Gå til innhold

Min mann skall i utdrikningslag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja min mann skall i utdrikningslag. Og jeg må si jeg er helt på gråten. Kan ikke nekte han å gå men jeg gruer meg sånn at jeg gråter inni meg. Jeg elsker han over alt på jord men er så redd for hva han skall finne. Dessverre så har han en utrolig lei historie med alkohol alt fra fyllekjøring, fengsel og grov vold. Han har ikke rørt en dråpe alkohol på snart ett år. I tillegg var den ene voldsepisoden rettet mot meg. Der fikk han valget å søke hjelp hos psykolog eller at jeg drar. Etter det ble han kjempe mye bedre. Men denne gangen skall han ut med de "verste" mens jeg sitter igjen med en baby i hus. Han har dog fått beskjed om å ikke komme hjem men overnatte hos en kamerat. Måtte bare skrive av meg følelsene litt... kanskje det hjelper😔

Anonymkode: 40c10...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes. Skall. 

Anonymkode: b0139...32d

Skrevet

Hvordan har psykologen hjulpet han?

Anonymkode: 93b7f...3fb

Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke nekte han å gå i et utdrikningslag, men selvfølgelig kan du forlange at han oppfører seg som et voksent menneske, ikke drikker seg fra sans og samling og oppfører seg som folk.

Og du, skal skrives med bare en l....

Om du må leve livet ditt i angst for hva han kan finne på skal du ikke være sammen med han mener jeg, du skal være trygg på kjæresten din.

Anonymkode: b7acd...2f8

Skrevet

Jeg kommer ikke til å gå fra han. Vi har vert sammen lenge og opplevd mye. Både godt og vondt. Han hadde mye innebygget aggresjon etter en dårlig oppvekst og mye vondt i livet sitt. Dette har psykologen fått bukt med ganske godt egentlig. Ja jeg kan forlange, men jeg er realistisk og vet at dette ikke ender godt. Han greier ikke å styre seg når det gjelder alkohol. Heldighvis så er han en hjemmekjær type som aldri går ut. Treffer han venner er det mer hobbien de driver med, og det er ikke forenlig med alkohol. 

Når jeg er tilstedet går det som regel greit eller at han kjører. Men nå så er det de vennene hans som presser og presser på og da kommer det til å smelle håper bare at han kommer hjem hel og uten skade;(

Skrevet

Hvis han er alkoholiker og blir sånn når han drikker, så kan han faktisk ikke drikke alkohol. Har også en mann som ikke kan drikke alkohol selv om han gjerne vil. Det går an å gå i utdrikningslag og ha det gøy uten å drikke, men dette er nok noe dere burde pratet om i god tid i forvegen, og kanskje også gått innom fastlegen og han kunne fått antabus for å ikke ha den muligheten til å drikke. Men om mannen uansett ikke vil det, så er det nok ingenting du kan få gjort med det.

Anonymkode: c1c44...81b

Skrevet

*SKAL

Anonymkode: c679f...c51

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*SKAL

Ja dette er jo det viktigste i hele tråden ikke sant... beklager for at jeg har dysleksi. Det som mobilen ikke retter ser jeg ikke😔

Skrevet

Heisann.

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 175f9...f9a

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

*SKAL

Skjerp deg, du skjønnar kva ho meinar. Dette har allereie blitt påpeika. Til hi, håpar alt har gått bra med mannen din. 

Skrevet

Håper at alt gikk bra i går.

Skrevet
2 minutter siden, 3 i april skrev:

Håper at alt gikk bra i går.

Han har SKALL(e)bank. 

Anonymkode: b0139...32d

Skrevet

Du må bare gi slipp på alle bekymringer. Det som skjer det skjer. Du kan ikke kontrollere et voksent menneske..... det går nok bra!

Anonymkode: 89a3a...f98

Skrevet

Hvordan gikk det med mannen i går, Hi?

Hvis det er slik at mannen din ikke kan oppføre seg når han drikker, da må også han selv innse at han ikke kan drikke. Sånn er det bare. Jeg håper han skikket seg i går!

Anonymkode: edebd...642

Skrevet

Hei alle sammen:) så hyggelig med omtanken. Det gikk vel greit. Han drakk en del men kompisene hans passet på han i det minste. Nå er det ett år siden han drakk alkohol sist og han tålte det vel ikke så bra. Så de presset han i hvert fall ikke. Han sov hos kompisen og er nå hjemme. Hel og uten å ha vert i arresten. Så jeg kan i det minste slappe av.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen:) så hyggelig med omtanken. Det gikk vel greit. Han drakk en del men kompisene hans passet på han i det minste. Nå er det ett år siden han drakk alkohol sist og han tålte det vel ikke så bra. Så de presset han i hvert fall ikke. Han sov hos kompisen og er nå hjemme. Hel og uten å ha vert i arresten. Så jeg kan i det minste slappe av.

Jeg synes uansett at du skal ta en ordentlig prat med ham ang. det å drikke. Han har holdt seg unna alkohol i et år. Likevel gjorde det at han nå skulle drikke deg bekymret og redd. Du forventet faktisk at han skulle havne i arresten. Han er også avhengig av at kompiser passer på ham når han drikker for at han ikke skal bli voldelig eller gjøre andre ting som gjør at han blir arrestert. Nå er han far og samboer, da må han faktisk begynne å ta ansvar selv! Han tåler ikke drikke. Da kan han ikke drikke! Han kan ikke utsette deg for denne frykten hver gang han skal drikke. Og han kan ikke overlate til sine kompiser å passe på ham når han ikke greier å passe på seg selv når han drikker. Løsningen er at han ikke drikker!

En oppegående mann vil se dette selv og foreslå det selv, eller i det minste si seg enig og dermed holde seg unna alkohol fordi han selv ser at han må.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes uansett at du skal ta en ordentlig prat med ham ang. det å drikke. Han har holdt seg unna alkohol i et år. Likevel gjorde det at han nå skulle drikke deg bekymret og redd. Du forventet faktisk at han skulle havne i arresten. Han er også avhengig av at kompiser passer på ham når han drikker for at han ikke skal bli voldelig eller gjøre andre ting som gjør at han blir arrestert. Nå er han far og samboer, da må han faktisk begynne å ta ansvar selv! Han tåler ikke drikke. Da kan han ikke drikke! Han kan ikke utsette deg for denne frykten hver gang han skal drikke. Og han kan ikke overlate til sine kompiser å passe på ham når han ikke greier å passe på seg selv når han drikker. Løsningen er at han ikke drikker!

En oppegående mann vil se dette selv og foreslå det selv, eller i det minste si seg enig og dermed holde seg unna alkohol fordi han selv ser at han må.

Jeg er enig med deg. Vi har snakket mye om dette. Jeg er ikke redd for at han skal drikke hjemme. Jeg var det i begynnelsen, men han sier selv at han ikke ønsker det mer. Noen han faktisk har bevist gjentatte ganger. Akkurat i dette ene tilfellet forstår jeg godt at han ikke ønsker å henge utenfor. Han drar aldri på byen eller andre steder alkohol er i fokus. Så det er ikke mas om alkohol lenger slik det var før. Så for vi se hvordan denne utskeielsen har påvirket han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...