Gå til innhold

Hvis du MÅTTE velge... Flytte til Fredrikstad eller Arendal?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det VP som spør? 

Jeg ville valgt Fredrikstad. Syns Sørlandet er fint om sommeren men liker ikke vintrene der.

Anonymkode: 26f31...8d7

Om det er VP som spør vil jeg absolutt anbefale Fredrikstad. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Arendal, prøver desperat å komme meg bort fra denne byen. Men boligmarkedet er helt j.... så er stuck om jeg ikke er vil miste hele egenkapitalen. Folk er som sagt tidligere i tråden veeeldig vanskelig å bli kjent med. Det er fortsatt mye rus og psykiatri her. Kanskje mindre synlig enn før, men er stort problem enda! Om en vil ha fine somre kan en heller kjøpe seg en hytte.

Anonymkode: 61901...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fredrikstad pga miljø og menneskene. Mye mer utadvendte , lettere å bli kjent og få seg et nettverk. Flott by, mye som skjer, bra samhold. Kort vei til Oslo , bra tog og buss forbindelse og kort vei til Sverige. Ikke så verst boligpriser heller.

Arendal er ikke en lett plass og være tilflytter. Har bodd der selv og det var det tyngste årene i mitt liv. Pen plass men utrolig vanskelig å bli kjent med andre jenter der. Hørt det samme fra andre også. Sier ikke det gjelder alle altså , men jeg er utadvendt og sosial så for meg ble helt feil. 

Anonymkode: 5aba2...009

Jeg kjenner noen som flyttet til Fredrikstad, og de brukte mange år på å bli ordentlig kjent med noen. Alle andre hadde familie de hadde flyttet hjem til, og hadde nok med det.

 

det gikk seg til, da, etterhvert.

Anonymkode: 58f61...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

Intet mindre enn 22 bommer rundt Arendal og Tvedestrand hadde de visst vedtatt nå nylig.

Det er ikke vedtatt enda. 

Anonymkode: 951ba...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Arendal, prøver desperat å komme meg bort fra denne byen. Men boligmarkedet er helt j.... så er stuck om jeg ikke er vil miste hele egenkapitalen. Folk er som sagt tidligere i tråden veeeldig vanskelig å bli kjent med. Det er fortsatt mye rus og psykiatri her. Kanskje mindre synlig enn før, men er stort problem enda! Om en vil ha fine somre kan en heller kjøpe seg en hytte.

Anonymkode: 61901...a5c

Da lurer jeg veldig på hvor du vanker? 

Sett mye mer rus i andre byer altså. Vet at mye rus kom inn hit og så transportert mot hovedstaden. 

 

Anonymkode: 951ba...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer fra et sted i nærheten av Arendal og har vanket mye der- og jeg ville flyttet til Fredrikstad om jeg måtte velge mellom de to... Sommeren er fin på Sørlandet, vinteren dritkjedelig. Og folk er vanskelige å komme i kontakt med. Og det er like fin sommer i Fredrikstad, samtidig som det er nærmere Oslo og Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da lurer jeg veldig på hvor du vanker? 

Sett mye mer rus i andre byer altså. Vet at mye rus kom inn hit og så transportert mot hovedstaden. 

 

Anonymkode: 951ba...6e4

Jeg jobber med innenfor feltet, så vanker litt over hele kommunen igrunn. Dessuten har jeg bekjentskap som jobber på skoler her og de sliter med det på flere av skolene. Rus er ikke nødvendigvis sånn som det var i forhold til synlighet og de som satt i smugene med sprøytene i armen slik som før. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er mindre av bruken av den grunn

Anonymkode: 61901...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad! Nydelig by, fine skogområder, nydelig ved kysten ut mot Hvaler, flott sentrum med fine butikker-restauranter og uteliv. Kort vei til Oslo. Stortrives her både med kultur og sosiale ting, mye som skjer for barna og lett å bli kjent med folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...