...453
Nyttårs barn Skrevet 13. mai 2017 #9 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lego er innafor. Vi har Lego for rundt (estimert) 60-70 000 kroner. Når man ser på det sånn er det jo galskap, men det varer og varer! Endel av det vi har er fra mannen var liten. Det har søsknene hans lekt med og nå er det lekt med av eldste her, og snart yngste. Det holder og holder! Hadde vært mer skeptisk til ting som går i stykker og ikke har samme holdbarhet som lego! Anonymkode: d0151...1dd Hvordan har dere organisert legoen, er det delt inn i de opprinnelige pakkene? Synes det er håpløst å holde orden på den, ender opp i et salig kaos med masse "spesialdeler" strødd rundt omkring.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #11 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, Nyttårs barn skrev: Hvordan har dere organisert legoen, er det delt inn i de opprinnelige pakkene? Synes det er håpløst å holde orden på den, ender opp i et salig kaos med masse "spesialdeler" strødd rundt omkring. Jeg forsøkte en gang og sortere. Etter at sønnen og en kompis fant ut at de måtte demontere de store kreasjonene (greit nok, var ikke akkurat god plass til dem etterhvert). Har rydda det vekk nå til minstemann er stor nok, men han andre visste utrolig nok hvor alt var! Hadde 2 sånne bedroller med Lego og 8 kasser fra IKEA (De som passer inn i expedit) pluss plastkasser hvor det elektriske toget er plassert. Heldigvis fortsatt noenlunde intakt Anonymkode: d0151...1dd
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 Tusen takk for alle svar! Han kjøpte den store esken han ønsket seg, og har nå bygget og lekt i nesten 5 timer! HErlig :-) hi Anonymkode: 365a5...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå